کد خبر: ۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
حزب حاکم ترکیه: دیدار بشار اسد و اردوغان در دستور کار است
سخنگوی حزب حاکم ترکیه دیروز (سه‌شنبه) تاکید کرد که دیدار رئیس جمهوری این کشور با همتای سوری‌اش در دستور کار دولت آنکارا قرار دارد.



گروه سیاسی:سخنگوی حزب حاکم ترکیه دیروز (سه‌شنبه) تاکید کرد که دیدار رئیس جمهوری این کشور با همتای سوری‌اش در دستور کار دولت آنکارا قرار دارد.
به گزارش تجارت، به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه، حزب حاکم در این کشور اعلام کرد: دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و بشار اسد، همتای سوری او در دستور کار است.
چلیک اظهار کرد: بر این باوریم زمان ایجاد ارتباط میان دو کشور و گفت‌وگوی سیاسی فرا رسیده است. سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه در ادامه گفت: مساله بعدی که در دستور کار قرار دارد، امکان برگزاری اجلاس سران است. ما از سطحی که تاکنون به آن رسیده‌ایم، راضی هستیم. وزارت دفاع‌ سوریه پیشتر دیدار علی محمود عباس، وزیر دفاع این کشور با خلوصی آکار، همتای ترکیه‌ای‌اش در مسکو را مثبت توصیف کرده بود. مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه اخیرا در سخنانی اظهارات مقامات ترکیه مبنی بر نزدیک بودن آشتی میان آنکارا و دمشق را "فریبکاری" توصیف کرد. بثینه شعبان، مشاور ویژه رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه "الاخباریه" در واکنش به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر احتمال نزدیکی روابط با دمشق تاکید کرد: این اظهارات رسانه‌ای است و هیچ ارتباطی با واقعیت موجود ندارد. وی همچنین این اظهارات اردوغان و دیگر مقامات ترکیه‌ای را فریبکاری خواند. بثینه شعبان در ادامه اظهار کرد: ماه‌ها است که این اظهارات رسانه‌ای را می‌شنویم و آن‌ها به دلایل خاص خود این اظهارات را بیان می‌کنند، این دلایل ممکن است انتخاباتی و یا اهرمی برای فشار بر طرف‌های دیگر باشد. این اظهارات پس از آن بیان شده است که مقامات ترکیه و در رأس آنها رجب طیب اردوغان طی چند ماه اخیر لحن آشتی‌جویانه‌ای را در قبال سوریه در پیش گرفته‌اند. اردوغان به تازگی با یادآوری اظهارات دولت باغچلی، رئیس حزب ملی گرای ترکیه درباره دیدار با عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر و حتی بشار اسد، همتای سوری وی، اظهار کرده بود: ممکن است؛ در سیاست هیچ کینه و کدورت ابدی وجود ندارد. در نهایت، تحت مناسب‌ترین شرایط گام‌هایی برداشته خواهد شد. رئیس جمهور ترکیه پیشتر نیز درباره روابط کشورش با مصر و سوریه اعلام کرده بود که احتمال بازنگری در این روابط پس از انتخابات ریاست جمهوری سال آتی وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: