کد خبر: ۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به واشنگتن‌ دیدگاهش را درباره وضع فعلی مذاکرات وین‌ و احتمال به نتیجه رسیدن آن مطرح کرد. به گزارش شبکه فرانس ۲۴، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اخیرا به آمریکا سفر کرده بود

گروه سیاسی: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به واشنگتن‌ دیدگاهش را درباره وضع فعلی مذاکرات وین‌ و احتمال به نتیجه رسیدن آن مطرح کرد. به گزارش شبکه فرانس ۲۴، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که اخیرا به آمریکا سفر کرده بود، درباره پیشرفت مذاکرت وین گفت: نمی‌دانم یک‌هفته، دو هفته یا سه هفته طول خواهد کشید اما مطمئنا در آخرین مراحل مذاکره هستیم. بورل گفت، رسیدن به یک توافق در زمینه لغو تحریم‌ها و بازگرداندن اقدامات هسته‌ای ایران به حالت قبل، «مهم‌ترین مسئله است».

او ابراز امیدواری کرد که گشایشی صورت می‌گیرد «چون دو طرف از خود آمادگی نشان داده‌اند». او همچنین گفت که پیش از خروج‌ دولت قبلی آمریکا از توافق هسته‌ای، ایران به توافق پایبند بوده است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، علاوه بر این، مطرح کرد که روسیه نقش سازنده‌ای را در مذاکرت وین ایفا می‌کند.


همچنین معاون سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن در خصوص مذاکرات وین در تعامل با کنگره است و برای بازگشت به برجام، الزامات قانون «اینارا» (قانون بررسی توافق هسته‌ای ایران) را رعایت خواهد کرد. «جالینا پورتر» در واکنش به سوالی در خصوص نامه ۳۳ سناتور جمهوری‌خواه خطاب به بایدن مبنی بر سنگ‌اندازی در اجرای هر توافقی با ایران در صورتی که آن توافق به بررسی و تایید کنگره نرسد، گفت: فرستاده ویژه (رابرت) مالی همچنان به اعضای کنگره حتی از راه دور اطلاع‌رسانی می‌کند. اما آنچه که من به طور دقیق‌تر می‌گویم این است که دولت حقایق و همچنین شرایط هرگونه بازگشت ایالات متحده به برجام را برای تعیین دلالت‌های قانونی که (موارد) تحت (قانون) اینارا را (INARA) هم شامل می‌شود، به دقت بررسی خواهد کرد. ما متعهد به تحقق الزامات اینارا هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: