کد خبر: ۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
با اين حال عباس رضايي، استاندار اصفهان با توجه به شيوع بيماري کرونا گفت: امسال امکان پذيرش و اسکان مسافر نوروزي در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد.

با اين حال عباس رضايي، استاندار اصفهان با توجه به شيوع بيماري کرونا گفت: امسال امکان پذيرش و اسکان مسافر نوروزي در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد. احمد حسين‌زادگان، استاندار مازندران و شهرداري شيراز نيز در ارتباط با بحث ممنوعيت پذيرش مسافران در ايام نوروز اظهار کرد: ايجاد هرگونه کمپ‌ عمومي گردشگري و برپايي چادر در محيط پارک‌ها و فضاي روباز ممنوع است. اکبر بهنام‌جو استاندار اردبيل نيز اظهار کرد: به منظور مقابله با ويروس کرونا و ريشه‌کني آن و حفظ سلامتي مردم، در نوروز امسال همه هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌مسافرها، مراکز گردشگري و آب‌درماني‌هاي استان اردبيل تعطيل است. در عين حال سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداري تهران با بيان اينکه اين روزها شاهد کاهش حدود 60 درصدي مسافران مترو هستيم، تصريح کرد: با توجه به روزهاي قبل از شيوع ويروس کرونا، تعداد مسافران مترو 40 درصد شده است.
خراسان‌رضوي در وضعيت قرمز
روز گذشته خراسان‌رضوي پس از شهر انزلي به دليل افزايش شمار بيماران در به وضعيت قرمز کرونايي قرار گرفت. عليرضا رزم‌حسيني، استاندار خراسان‌رضوي اين خبر را تاييد کرده و گفته است: اين استان در موضوع ويروس کرونا وضعيت قرمز پيدا کرده است. علي اصغر انجيدني، دبير کميته مراقبت و درمان بيماري کرونا در دانشگاه علوم پزشکي مشهد نيز پيش از اين به قطعيت 29 مورد ابتلا به ويروس کوويد 19 عامل بيماري کرونا در خراسان‌رضوي اشاره کرده و گفته بود: تاکنون هشت نفر در اين استان به خاطر ابتلاي به اين ويروس جان باخته‌اند. شش نفر از اين تعداد در حوزه زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد و دو نفر نيز در نيشابور بوده‌اند. از سوي ديگر کوکب موسوي، معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري خراسان‌رضوي اعلام کرده که از روز يکشنبه تمهيدات خوبي در خصوص ورودي‌هاي مشهد براي پيشگيري از شيوع کرونا انديشيده شده، به جد هم پيگير اين قضيه بوده و در حال انجام فعاليت‌هايي هستند و تمام مبادي ورودي را مورد توجه و دقت قرار دادند.
برخي کرونا را شوخي گرفته‌اند
يکي از موضوعاتي که اين روزها مردم آن را دليل شيوع کرونا در ايران مي‌دانند، توقف دير‌هنگام و انجام پروازهاي مخفي از سوي شرکت هواپيمايي ماهان بوده است، که مسئولان اين شرکت هواپيمايي اعلام کرده‌اند اين پروازها براي رساندن کمک‌هاي وزارت امور خارجه و هلال احمر به کشور چين بوده است، اما بسياري با اين موضوع مخالفند. به طور مثال مهرداد لاهوتي، نماينده لنگرود در مجلس درباره پشت پرده انجام پروازهاي ماهان به چين و اينکه گفته مي‌شود اين پروازها به دليل جبران حمايت‌هاي چين از ايران در شرايط تحريم يا درآمدزايي ماهان در اين شرايط انجام شده است، گفت: هر دوي اين موضوعات را رد مي‌کنم و تنها نکته مهم در انجام پروازهاي چين از طريق شرکت ماهان اين بوده که وزارت بهداشت و کل کشور ‌موضوع شيوع ويروس کرونا در کشور را جدي نگرفت. وي با بيان اينکه از همان ابتدا اهميت خطر کرونا جدي گرفته نشد، ادامه داد: شيوع ويروس کرونا در قم اتفاق افتاد و مي‌توانستند موضوع را در همان شهر مديريت کنند.
سفر نمايندگان سازمان جهاني بهداشت به قم
نمايندگان سازمان جهاني بهداشت در ايران حضور دارند و روز گذشته جلسه مشترک اعضاي سازمان بهداشت جهاني با مديران سازمان مديريت بحران شهرداري تهران برگزار شد. ريچارد برنان، رئيس هيات اعزامي سازمان بهداشت جهاني به ايران در اين نشست گفت: پيام بسيار مهمي را مي‌خواهيم به شما منتقل کنيم و شما هم انتظاراتي از ما داريد. براي بررسي اقدامات به شهر قم نيز سفر خواهيم کرد، اميدواريم براي توضيح مسائل و ارتقاي فعاليت‌ها در حوزه بهداشت و درمان بتوانيم به ايران کمک کنيم.
نام:
ایمیل:
* نظر: