کد خبر: ۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
هياتي از سوي مقام معظم رهبري به سيستان و بلوچستان سفرکرده است؛ سفري که نشانگر دغدغه رهبري انقلاب و احترام ويژه ايشان به اقوام ايراني است. مقام معظم رهبري اقوام ايراني را مردماني دانا و سلحشور مي‌دانند. اقوام مختلف سال‌هاست در ايران در کنار يکديگر در صلح صفا و آرامش زندگي مي‌کنند.



 هياتي از سوي مقام معظم رهبري به سيستان و بلوچستان سفرکرده است؛ سفري که نشانگر دغدغه رهبري انقلاب و احترام ويژه ايشان به اقوام ايراني است. مقام معظم رهبري اقوام ايراني را مردماني دانا و سلحشور مي‌دانند. اقوام مختلف سال‌هاست در ايران در کنار يکديگر در صلح صفا و آرامش زندگي مي‌کنند. اينکه مقام‌معظم رهبري در اين مقطع نماينده‌اي را براي مردم سيستان و بلوچستان اعزام کردند تا از نزديک مسائل اين استان را مورد ارزيابي قرار داده و نشستي صميمي با معتمدين استان داشته باشند نشان از دغدغه‌مندي ايشان نسبت به حوادث اين منطقه است. همواره در طول تاريخ استقرار جمهوري اسلامي ايران زندگي مسالمت‌آميزي بين مردم سيستان و بلوچستان و ساير اقوام و مذاهب را شاهد بوديم. در42 سالي که از انقلاب مي‌گذرد هيچگاه اختلافي بين اهل سنت و شيعيان در سراسر کشور نبوده و همواره بين اقوام ايراني برادري و اخوت حکمفرما بوده است. مردم سلحشور سيستان و بلوچستان و مرزنشين اين خطه در دوران جنک تحميلي از کيان کشور دفاع کردند و شهيد شدند. همواره همه اقوام و مذاهب در ايران زندگي مسالمت‌آميز داشتيم اما برخي در خارج از کشور با پشتوانه‌هايي سعي دارند در ميان اقدام اهل سنت اختلاف ايجاد کنند. هرچند هوشياري مردم بزرگوار سيستان و بلوچستان به هيچ وجه اجازه خود نمايي به تفرقه‌اندازان را نداده و نخواهد داد. دشمنان هيچگاه نتوانسته‌اند زندگي مسالمت‌آميز در سيستان و بلوچستان را تحت الشعاع قرار دهند. در اينجا بصيرت بزرگان در سيستان و بلوچستان اهميت فراواني دارد. آنها همواره با بصيرت وآگاهي نطفه‌هاي نفاق را خشکانده و اجازه نخواهند داد بدخواهان اختلاف افکني کنند. از اين منظر بصيرت مردم سيستان به گونه‌اي است که حفظ آرامش را با گفتارمان مناسب به سمت آرامش بيشتر هدايت کنند. حضور فرستاده مقام معظم رهبري در راستاي ديدار با مردم سيستان و بلوچستان و بزرگان و ارسال پيام رهبري انقلاب به مردم اين منطقه است. اينگونه نشست‌ها که از سوي رهبري انقلاب دنبال مي‌شود نتايج خوبي خواهد داشت و منجر به وفاق ملي خواهد شد. البته در سال‌هاي اخير دولت‌هاي مختلف جمهوري اسلامي اتفاقات خوبي را در بخش عمراني اين استان رقم زده‌اند. امروز مرزهاي آبي سيستان و بلوچستان به دست فرزندان منطقه در کنار ارتش و سپاه در حال اداره شدن است. سيستان بلوچستان جزئي از ايران بزرگ است و مردم اين خطه همواره جزو جان‌برکفان بودند و بايد قدردان مردم اين منطقه باشيم. از سوي ديگر البته دولت جمهوري اسلامي ايران بايد نگاه ويژه‌اي به مسائل اين منطقه داشته باشد و برسرعت سازندگي در من
گوشي همراه هيچ مسافري بازرسي نمي‌شود
يک منبع آگاه در فرودگاه حضرت امام در گفت‌وگو با ايلنا با تکذيب اخباري مبني بر بازرسي گوشي همراه مسافران اظهار داشت: اين اخبار شايعه است و بازرسي و چک گوشي همراه مسافران صحت ندارد.وي تاکيد کرد: در تمام فرودگاه‌هاي دنيا تلفن و گوشي همراه مسافران بايد در دستگاه ايکس‌ري قرار بگيرد و همه مسافران تمام وسايل شخصي خود را از دستگاه ايکس‌ري عبور مي‌دهند.وي درباره  فيلم منتشر شده از اعتراض مسافري نسبت به تحويل گوشي همراه خود در فرودگاه حضرت امام گفت: از اين مسافر هم طبق روال معمول خواسته شده بود که گوشي همراه خود را در کنار ساير وسايل شخصي در داخل دستگاه ايکس‌ري قرار دهد و وي نسبت به اين خواسته اعتراض کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: