کد خبر: ۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
به راستی چرا کرونا در ایران ظهور و بروز متفاوتی داشته است؟ آیا این ویروس ساختارش در کشور ما متفاوت و مهلک‌تر شده است؟

به راستی چرا کرونا در ایران ظهور و بروز متفاوتی داشته است؟ آیا این ویروس ساختارش در کشور ما متفاوت و مهلک‌تر شده است؟
اکنون در همه قاره‌ها بیش از 80 کشور درگیر این ویروس شده‌اند ولی در هیچ کدام از آنها اینقدر این ویروس به مسائل سیاسی آمیخته نشده است. برای مثال در آسیا، کشور کره جنوبی به شدت آلوده است، در اروپا ایتالیا چنین وضعیتی دارد، آفریقا هم اخیرا درگیر شده، شرایط آمریکا نیز چندان تعریفی ندارد و استرالیا نیز در امان نبوده اما دغدغه اول و آخر مسئولین این کشورها فقط و فقط مبارزه با ویروس و مسائل مربوط به آن است. لیکن در ایران ما چنین نیست و مسئولان کشور در هر رده و مرتبه‌ای ناچارند در کنار مسائل فنی، گوشه چشمی‌نیز به مسائل سیاسی و ایضا امنیتی داشته باشند تا مشکلات حادتر نشود.
البته دلیل این تفاوت چندان غریب و عجیب نیست. طبق آخرین بررسی‌ها حدود 600 رسانه فارسی زبان منقرض در خارج از کشور در حال فعالیت مستمر هستند تا علیه ایران تولید محتوا کنند. آنان پول می‌گیرند که چنین موقعیت‌هایی را از دست ندهند و با ترکیب اخبار دروغ و راست اذهان مردم را مشوش و دید آنان را نسبت به حاکمان منفی کنند. حال بگذریم از اینکه برخی‌ها نیز پاس گل به آنان می‌دهند. اما
من حیث المجموع این رسانه‌ها که غالبا محل بودجه و تغذیه شان عربستان سعودی است با ترفندهای رسانه‌ای این قابلیت را دارند که جریان‌سازی کاذب نموده و افکار عمومی‌را مدیریت کنند.
در رذالت این رسانه‌ها و روسای‌شان همین بس که نوع سوژه برای‌شان اهمیتی ندارد و فی المثل حالا که متوجه شده‌اند جامعه نسبت به ویروس کرونا حساس است با زیر پا گذاشتن مسائل انسانی که از بدیهیات است در تلاش برای افزایش اضطراب و دلهره مردم هستند! توجه می‌فرمایید که این به اصطلاح فعالان رسانه چگونه شرافت را زیر پا گذاشته و برای دلار روان هموطنان خود را نشانه رفته‌اند.
بگذارید چند مثال بیاورم که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. حتما شما هم این روزها ویس‌هایی را گوش دادید که در آن پرستار یا پزشکی با لحنی خاص آمارهای رسمی‌را زیر سوال می‌برد و تاکید می‌کند که شرایط خیلی اسفناک است و تعداد فوتی خیلی بیشتر از آمارهاست. خب کاشف به عمل آمده منشا ضبط این صداها آلبانی است و مقر منافقین!
چند روز پیش در توئیتر فردی که خود را پرستار معرفی کرده بود پستی گذاشته بود در رد آمارهای رسمی‌و اینکه تعداد فوتی‌ها هولناک است. یک کاربر باهوش در لفافه یک سوال ساده پزشکی از وی پرسیده بود و این به اصطلاح پرستار اعلام بی اطلاعی کرد. لذا مشخص شد فردی که چنین پستی گذاشته نه در ایران است و نه پرستار.حتی اکانت وی فیک بود.
سازمان بهداشت جهانی که نهادی معتبر و بین‌المللی است در گزارش خود رسما آمارهای اعلام شده از سوی تهران را تایید کرده و این درحالی است که رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور اعتنایی به این تایید ندارند و تنها برای اینکه مزایا و حقوق شان دچار خدشه نشود با قوت تمام در حال اعلام آمارهای عجیب و غریب به نقل از منابع آگاهی هستند که یحتمل در عربستان سعودی نشسته‌اند!
بدیهی است در چنین شرایطی در کنار تدبیر مسئولان، جامعه نیز باید هشیار و روشن باشد. در اینکه برخی اعتمادها سلب شده و دلخوری‌هایی وجود دارد شکی نیست اما باید پذیرفت سعودی‌ها قطعا دلسوز ایرانی‌ها نیستند و هدف غایی شان تکه تکه شدن این ملک و قورت دادن آن است.کمی‌واقع بینی لازم است تا اسیر جوسازی‌ها نشد. ان‌شاءالله.
نام:
ایمیل:
* نظر: