کد خبر: ۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
مقاومت فلسطینی‌ها در مقابل جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی و هشدار‌های مکرر مقاومت غزه برای پاسخ کوبنده به اشغالگران که با شلیک چند موشک به سرزمین‌های اشغالی همراه بود، جواب داد و مقامات تل‌آویو از مواضع خود عقب نشستند.

مقاومت فلسطینی‌ها در مقابل جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی و هشدار‌های مکرر مقاومت غزه برای پاسخ کوبنده به اشغالگران که با شلیک چند موشک به سرزمین‌های اشغالی همراه بود، جواب داد و مقامات تل‌آویو از مواضع خود عقب نشستند. مقامات این رژیم اعلام کردند که در‌های مسجدالاقصی به روی شهرک‌نشینان بسته می‌شود. در شرایطی که رژیم صهیونیستی با شروع ماه مبارک رمضان دامنه جنایات خود را در کرانه باختری و قدس افزایش داده بود تا شهرک‌نشینان بیشتر از مسجدالاقصی منتفع شوند، در نهایت نتوانست در مقابل مقاومت فلسطینی‌ها کاری از پیش ببرد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهار شنبه گزارش دادند که سران سیاسی و امنیتی این رژیم تصمیم گرفتند که از جمعه آینده تا پایان ماه رمضان مسجدالاقصی را به روی یهودیان ببندند. این تصمیم بعد از رایزنی «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی تشدید تنش‌ها در مسجدالاقصی و شهر اشغالی قدس و کرانه باختری رود اردن گرفته شد. براساس این تصمیم، اجازه ورود یهودیان به مسجدالاقصی در طول روز‌های هفته از یک شنبه تا پنج شنبه داده نخواهد شد و روز‌های جمعه و شنبه نیز براساس اعتقادات آن‌ها ورود به آن ممنوع است. فعالان راستگرای افراطی در این خصوص گفتند که دوره تعطیلی حرم قدس در سال‌های گذشته در ماه رمضان حدود سه تا چهار روز بود، اما امسال ۱۲روز است. این در حالی است که یک منبع نزدیک به «نفتالی بنت» گفت که در سال‌های گذشته نیز تعطیلی حرم قدس به روی یهودیان در ۱۰ روز آخر ماه رمضان بود. عیساوی فریج، وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی نیز تصمیم برای بستن مسجدالاقصی را به روی صهیونیست‌ها تصمیمی مناسب در این شرایط دانست و گفت که هدف از این تصمیم آرام کردن اوضاع قدس است. اما بنت، ایتمار بن غفیر، عضو پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب راستگرای صهیونیسم دینی (هتسیونوت هدتیت) در واکنش به این تصمیم در توئیتی به بنت حمله کرد و نوشت: «تصمیم رده سیاسی برای متوقف کردن ورود اسرائیلی‌ها بعد از عید فصح نشان می‌دهد که نفتالی بنت پرچم سفید را بالا برد.»
مسجدالاقصی در روز‌های اخیر صحنه یورش‌های مستمر نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان بود که به درگیری بین آن‌ها و فلسطینیان نمازگزار منجر شد و در نتیجه آن شماری از فلسطینیان زخمی شدند. نظامیان صهیونیست تلاش کردند با ایجاد رعب و وحشت و دستگیری گسترده، فلسطینی‌ها را از اعتراض بازدارند، اما فلسطینی‌ها در مقابل این جنایات سکوت نکردند و با همه توان در مقابل آن‌ها ایستادگی کردند.
مقاومت به حالت آماده‌باش درآمد
به‌رغم عقب‌نشینی موقت اسرائیل از اقدامات تنش‌زای خود در مسجدالاقصی، گروه‌های مقاومت فریب دشمن صهیونیستی را نمی‌خورند. آن‌ها پس از نشست فوق‌العاده روز سه شنبه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، وضعیت آماده‌باش سراسری در صفوف خود را در تمامی سطوح با هدف مقابله با هرگونه تجاوز و تعدی جدید به مسجدالاقصی و ارتکاب حماقت‌های جدید از سوی رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان اسرائیلی بالا می‌برند. به گزارش شبکه روسیاالیوم، گروه‌های فلسطینی در این بیانیه خواستار تداوم وضعیت درگیری با تمامی اشکال آن با دشمن صهیونیستی در کرانه باختری، شهر قدس اشغالی و الخلیل در دفاع از مقدسات و مخالفت با اشغالگری، شهرک‌سازی و یهودی‌سازی شدند. آن‌ها همچنین از تمامی ملت فلسطین خواستند با بسیج عمومی و رفتن به سمت مسجدالاقصی و همچنین اعتکاف شبانه روزی در آنجا، از آن در برابر یورش‌های شهرک‌نشینان و هرگونه تلاش آن‌ها برای انجام مراسم یهودی حفاظت کنند. در این بیانیه همچنین آمده است: «حملات شنیع و وحشیانه‌ای که قدس و مسجدالاقصی را هدف قرار می‌دهد، به دو روز باقیمانده از عید فصح یهودیان محدود نخواهد شد و آن حملات در یک سوم باقیمانده از ماه مبارک رمضان و ایام عید سعید فطر نیز ادامه خواهد داشت.» در بیانیه مذکور همچنین آمده است، گروه‌های فلسطینی در بالا‌ترین سطح آماده‌باش باقی خواهند ماند. گروه‌های فلسطینی در بیانیه خود، ضمن هشدار نسبت به فراخوان‌ها برای برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز پرچم توسط صهیونیست‌ها اعلام کردند، سال گذشته همین راهپیمایی‌ها یکی از انگیزه‌های نبرد شمشیر قدس بود. «طلال ابوظریفه» از اعضای دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در جلسه سه شنبه شب گروه‌های مبارز فلسطینی در غزه تأکید کرد: «قدس خط قرمز است و هرگز به رژیم صهیونیستی اجازه داده نمی‌شود که تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را تحمیل کند.» گروه‌های مقاومت غزه در روز‌های اخیر بار‌ها هشدار دادند که در صورت تشدید جنایات اسرائیل در مسجدالاقصی، پاسخ کوبنده‌ای به آن خواهند داد که شمشیر قدس در مقابل آن ناچیز است. گروه‌های مقاومت اکنون به سطحی از بازدارندگی نظامی دست یافته‌اند که علاوه بر غزه، می‌توانند تمام سرزمین فلسطین را تحت چتر حمایتی خود درآورند و همین مسئله ترس و وحشت را در بین مقامات تل‌آویو به همراه داشته است. اسرائیلی‌ها از وارد شدن به جنگ جدید با غزه واهمه دارند و نگران هستند که این بار جبهه جدید درگیری‌ها تنها به غزه محدود نشود و کرانه باختری هم به آن اضافه شود. نمای نزدیک


هکر‌های عراقی پایگاه‌های اسرائیلی را فلج کردند
همزمان با افزایش جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی، پایگاه خبری صابرین‌نیوز بامداد چهار شنبه خبر داد که گروهی با نام «الطاهره» پایگاه‌ها و سرور‌های رژیم صهیونیستی را هدف حملات سایبری قرار داده است. بر اساس این گزارش، پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه ۹ رژیم صهیونیستی یکی از اهداف این حملات سایبری بوده است. صابرین‌نیوز خبر داد که این حمله سایبری بامداد چهار شنبه از خاک عراق صورت گرفته است. هر از چندگاهی، وب‌سایت‌های دولتی، امنیتی، خصوصی و حساس رژیم صهیونیستی در معرض حملات سایبری قرار می‌گیرند که اغلب منبع این حملات، محرمانه می‌ماند. اما به هرحال موجب می‌شود به‌سرعت حرکت در سراسر فلسطین اشغالی فلج شود و رژیم صهیونیستی را وارد چرخه‌ای از بررسی و جست‌وجو برای یافتن راهی برای حل مشکل حادث شده پیش از تبدیل شدن به یک فاجعه نماید. رسانه‌های عبری چند روز پیش نیز گزارش داده بودند که تمامی سایت‌های وزارتخانه‌های دولتی رژیم صهیونیستی دچار اختلال شده‌اند و وزرای این رژیم نمی‌توانند سایت‌های دولتی را باز کنند. گروه عصای موسی در ماه‌های اخیر چندین حمله سایبری به سازمان‌ها و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی انجام داده است که نگرانی مقامات تل‌آویو را در پی داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: