کد خبر: ۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
رفتار مسئولان و افراد مشهور نظير بازيگران در زمان بحران يکي از فاکتورهاي تعيين کننده در نگاه مردم به مسأله است. به همين دليل بسيار اهميت دارد که نظارتي جدي بر اين رفتارها وجود داشته باشد تا «تشويش اذهان عمومي» يا سوءاستفاده از وضعيت موجود از سوي اين افراد اتفاق نيفتد؛ مسأله‌اي که در پي ويروس کرونا در ايران چندين بار ديده شد.

 
آرمان ملي: رفتار مسئولان و افراد مشهور نظير بازيگران در زمان بحران يکي از فاکتورهاي تعيين کننده در نگاه مردم به مسأله است. به همين دليل بسيار اهميت دارد که نظارتي جدي بر اين رفتارها وجود داشته باشد تا «تشويش اذهان عمومي» يا سوءاستفاده از وضعيت موجود از سوي اين افراد اتفاق نيفتد؛ مسأله‌اي که در پي ويروس کرونا در ايران چندين بار ديده شد. از جمله بارز ترين اين سوءاستفاده ها رفتار يک بازيگر در شبکه‌هاي اجتماعي و تبليغ يک محصول در ازاي دريافت پول بود. بهنوش بختياري به دليل استوري تبليغاتي عجيبي که به تازگي در اينستاگرامش منتشر کرده بود، به چهره خبرساز فضاي مجازي تبديل شد. اين بازيگر معمولا حضور فعالي در تبليغات مجازي دارد و محتواي بخشي از پست‌ها يا استوري‌هاي صفحه اينستاگرام او مربوط به تبليغ براي کلينيک‌هاي پزشکي يا سالن‌هاي زيبايي است، اما ماجراي تبليغ تازه او فرق مي‌کند و بخشي از مخاطبان را در شبکه‌هاي اجتماعي عصباني کرده است. بهنوش بختياري در اين آگهي عجيب، از فوايد يک شربت گياهي در درمان بيماري‌هاي مختلف مي‌گويد. او در ميان صحبت‌هاي خود به تأثير اين محصول بر پيشگيري از ويروس کرونا هم اشاره و ادعا مي‌کند که اين محصول براي پيشگيري از اين ويروس مؤثر است! طبيعتاً در شرايطي که مردم بيش از هر چيز به اطلاعات درست و آگاهي درباره ويروس کرونا احتياج دارند، نبايد صرفاً براي آگهي تبليغاتي يک محصول تجاري، توصيه‌اي به مردم شود که پايه و اساس علمي يا اعتبار ندارد در شرايط بحراني اين روزها، توسل به ماجراي کرونا براي تشويق مردم به خريد يک محصول، هرگز کار درستي نيست. تبليغ عجيب بهنوش بختياري، در روزهاي گذشته انتقادهاي فراوان کاربران فضاي مجازي را به دنبال داشته است.
بهنوش بختياري تحت پيگرد
سخنگوي سازمان تعزيرات حکومتي نيز گفت: در روز‌هاي گذشته يکي از سلبريتي‌ها در فضاي مجازي اقدام به تبليغ شربت پيشگيري از ويروس کرونا مي‌کرد که به دستور دادستاني تحت پيگيرد قانوني قرار گرفت، لذا از شهروندان درخواست مي‌کنيم‌که به اين گونه تبليغات توجه نکنند.
اين اولين بار نيست
اگر رفتار بهنوش بختياري در موقعيت‌هاي حساس را به خاطر بياوريد، متوجه مي‌شويد که او پيش از اين، باز هم در مقطع خاصي صحبت‌هاي عجيبي را مطرح کرده و گاه افکار عمومي را عصباني کرده بود، بنابراين رفتار تازه او براي تبليغ يک محصول، چندان هم دور از انتظار نيست. بهنوش بختياري سال گذشته در شرايطي که عموم مردم از مسأله گراني گوشت گلايه داشتند، در برنامه «خيابان جام‌جم» تلويزيون به مردم توصيه کرد که مواظب تغذيه خود باشند، بيشتر سبزيجات مصرف کنند، «گوشت اصلا چيز خوبي نيست و همان بهتر که گران شد»! او بعد از موج واکنش‌هاي منفي مردم، ويدئويي منتشر کرد و سعي داشت صحبت‌هاي قبلي خود را به نحوي توجيه کند. اکنون تبليغ بهنوش بختياري براي محصول گياهي موثر بر پيشگيري از کرونا، بار ديگر حکايت از آن دارد که اين بازيگر در موقعيت‌هاي خاص و حساس، رفتار سنجيده و درستي نداشته و شايد اصلا بهتر باشد در چنين مواقعي درباره اظهارنظرهاي خود حساسيت بيشتري داشته باشد. آنچه واضح است، اين که به طور کلي اظهارنظرهاي درست يا نادرست چهره‌ها، بازتاب‌هاي فراواني دارد و مخاطبان اين افراد در شبکه‌هاي مجازي، به صحبت‌هاي آنان توجه مي‌کنند، بنابراين انتظار مي‌رود هنرمندان در اين شرايط، رفتار سنجيده‌تري از خود نشان دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: