کد خبر: ۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
نماینده قم در مجلس مدعی می‌شود50 نفر در این شهر به دلیل ابتلا به کرونا فوت شده‌اند و وزارت بهداشت ضمن تکذیب، بیان می‌کند حتی اگر یک سوم آمار آقای نماینده صحت داشته باشد یک مقام ارشد این وزارتخانه حاضر است از مقام خود استعفا دهد.

نماینده قم در مجلس مدعی می‌شود50 نفر در این شهر به دلیل ابتلا به کرونا فوت شده‌اند و وزارت بهداشت ضمن تکذیب، بیان می‌کند حتی اگر یک سوم آمار آقای نماینده صحت داشته باشد یک مقام ارشد این وزارتخانه حاضر است از مقام خود استعفا دهد. حال این نماینده گفته لیست 40 نفره فوتی‌ها را به وزارتخانه ارسال کرده و منتظر استعفای یک مقام وزارت بهداشت است. در مورد این جدل که دیروز در فضای رسانه ای کشور بسیار پر سر وصدا بود چند نکته را عرض می‌کنم:
اولین نکته و یا بهتر است بگویم سوال، این است که نماینده محترم قم چرا الان یاد افشاگری افتاده‌اند؟ طبق ادعای ایشان ویروس پیش تر از آنکه وزارت بهداشت اعلام کند در این شهر وجود داشته و درحال چرخیدن و قربانی گرفتن بوده اما مقامات مسئول با کم کاری و یا پنهان کاری
نسبت به آن واکنش نشان نداده‌اند. خب سوال این است به چه دلیل نماینده قم قبل از انتخابات دست به افشاگری نزدند و پس از انتخابات و اطمینان از پیروزی چنین سخنانی را مطرح کرده اند ؟آیا این موضوع با اصول نمایندگی همخوانی دارد؟
نکته بعدی اینکه بالاخره باید مشخص شود چه کسی در این میان خلاف واقع می گوید؟نماینده مجلس یا نماینده دولت؟ از آنجا که موضوع حساس و بغرنج است و خبر این نماینده خاطر بسیاری از مردم را آشفته کرده بایستی معلوم شود دولت
پنهان کاری کرده یا نماینده مجلس خلاف واقع
گفته؟ اگر دولت پنهان کاری کرده باید گفت وامصیبتا و بهتراست کل مجموعه وزارت بهداشت تعطیل کند چرا که نبودش بهتر از بودنش است. اگر هم نماینده مجلس بی‌راه گفته قطعا وی تشویش اذهان عمومی کرده و همانطور که با اشخاص عادی که در فضای مجازی اخبار دروغ منتشر می‌کنند باید با وی برخورد شود و لاغیر. بعید به نظر می رسد از این دو حال خارج باشد.
یک نکته دیگر برمی‌گردد به یک مشکل قدیمی در این ملک و آن اینکه هرکس تریبونی در اختیار دارد تصور می کند در مورد همه چیز و همه کس باید اظهارنظر کند و اگر هم اظهارنظرش مشکلاتی بوجود آورد ایرادی ندارد. علی الخصوص در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی اگر سخنان آن فرد دقیق نباشد می‌تواند مصیبت بزرگی را بوجود بیاورد. بارها در حوزه سیاسی شاهد بودیم شخصی سخنی اشتباه گفته و یک گروهی مامور شده اند تبعات آن را رفع نمایند.
نکته آخر هم اینکه ای کاش مسئولان محترم علی الخصوص آن نماینده محترم در چنین فضایی که جو جامعه ملتهب است و به اندازه کافی خبرهای دروغ و بی پشتوانه در شبکه‌های اجتماعی مردم را ترسانده و جامعه بیمناک است این جدل‌های بی فایده را کنار گذاشته و اجازه دهند در شرایط بهتری به این بگو مگو‌ها دامن بزنند. ایران عزیزما این روزها بیش از پیش به آرامش و اطمینان نیاز دارد. این جدل‌ها هم آرامش ملت را برهم می زند و هم اعتمادسوز است .
ای کاش قدری متوجه باشند آقایان!
نام:
ایمیل:
* نظر: