کد خبر: ۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
انتخابات آمریکا درحالی یک هفته دیگر برگزار می‌شود که رای گیری‌های زودهنگام نیز در برخی ایالت‌ها در این کشور آغاز شده است. همزمان گمانه زنی‌ها حکایت از این دارد که رکورد میزان مشارکت 100 ساله در این انتخابات شکسته خواهد شد و اقبال مردم به صندوق‌های رای در این دوره شگفتی ساز خواهد بود.

انتخابات آمریکا درحالی یک هفته دیگر برگزار می‌شود که رای گیری‌های زودهنگام نیز در برخی ایالت‌ها در این کشور آغاز شده است. همزمان گمانه زنی‌ها حکایت از این دارد که رکورد میزان مشارکت 100 ساله در این انتخابات شکسته خواهد شد و اقبال مردم به صندوق‌های رای در این دوره شگفتی ساز خواهد بود. این درحالی است که در دور گذشته انتخابات، دونالد ترامپ درحالی که در مجموع سه میلیون رای کمتر نسبت به هیلاری کلینتون به دست آورده بود اما به مدد سیستم الکترال توانست به کاخ سفید راه یابد. در واقع در دور گذشته بخش مهمی از دموکرات‌ها به دلیل برخورد این حزب با سندرز دچار رنج شدند و با انتخابات قهر کردند، این درحالی بود که ترامپ توانست بسیاری از کسانی را که پیش از این رای نمی‌دادند به ویژه در روستاها را جذب کند. اما این بار شرایط متفاوت است و دموکرات‌هابا همه توان به باجه‌های رای خواهند رفت
و سندرز و هوادارانش نیز از بایدن حمایت کرده اند. این درحالی است که دسترسی مردم به شبکه‌های رسانه‌ای درباره اقدامات ترامپ نیز افزایش یافته است و به طوری می‌توان گفت شاهد جذب حداکثری دموکرات‌ها و دفع ترامپ بوده ایم. ترامپ به دلیل نوع عملکردش در مواجهه با کرونا با انتقادات بسیاری مواجه شده است و فرصت مناظره‌ها نیز به زیان رئیس جمهور فعلی پیش رفت. اینکه گفته می‌شود رکورد مشارکت شکسته خواهد شد به این دلیل است که جامعه آمریکا شرایط ویژه امروز را درک کرده است و نمی‌تواند نسبت به این مسئله بی‌تفاوتی نشان دهد. به نظر می‌رسد بخش مهمی از رای دهندگان بیش از آنکه به دلیل خواستن بایدن مشارکت کنند در واقع به دلیل نخواستن ترامپ در این دوره از انتخابات رای خود را به صندوق بیندازد. به عبارت بهتر پیش‌بینی بالاترین آمار مشارکت در انتخابات به نوعی حاکی از این واقعیت است که آمریکایی‌های ترسیده از ترامپ به دنبال حضور در انتخابات هستند تا مانع از حضور مجدد ترامپ در کاخ سفید شوند. پیروزی ترامپ آن چیزی نیست که آمریکایی‌ها سال‌ها تلاش کردند از خود در جهان ثبت کنند و به همین دلیل بخش‌های مختلف جامعه آمریکایی امروز به مخالفت با رئیس جمهور درآمده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: