کد خبر: ۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
رئیسی: از کانال‌های مختلف پیام می‌دهند که آماده گفت‌وگو هستیم و قصد براندازی نداشتیم
رئیس‌جمهور تاکید کرد: . ملت ایران به رهبری امام خامنه‌ای تصمیم گرفته است پیش برود. ما حق عقب گرد نداریم و جوانان این پیشروی را ادامه می‌دهند.



گروه سیاسی: رئیس‌جمهور تاکید کرد: . ملت ایران به رهبری امام خامنه‌ای تصمیم گرفته است پیش برود. ما حق عقب گرد نداریم و جوانان این پیشروی را ادامه می‌دهند. به گزارش تجارت، سید ابراهیم رییسی در مراسم تشییع شهدای گمنام در تهران در جمع تشییع کنندگان پیکر شهدا با بیان اینکه پیامبر(ص) مردم را به علم، تعقل، اندیشه، دوست داشتن یکدیگر و کنار گذاشتن فکر جاهلی دعوت کرد، اظهار کرد: با این حال کسانی دنبال قومیت‌گرایی و نفسانیت بوده و قصد به انحراف کشاندن جامعه اسلامی را داشتند، اما فاطمه اطهر(س) به میدان آمد تا نقاب را از چهره نفاق کنار بزند. فاطمه(س) با خطبه‌های آتشینش، روشنگری کرد. خیلی‌ها گفتند خانم شما خودتان را ناراحت نکنید، مگر اتفاقی افتاده است؟ اما او می دید چه اتفاقی برای بشر در حال رخ دادن است.
وی ادامه داد: بسیاری هستند که جامعه را درست نمی شناسند و نمی توانند فتنه‌ها را درست ارزیابی کنند، اما فاطمه(س) ۲۵ سال خانه‌نشینی حضرت علی(ع)، پاره‌های جگر امام حسن(ع)، گودال قتل‌گاه، کاخ ستم یزیدیان و انحراف عالم اسلام را می‌دید. او با اشک‌ها و خطبه‌های آتشینش روشنگری کرد و نقاب از چهره نفاق کنار زد. او برای دفاع از حریم ولایت ایستاد و اولین شهیده در راه خدا و مبارزه با نفاق بود. اگر این صداقت و روشنگری فاطمه نبود، چگونه می توانستیم راه را تشخیص دهیم؟
رئیسی خاطرنشان کرد: شعارها در آن زمان زیبا و دل‌فریب بود. کسانی که غدیر را دیدند و صراحت کلام خدا را شنیدند، به گونه دیگری عمل کردند و سخن از اراده مردم زدند و گفتند ببینیم رای مردم چیست؟ اما پشت این سخن چه بود؟ چه می خواستند سر مردم بیاورند؟ سخن از آزادی بود اما کجا دیدید که فرعون‌ها و استعمارگران و قدرت‌های بزرگ به یک جامعه بگویند می‌خواهیم داشته‌های شما را از بین بریم؟ آنها می گویند می خواهیم شما را آزاد و مستقل کنیم تا آن ملت را فریب بدهند.
رئیس جمهور با بیان اینکه استعمارگران شعار خوب می دهند، اما ملت‌ها را به بدبختی و فلاکت می‌اندازند، تصریح کرد: آنها کجا رفته‌اند که شعار آزادی و حقوق انسان‌ها نداده‌اند؟ در این بین فاطمه(س) می خواهد انسان‌ها با بصیرت زندگی کنند. کسی که دوست را از دشمن نشناسد، بی‌بصریت گفته می شود. پیامبر(ص)، امیرمومنان علی (ع) و فاطمه (س)از ما خواسته‌اند که چشم خود را باز کرده و با بصیرت باشیم. اینکه چشم سر نداشته باشیم، آسان‌تر از این است که چشم دل نداشته باشیم، چون در این صورت دوست و دشمن و راه و بی‌راه تشخیص داده نمی شود. او فکر می‌کند در سپاه دوست است، اما در سپاه دشمن است و سخن دشمن را می گوید.
رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه فاطمه دنبال مقابله با بازگشت جاهیلت بود، گفت: امام خمینی(ره) هم پرچم تحول خواهی را مانند مادر خود بلند و برای اجرای دین، اخلاق، عدالت و مبارزه با طاغوت قیام کرد. این شهدا به دنبال امام(ره) و برای حاکمیت اسلام و اراده مردم، برای دفاع از قرآن، وطن و ظرفیت‌های بزرگ اسلامی جان خود را فدا کردند. رئیس‌جمهور در عین حال،گفت: چرا در عین تبلیغات خود که می‌خواهند جمهوری اسلامی را گرفتار ضعف و روبه اضمحلال نشان دهند از کانال‌های مختلف می‌گویند بیایید مذاکره کنیم و قصد براندازی نداشتیم. وی تصریح کرد: همه باید نسبت به منکر حساس باشند. باید نسبت به کم‌کاری، یاس و ناامیدی، رشوه، فساد، تبعیض، بی‌عدالتی، تسلیم در برابر دشمن، وادادگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حساس باشیم. مبادا ارزش های اسلامی کمرنگ شود. مبادا از ولایت پشتیبانی نکنیم. ولایت است که می تواند این حرم را حفظ کند. رئیس جمهور بیان داشت: کسی هم دوگانه غلط برای ما درست نکند. دوگانه ما استقلال و وابستگی است. امروز هرکسی بخواهد انسجام ملی ما را بر هم بزند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.
رئیسی گفت: اطمینان دارم با مشارکت مردم، نرخ تورم و ارز متحول می شود و شرایط کاهشی پیدا می کند. تردید ندارم با کمک مردم، مشکلات قابل حل است. آینده بسیار روشنی در انتظار کشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: