کد خبر: ۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نیست، گفت: عرضه میوه، روغن و کالاهای نوروزی از امروز آغاز شد.




به گزارش شاتا، علیرضا رزم حسینی پس از جلسهای مشترک با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگاران، افزود: وزرات صمت با همه توان با دلالهایی که منجر به گرانی و التهاب در بازار میشوند، مقابله میکند. وی با بیان اینکه پولهای سرگردان دلالها متاثر از سایر بازارهای موازی همچون بورس، سکه، زمین و ... هر دفعه وارد یک بازارمی شود، گفت: وزرات صمت با هدف کاهش قیمت تمام شده، تا حد ممکن حذف دلالها را در دستور کار قرار داده است. وزیر صمت ادامه داد: عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در میادین تره بار و مکانهایی که وزرات صمت و شهرداری مشخص میکنند، با همین رویکرد حذف واسطه گری، در دستور کار قرار گرفته است. رزم حسینی با تأکید بر ضرورت همکاری بیشتر دستگاها با مصوبات ستاد تنظیم بازار گفت: تلاش میکنیم حداکثر هماهنگی را با سایر دستگاها داشته باشیم تا مصوباتی که اجرا نمیشوند، اجرایی شوند. وی با بیان اینکه برخی گزارشها میتواند منجر به افزایش انتظارات تورمی در جامعه شود، از رسانه ملی خواست با دقت بیشتری برخی گزارشها را تهیه کنند. وزیر صمت با بیان اینکه رشد تولید در کشور رونق گرفته، افزود: هشت و نیم میلیون تن کالا از گمرکات ترخیص شده و در اختیار بازار و تولید کنندگان قرار گرفت که منجر به روان شدن صادرات و واردات در کشور شد و ارزهای صادرکنندگان الان به راحتی مبادله میشود.

رزم حسینی گفت: با وجود تحریم و بیماری کرونا در کشور، میزان موجودی کالاها، مواد اولیه، وارادات کالاهای ضروری و کالاهای صادراتی افزایش پیدا کرده است. وی در ادامه علت برخی گرانیها را برخی مولفههای اقتصادی عنوان کرد و افزود: نمیتوان خیلی از آنها را در رسانه مطرح کرد، اما آنچه مشخص است نوسان نرخ ارز را نمیتوان نادیده گرفت. وزیر صمت درباره جلوگیری از قاچاق کالاهای داخلی به خارج از کشور، گفت: ابزار قانونی وزارت صمت به عنوان یک عضو ستاد مبارزه با قاچاق، تعیین تعرفه است.

نام:
ایمیل:
* نظر: