کد خبر: ۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
خوزستان که از زمان سلوکیان تا امروز جزء لاینفک وطن ما بوده ومردم شریف این دیار در مواقع مختلف پایمردی و وحدت خود را به اثبات رساندند




امروز درگیر مشکلات متعددی می‌باشند. این دشواری‌ها حاصل یکسال وچندسال و دیروز وامروز نبوده وبه دوران‌های مختلف مدیریت کلان واجرایی این استان برمی گردد.
۸سال جنگ و آوارگی‌های هموطنان خوزستانی همراه با‌خرابی‌های حاصل از جنگ در کنار طرح‌های عمرانی عجولانه وبدون مطالعات دقیق کارشناسانه ازجمله سدسازی که هیچ کس موافق آن نبود، (مثلا سد گتوند که اطراف آن زمین‌های نمکزار وجود داشت و هم اکنون این سد موجب آبگرفتگی این زمین‌ها و ایجاد نمک در آب شده است) مشکلات امروز خوزستان را به وجود آورده است. عدم لایروبی رود کارون وایجاد رسوبات فراوان باعث کاهش چشمگیر عمق آن شده و معلوم نیست آخرین لایروبی این رود پر برکت چه زمانی صورت گرفته است. هدایت فاضلاب‌های خانگی وصنعتی از طریق رود بهمنشیر به کارون موجب آلوده‌سازی وایجاد مخاطرات زیست محیطی ازجمله بوی بسیار‌شدید در آن شده است. حدود ۷۰۰روستا در این روستا فاقد سیستم لوله کشی وآب آشامیدنی بهداشتی می‌باشند. گفته می‌شود مقدار قابل توجهی از آبهای این استان به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس طی یک توافق نامه فروخته ومنتقل می‌شود. مهمتر ازهمه فقدان مدیریت بومی و انتصاب مدیران نا آشنا به منطقه ریشه بسیاری از مشکلات بوده و در این میان ریز گردها و معضلات تنفسی نیز مزید برعلت شده است. بیکاری وفقر گسترده در این استان و بی‌اعتنایی مدیران ارشد استان به نیاز اساسی مردم نیز، زمینه‌های ناراضی‌سازی را فراهم ساخته است.
در این میان بعضی از هموطنان با تهیه وارسال آب آشامیدنی به کمک هموطنان خوزستانی شتافتند. باتوجه به محبت وهمدلی این عزیزان باید گفته شود نیاز ومشکل مردم آب آشامیدنی نیست بلکه کمبود آب کشاورزی وحقابه‌های مربوطه است. در حال حاضر باید راه حل‌های متوسط الزمان باجرا درآید تا دولت آتی مستقر وبرنامه‌های جبرانی را به اجرا درآورد. مردم شریف خوزستان از عرب تا لر وفارس به تبلیغات دشمنان و ایادی آنها توجه ننموده و اجازه نخواهند یک وجب از خاک مقدس وطن از آن جدا شود.
در خاتمه باید عرض کنم انتصاب مدیران بومی وآشنا با مشکلات وامکانات استان می‌تواند راهکار مناسبی برای حل مشکلات ودلجویی از زیان دیدگان وجبران خسارات آنها باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: