کد خبر: ۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تیم هندبال بانوان کشورمان که در مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان، نام‌شان به واسطه عملکرد درخشان‌شان به خصوص دروازه‌بان این تیم یعنی فاطمه خلیلی بر سرزبان‌ها افتاده و مورد توجه قرار گرفته بودند، حالا با اقدام عجیب یکی از بازیکنانش بار دیگر نقل محافل شده‌اند.

آفتاب یزد-گروه شبکه: تیم هندبال بانوان کشورمان که در مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان، نام‌شان به واسطه عملکرد درخشان‌شان به خصوص دروازه‌بان این تیم یعنی فاطمه خلیلی بر سرزبان‌ها افتاده و مورد توجه قرار گرفته بودند، حالا با اقدام عجیب یکی از بازیکنانش بار دیگر نقل محافل شده‌اند. روز چهارشنبه بود که خبری در رسانه منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از بازیکنان تیم هندبال زنان ایران در اسپانیا از تیم ملی جدا شده و هنوز اطلاعاتی از وضعیت او در دسترس نیست. شبکه تلویزیونی دانمارک در این باره در سایتش نوشت: «گم شدن دختر هندبالیست ایرانی به پلیس گزارش شده است. این بازیکن بعد از انجام تست پی سی آر و بعد از اینکه با تاکسی به سمت هتل می‌رفت ناپدید شده است. این موضوع را هم فدراسیون بین‌المللی و هم برگزارکننده‌گان اسپانیا تایید کردند که این بازیکن بدون هیچ ردی ناپدید شده است. این موضوع به پلیس اطلاع داده شده و رئیس برگزاری مسابقات جهانی می‌گوید که کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم.» اینکه از سرنوشت این بازیکن خبری نبود بسیاری را نگران کرد و آن‌ها گمان می‌کردند که این بازیکن به احتمال زیاد ربوده شده است تا اینکه شقایق باپیری، همان بازیکن تیم ملی هندبال ایران که ناپدید شده بود، در ویدیویی ناپدید یا دزدیده شدن خود را تکذیب کرد.
> پناهنده شده‌ام
در این‌باره شقایق باپیری گفت: «دلیلم برای پناهندگی داشتن آینده بهتر در ورزش و پیشرفت ورزشی بوده است. کل زندگیم به دنبال ورزش بوده‌ام و هیچ وقت به دنبال سیاست نبودم.». اما پناهنده شدن شقایق باپیری واکنش‌هایی را نیز به دنبال داشته است در این راستا انسیه خزعلی معاون رییس‌جمهور گفت: «مشکل بانوان ورزشکار در رشته‌های مختلف ورزشی موضوعی مهم است که به جد توسط دولت پیگیری و اقدام می‌شود.» به گزارش ایرنا، وی افزود: «کمک به توسعه ورزش بانوان و رسیدگی به نیازها و مطالبه آن‌ها با همکاری و همراهی سایر بخش‌ها جزو برنامه‌های مهم محسوب می‌شود.» وی با بیان اینکه ورزشکاران همواره در میادین مختلف به افتخارآفرینی مشغول بوده‌اند خاطرنشان کرد: «پیگیری نیازهای ورزشکاران به خصوص برای بانوان نقش مهمی در ارتقای رشته‌های مختلف و توسعه جدی و تامین سلامتی دارد.»
> واکنش کاربران


اگرچه ورزش بانوان با محدودیت‌ها و کم لطفی‌هایی از سوی مسئولان روبه رو است اما خیلی از بانوان ورزشی در همین شرایط توانسته‌اند تاریخ‌سازی کنند. بنابراین بهتر بود این ورزشکار به جای پناهندگی راه بهتری را برای آینده ورزشی‌اش انتخاب می‌کرد. موضوعی که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به آن اذعان دارند.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «تو اگه پیشرفتی هم میخواستی بکنی باهمین امکانات تو کشورت کرده بودی. اینها از امکانات کشورشون استفاده می‌کنند وقتی که به سن ۳۰سالگی رسیدن به بهانه پیشرفت راهی خارج میشن».
دیگری نوشت: «چرا آبرو ریزی می‌کنید؟»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «تو که لژیونر بودی از اونجا راحت تر می‌تونستی بری، ولی سوار هواپیمای تیم ملی شدی و آبرو برای خودت کسب کردی و سپس خواستی آبرو ببری».
کاربر دیگری گفته است: «برای پیشرفت بازیکن میره قرارداد با تیم‌های خارجی میبنده نه اینکه پناهنده بشه».
کاربران دیگری نوشته اند: «این کاملا وقاهت داره که انسان زیر سایه یک پرچم به یک کشور دیگر برود وپناهنده شود. پرچم یعنی ملت، سرزمین. اگر می‌خواهی به خارج بروی خودت برو»، «ایشون سی‌سال دارن تقریبا. سن قهرمانی‌شون تمامه رفتنش بیشتر شبیه نوش‌دارو بعد از مرگ سهرابه. یعنی گول سراب رو خورده»، «اونکه در هر شرایطی با مردم و ملت‌اش باشه قابل تقدیره نه بی‌جنبه‌های کم ظرفیتی که بنام میهن و هموطن میرن و گم و گور میشن»، «بزرگ‌ترین اشتباه یک ورزشکار پناهندگی است. چرا که بعد از چند سال دور انداخته می‌شود و حسرت برایش باقی خواهد ماند. کاش قبل از اینگونه تصمیم‌های احساسی و عجولانه بگیرم کمی تفکر کنیم»، «فقط با پناهندگی می‌شد پیشرفت کرد؟ میتونست تو هر کشوری خواست ورزش کنه ولی برای کشور خودش بازی کنه»، «درسته شرایط سختی داریم چه ورزشکار و چه غیرورزشکار. اما خواهشا حداقل کسانی که تو این دوره سخت از کشور به این بهانه‌ها فرار می‌کنن هیچ جایی نگن ایرانی هستن. قهرمان‌های ملی باید درشرایط سخت کنار مردمشون قرار بگیرن. این کشور روزگار سخت کم نداشته ولی همیشه بعد از سختی، آسانی است. اینا بهتر از هر کسی میدونن دنبال رفتنن و فقط بهانشو میخوان»، «حداقل پول بلیت هواپیما رو خودت میدادی شما که خیلی میخوای مستقل و موفق باشی».
نام:
ایمیل:
* نظر: