کد خبر: ۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
ائتلاف سعودی تاکنون بیش از 57 هزار بار توافق استکهلم درمورد آتش بس در الحدیده را نقض کرده است. این مسئله با واکنش شدید انقلابیون یمن مواجه شده است.

ائتلاف سعودی تاکنون بیش از 57 هزار بار توافق استکهلم درمورد آتش بس در الحدیده را نقض کرده است. این مسئله با واکنش شدید انقلابیون یمن مواجه شده است. در این راستا، یک مقام نظامی در صنعا تاکید کرده که هر گونه تشدید تنش در ساحل غربی یمن از سوی ائتلاف سعودی-اماراتی با پاسخی شدید و نامحدود روبه‌رو می‌شود که تا ریاض و بعد از ریاض(ابوظبی) هم خواهد رسید.
روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با عنوان «صنعا برای مرحله پس از عملیات نِهِم آماده می‌شود. ریاض و ابوظبی حملات به الحدیده را شدت بخشیدند» نوشت:« درست همان زمانی که رزمندگان یمنی عملیات پاتک در جبهه راهبردی «نِهِم» در شرق صنعا را کلید زدند، فرماندهی نظامی در صنعا خود را برای سناریوی پاسخ ائتلاف که از طریق تحریک جبهه‌های الحدیده و به طور کلی ساحل غربی یمن صورت گرفت، آماده کرده بود.»
بر اساس این گزارش، ریاض و متحدانش با شکست سنگین در مأرب و الجوف به نقض گسترده آتش‌بس درالحدیده روی آوردند تا جایی که در این نبرد، امارات هم پس از مدتی طولانی غیبت به صفوف نیروهای ریاض برای جبران خسارات در نهم برآمد.
به گزارش فارس، وزارت خارجه دولت منصور‌هادی هم از اقدام برای پایان دادن به توافق سوئد (آتش بس در الحدیده میان دولت صنعا و منصور‌هادی) خبر داد و همزمان با آن تلاش شد تا دو حزب «التجمع الیمنی للإصلاح» (اخوان المسلمین یمن) با حزب «الموتمر الشعبی العام» (حزب جدا شده از صنعا و طرفدار امارات) با هم آشتی داده شوند تا صفوف مزدوران ائتلاف برای حفظ آنچه از دستاوردهای میدانی آنها باقی مانده است، ساماندهی شود. به دنبال این تحرکات و نقض آتش بس‌های متوالی در الحدیده انقلابیون تهدید کرده‌اند که ریاض و ابوظبی هدف حملات انتقام جویانه ما خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: