کد خبر: ۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
وزیر اقتصاد:
وزیر اقتصاد گفت: ضریب نفوذ بیمه باید از 2.2 درصد به 7 درصد در پایان برنامه ششم برسد که در این راه باید خصوصی‌سازی در بیمه را دنبال کنیم و سه شرکت البرز، آسیا و دانا واگذار شوند.


وزیر اقتصاد گفت: ضریب نفوذ بیمه باید از 2.2 درصد به 7 درصد در پایان برنامه ششم برسد که در این راه باید خصوصی‌سازی در بیمه را دنبال کنیم و سه شرکت البرز، آسیا و دانا واگذار شوند.

به گزارش دیوان اقتصاد، مسعود کرباسیان امروز در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه اظهار داشت: بیمه‌ها از منابع مازادی که دارند باید بتوانند سود ایجاد کرده و سرمایه مازاد خود را وارد بازار سرمایه کنند.

وی گفت: طی سال‌های اخیر صندوق‌های بیمه عملکرد خوبی داشتند و به لحاظ پوشش ریسک، می‌توانند از منابع مازاد خود بهره گیرند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دو سیاست درباره اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده که یکی از آنها تاب‌آوری اقتصاد کشور و دیگری کاهش آسیب‌پذیری است. تصریح کرد:باید بتوانیم اقتصاد امن را در هر بخش و سازمانی تعریف کنیم.

کرباسیان ادامه داد: اهمیت بیمه در حوزه‌های مختلف معادن، نفت، گاز، پالایشگاه‌ها، حمل و نقل، راه‌آهن و جاده‌ها بسیار زیاد است و صنعت بیمه نقش پررنگ‌تری باید ارائه دهد.

مقام ارشد اقتصاد کشور در تشریح انتظار دولت از بیمه اظهار کرد: انتظار ما افزایش نفوذ بیشتر بیمه در زندگی مردم است تا بتواند ایجاد استاندارد کرده و ایمنی و امنیت بیشتری را در جامعه به وجودآورد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: متاسفانه سهم ما در بیمه‌های زندگی کم است و دربرنامه ششم باید سهم بیمه زندگی به 50 درصد رسیده تا بتوانیم در خاورمیانه سهم بیمه‌های زندگی را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بیمه مرکزی باید تنها نقش سیاستگذار را داشته باشد  ادامه داد: سایر بیمه‌ها به جز ایران که در اختیار دولت است خصوصی شوند. ما به طور جد به خصوصی‌سازی و اصل 44 تاکید داریم.

کرباسیان افزود: از پس از برجام بحث‌های بیمه اتکایی آغاز شده و آن را به طور جد پیگیری می‌کنیم. ما امروز دیگر صندوق بیمه در صنعت نفت نداریم و همه ریسک‌ها به صنعت بیمه منتقل شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: