کد خبر: ۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
در رابطه با سرمربي جديدتيم ملي تصميم مي گيرد گروه ورزش: هيات رئيسه فدراسيون فوتبال امروز جلسه دارد ، دستور جلسه نيز بررسي گزينه هاي داخلي براي تصدي سرمربيگري تيم ملي است .

گرچه ديروز وزير ورزش که گفته مي شود بطور کامل در بستر فعل و انفعالات تغيير سرمربي تيم ملي قرار داشته ، در پاسخ به پرسشي دررابطه با برکناري اسکوچيچ، بلافاصله چنين گفت که مگر هيات رئيسه با تصميم کميته فني موافقت کرده است؟! تا بدين گونه خود را بي خبر از همه چيز نشان دهد ، اما به هر روي نسخه اسکوچيچ از قبل پيچيده شده است و احتمال بازگشتي براي او متصور نيست . تنها اميدواريم هيات رئيسه در اين جلسه حسابي از اين مرد کروات که در سخت ترين شرايط به تيم ملي خدمت کرد تا با صعود به جام جهاني از خود کارنامه اي روشن ارايه دهد، حسابي دلجويي و تقدير کند تا اين بار به نوعي خوش استقبال و بد بدرقه نباشيم.  اما پرسش اساسي اين است که با روي ميزقرار گرفتن گزينه داخلي براي تيم ملي فوتبال، چه کسي سکاندار تيم در جام جهاني 2022 قطر خواهد شد. مسئوليتي که سنگين و دشوار خواهد بود و هرکسي که از سبد راي هيات رئيسه خارج شود بايد پشتوانه حمايتي کليه مربيان وطني را در بر داشته باشد تا در فاصله 130 روزه به جام جهاني، تيم را از معبري سخت و دشوار به سلامت عبور دهد. علي دايي، امير قلعه نويي و جواد نکونام سه گزينه روي ميز هيات رئيسه فدراسيون فوتبال هستند. سه گزينه اي که مذاکرات مقدماتي با هريک از آنان در جريان است تا با توجه به اهميت زمان، هيات رئيسه فدراسيون به سرعت با يکي از آنها به توافق نهايي برسد.  گرچه ابتدا گفته شد که علي دايي پيشنهاد سرمربيگري را رد کرده و به فدراسيون اعلام کرده که تمايلي براي تصدي اين پست ندارد ، اما ديروز اين خبر تکذيب شد تا مشخص شود که اولويت فدراسيون علي‌دايي است و در صورت عدم توافق با او، پرونده قلعه نويي و نکونام به صورت جدي مورد توجه قرار خواهد گرفت.  
شرفي: هيچکس نمي تواند سر دايي کلاه بگذارد     
اصغر شرفي بازيکن و مربي پيشين تيم ملي فوتبال ايران در اين بين علي دايي را گزينه مناسبي براي تيم ملي مي داند . وي در تحليل خود از فعل و انفعالات صورت گرفته که به برکناري اسکوچيچ منجرشده، گفت: خيلي‌ها دوست دارند روي نيمکت تيم‌هاي ملي در جام جهاني حضور داشته باشند. الان هم وضعيت تيم ملي طوري است که اگر يک مربي هدايتش را بر عهده بگيرد و در جام جهاني نتيجه نگيرد، اين موضوع را بيان مي‌کند که زمان کافي را در اختيار نداشته‌است.
وي در واکنش به اينکه گفته مي‌شود قرار است يک مربي ايراني هدايت تيم ملي را بر عهده بگيرد، تصريح کرد: استفاده از مربي ايراني به مراتب بهتر است، چون مربي ايراني از بازيکنان و شرايط تيم ملي شناخت کافي دارد، ولي اين موضوع براي مربي خارجي صدق نمي‌کند. ما بايد دنبال کسي برويم که در اين شرايط حساس شخصيت بزرگي داشته باشد و فکر مي‌کنم علي دايي بهترين گزينه است، خصوصاً در وضعيت موجود که شاهد برخي اختلاف‌ها در تيم ملي هستيم.

شرفي نشان کرد: من درباره شرايط فعلي صحبت مي‌کنم که چهار ماه تا جام جهاني باقي مانده است و فقط مي‌توانيم يک اردو برگزار کنيم. اگر قرار است مربي ايراني بياوريم دايي بهترين گزينه است. او نقطه ضعفي ندارد که ديگران از آن استفاده کنند و هيچ‌کس هم نمي‌تواند سرش کلاه بگذارد.

دايي در جهان شناخته شده است و با توجه به شخصيتي که دارد مي‌تواند شرايط رختکن تيم ملي را عوض کند. از طرفي مي‌توانند سه نفر خبره هم کنار دايي بگذارند تا به او مشورت بدهند، کاري که فصل قبل استقلال با فرهاد مجيدي انجام داد.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: