کد خبر: ۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
از خدمات محسن خلیلی عراقی، پدر صنعت ایران تجلیل شد
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، نیاز امروز ایران را در این دانست که مردم از همه مسئولان در همه نهادها و حوزه‌های مدنی، احزاب، جریانات سیاسی، نخبگان، دانشگاهیان و بخش خصوصی این پیام را دریافت کنند که آنان در فکر افق گشایی برای کشور هستند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، نیاز امروز ایران را در این دانست که مردم از همه مسئولان در همه نهادها و حوزه‌های مدنی، احزاب، جریانات سیاسی، نخبگان، دانشگاهیان و بخش خصوصی این پیام را دریافت کنند که آنان در فکر افق گشایی برای کشور هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، او که روز گذشته در مراسم نکوداشت مهندس محسن خلیلی عراقی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران سخن می‌گفت، اظهار کرد: دشمنان هدف‌شان تیره و تار و مبهم نشان دادن آینده برای ملت ایران است نباید بگذاریم ملت احساس کند که آینده‌ای برای آنها وجود ندارد.
جهانگیری با تأکید بر اینکه باید از فرسایش سرمایه‌های مادی و معنوی کشور جلوگیری کنیم، افزود: نباید بگذاریم با وجود شرایط سخت اقتصادی که مردم را نگران و قدرت اقتصادی آنان را کاهش داده و معیشت مردم  در شرایط دشواری قرار گرفته، امید به آینده از بین برود.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به دو شوک اقتصادی در دهه 90 و کاهش درآمدهای نفتی کشور در سال‌های 97 و 98 گفت: در این شرایط باید از همه سطوح دولتی و مدیریت نظام یک صدا شنیده شود آنچه مردم را در این شرایط رنج می‌دهد و آنان را متحیر می‌کند، این است که احساس کنند در رقابت‌های سیاسی فراموش شده‌اند.
او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط کنونی باید به بخش خصوصی بیش از گذشته توجه کنیم، اضافه کرد: آنچه با وجود فشار امریکا، اقتصاد ایران را سرپا و مقاوم نگه داشته، تلاش فعالان اقتصادی است که با همه دشواری‌ها صادرات انجام می‌دهند، مواد اولیه کارخانه‌ها را تأمین کرده و پول جا به جا می‌کنند یا همه مساعی خود را برای حفظ خطوط تولید و بیکار نشدن کارگران به کار بسته‌اند، آنان با زحمت فرصتی برای سیاستمداران کشور ایجاد کرده‌اند تا از حقوق ملت دفاع کنند.
جهانگیری، یکی از دلایلی که موجب توسعه یافتگی بیشتر بخش صنعت نسبت به سایر بخش‌ها شده است را گرایش به تشکل‌گرایی دانست و گفت: بخش صنعت کشور زودتر از سایر بخش‌ها به تشکل‌گرایی روی آورد که یکی از دلایل آن حمایت مهندس خلیلی عراقی از این تشکل‌ها بود. معاون اول رئیس جمهوری افزود: نام و یاد مهندس خلیلی عراقی در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد زیرا وی در فراز و نشیب‌های صنعت کشور همواره دغدغه توسعه صنعتی داشت و نگذاشت که چراغ صنعت کشور به خاموشی بگراید.
وی با بیان اینکه افرادی نظیر مهندس خلیلی که به توسعه ملی فکر می‌کنند و به دنبال رفاه ملت ایران هستند، انسان‌هایی بزرگ هستند،‌ افزود: این افراد علاوه بر ایجاد ثروت ملی مروج اخلاق و معتقد به مسئولیت اجتماعی هستند و هیچ گاه بدون توجه به ارزش‌های انسانی و اخلاقی تنها به توسعه واحد صنعتی خود فکر نکرده اند.
خبرگزاری ایسنا هم به نقل از جهانگیری نوشته است: در سال 97گفتند تلاش می کنیم که صادرات نفتی ایران به صفر برسد. الان بخاطر گوش‌های نامحرم نمی گویم چه میزان صادرات نفت داریم ولی میزان صادرات نفت به شدت کاهش یافته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اشکالی ندارد به مردم صادقانه بگوییم کجا اشتباه کرده ایم،گفت: باید به بخش خصوصی بیشتر از سایر زمان ها توجه کرده و نگاه پیمانکارانی به آنها نداشته باشیم زیرا آنها شریک توسعه ایران هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: