کد خبر: ۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داده و وزیر آموزش و پرورش هم بر اجرای فوری آن پس از تصویب و ابلاغ تأکید کرده است. دولت تا اندازه‌ای مترصد اجرای طرح رتبه‌بندی است که به گفته یوسف نوری، تیم تدوین آیین‌نامه اجرایی طرح رتبه‌بندی هم مشخص شده تا به محض تصویب در مجلس، آیین‌نامه آن نوشته و اجرایی شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داده و وزیر آموزش و پرورش هم بر اجرای فوری آن پس از تصویب و ابلاغ تأکید کرده است. دولت تا اندازه‌ای مترصد اجرای طرح رتبه‌بندی است که به گفته یوسف نوری، تیم تدوین آیین‌نامه اجرایی طرح رتبه‌بندی هم مشخص شده تا به محض تصویب در مجلس، آیین‌نامه آن نوشته و اجرایی شود. چند روز گذشته معلمان در اعتراض به اجرایی نشدن طرح رتبه‌بندی تجمعاتی داشته‌اند. با اجرای طرح رتبه‌بندی که قرار است پس از تصویب از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شود، حقوق هیچ معلمی زیر ۸ میلیون تومان نخواهد بود.
محور اعتراضات معلمان در چند روز گذشته، اجرایی نشدن لایحه رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق در سال ۱۴۰۰ است. این اعتراض درست به نظر می‌رسد، چرا که بنا بر وعده دولت قبل، بنا بود لایحه رتبه‌بندی از اردیبهشت سال ۱۳۹۹ اجرا شود. بدعهدی دولت دوازدهم، آن هم پس از وعده‌های متعدد، بر اعتراض معلمان افزود.
ردیف مستقل در بودجه
حالا طبق متن منتشره از لایحه بودجه ۱۴۰۱ رتبه‌بندی معلمان ردیف مستقلی به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان پیدا کرده و در صورت تصویب بودجه در مجلس، از ابتدای سال آینده اجرا خواهد شد. علاوه بر این، با هماهنگی بین دو قوه مقننه و مجریه، قرار است این طرح در مجلس تصویب و همین امسال هم اجرایی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: