کد خبر: ۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
گروه صنعتی ایران‌خودرو صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسمی دومین محصول جدید خود در سال ١۴٠١ (پروژه TF۲۱) را رونمایی کرد.



گروه صنعتی ایران‌خودرو در مراسمی با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، از جدیدترین محصول خود در قالب پروژه TF۲۱ که دومین محصول جدید ایران‌خودرو در سال جاری (پس از ری‌را) است، رونمایی کرد.  

این پروژه با دستور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، پس از بازدید رئیس جمهوری از گروه صنعتی ایران‌خودرو و صدور فرمان هشت بندی که یکی از مضامین آن به توسعه محصولات جدید تاکید دارد، کلید خورده است.

طبق تاکید این مدیر صنعتی برنامه‌ریزی شد تا در کنار توسعه محصول ری‌را که در سال ١۴٠١ رونمایی شد، در سگمنت‌ دیگری اقدام به تولید محصول شود.

محصول پروژه TF۲۱ در کلاس ابعادی B تولید خواهد شد که جانمایی سرنشین از اولویت‌های این پروژه است که با هدف حرکت به سمت پلتفرم‌های جدید و به‌روز و مطابق استانداردهای ٨۵گانه تعریف و تدوین شده است.  

محصول جدید ایران‌خودرو نیمه اول سال آینده به تولید انبوه می‌رسد

محسن رضایی‌منش-معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو- در توضیح ویژگی‌های این پروژه جدید ایران‌خودرو اظهار کرد: امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم مرکز تحقیقات ایران‌خودرو به بلوغی رسیده است که صاحب پلت‌فرم است. پس از خودرو ری‌را که مالکیت تمام اجزای پلتفرم آن متعلق به ایران‌خودرو است و برای اولین بار برق و شبکه که ٣٠ درصد یک پلتفرم را شامل می‌شود با همکاری دو شرکت دانش‌بنیان ایران‌خودرو (جتکو و تام)، به فرآیند طراحی و تکوین محصول TF۲۱ برسیم. از فاز طراحی صنعتی تا ساخت بصورت داخلی عمل شده است. خودرو TF۲۱ که خودرویی برند کاملا ایران‌خودرویی در کلاس ابعادی B، نیمه اول سال ١۴٠٢ به تولید انبوه خواهد رسید و  عرضه می‌شود.  

وی افزود: اهدافی نظیر گسترش و بهبود برند ایران‌خودرو، تجمیع پروژه‌های پلتفرمی و سیستمی در محصولات، حفظ و ارتقای جایگاه ایران‌خودرو در بازار از طریق عرضه محصولات با کلاس ابعادی B، ارتقا موقعیت رقابتی و رضایت مشتری در مجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو و در پروژه TF۲۱ مورد پیگیری است.

این مقام مسئول در گروه صنعتی ایران‌خودرو خاطر نشان کرد: این پروژه دستوری بود که توسط مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو برای تکمیل یک محصول ظرف مدت ١٨ ماه برنامه‌ریزی و آغاز شد و از فروردین ماه سال جاری کلید خورد و طبق برنامه‌ریزی منظم و مطابق مهندسی همزمان این پروژه تا شهریور سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.   

وی در ادامه گفت: همه خودروهای جدید ایران‌خودرو از جمله تارا، ری‌را و  همین محصول پروژه TF۲۱, همه استانداردهای ٨۵گانه را خواهد داشت. تنها زمانی به جهت توسعه استانداردهای محصولات جاری نیاز داریم که این موضوع نیز در دستور کار است. ضمن اینکه خروج  پلتفرم‌های قدیمی نیز در حال انجام است. چنانچه بتوانیم محصولات جاری را با توسعه استانداردی حفظ کنیم، محصولات قدیمی کنار خواهند رفت و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها انجام  نخواهد شد.  

رضایی‌منش ضمن اشاره به تعهد ایران‌خودرو برای تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری و ٩٠٠ هزار دستگاه خودرو برای سال ١۴٠٢، تصریح کرد: طبق این تعهد ما به دولت، خواستار این هستیم که  فرصتی به خودروساز داده شود. برای بحث ورود نقدینگی و تامین اعتبارات مالی پروژه مدت زمانی در نظر گرفته شود تا با محصولات پلتفرم‌های جدید بتوانیم به تیراژ مدنظر دولت دست پیدا کنیم.  

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، در بحث کاهش هزینه‌ها نیز اظهار کرد: در این پروژه صرفه‌جویی ٣٢ میلیارد دلاری صورت گرفته است. این درحالیست که در مصرف سوخت و آلایندگی نیز صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت و در دستور کار قرار دارد.  

رضایی‌منش در رابطه با بحث‌های استانداردهی در رابطه با برنامه‌هایی که ایران‌خودرو در حوزه استاندارد در دستور کار دارد، گفت: توسعه پلتفرم‌های جدید مطابق با تعهدات بوده، تمام ٨۵ استاندارد را در محصولات جدید خواهیم داشت. در بودجه‌های پروژه نیز موضوعات استانداری لحاظ شده است. ارتقا محصولات و پلتفرم‌های جاری نیز از مواردی است که به جد در حال پیگیری است. حذف محصولات قدیمی (که برای دو محصول اتفاق افتاد)، سرمایه‌گذاری برای توسعه مراکز آزمون، بومی‌سازی دانش و ارتقا استانداری نیز در دستور کار ایران‌خودرو قرار دارد.  

نام:
ایمیل:
* نظر: