کد خبر: ۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
نفوذ واژه‌اي است که بارها از سوي مقامات و مسئولان در حوزه‌هاي مختلف مطرح شده و هشدارهاي لازم را نيز در اين رابطه به کررات داده‌اند، اما شايد مهم‌ترين حوزه نفوذ را بتوان در پايگاه‌هاي عقيدتي و ديني دانست جايي که دشمن بيشترين اميد را براي نفوذ و تسخير آن دارد.

آرمان ملي: نفوذ واژه‌اي است که بارها از سوي مقامات و مسئولان در حوزه‌هاي مختلف مطرح شده و هشدارهاي لازم را نيز در اين رابطه به کررات داده‌اند، اما شايد مهم‌ترين حوزه نفوذ را بتوان در پايگاه‌هاي عقيدتي و ديني دانست جايي که دشمن بيشترين اميد را براي نفوذ و تسخير آن دارد. حوزه‌هاي علميه به عنوان دژهاي نفوذناپذيري هستند که نبايد اجازه داد به محلي براي نفوذ دشمن بدل گردند. دادستان کل کشور گفت: «دشمن سرمايه‌گذاري کرده که يک جريان فکري انحرافي در حوزه علميه قم به وجود آورد. شاخه‌هاي آن را در جاهاي ديگر و شهرستان‌ها مي‌بينيد که يک شاخه آن در عراق است. پايگاه اين جريان انحرافي عمدتا در کربلا است».
دشمن در پي نفوذ به حوزه
نگاهي به تاريخ انقلاب نشان مي‌دهد که در حوادث مختلفي که حتي بعضا منجر به از دست رفتن نيروهاي شاخص و چهره‌هاي تاثيرگذار نظام و انقلاب شده حضور عناصر نفوذي دشمن به‌وضوح قابل مشاهده است. لذا اگر اکنون نيز سخن از جريان نفوذ در کشور گفته شود پر بيراه نيست چرا که مسلما وقتي دشمن مي‌بيند که توانايي رويارويي و مقابله در عرصه‌هاي مختلف را ندارد به مسائلي چون نفوذ به ساختارها و نهادهاي انقلابي روي مي‌آورد و روي آن سرمايه‌گذاري مي‌کند. يکي از اين نهادهايي که چند سال است بسياري از علما و مسئولان نسبت به نفوذ و ريشه دواني دشمن در آن اشاره مي‌کنند حوزه علميه قم است. جايي که جرقه‌هاي شکل‌گيري نظام اسلامي در آن زده شده و همواره پشتوانه و پشتيبان نظام بوده است. لذا دشمن نيز فهميده که اگر بخواهد به نظام صدمه و آسيب وارد کند بايد از راه نفوذ به حوزه علميه آغاز کند.
نفوذ از قم
دادستان کل کشور اظهار داشت: امروز دشمن با همه توان و با همه آنچه توانسته جمع کند، براي جنگ نرم با نظام جمهوري اسلامي به ميدان آمده و در حوزه‌هاي مختلف حضور دارد يعني از حوزه‌هاي ديني تا مراکز علمي، مذهبي، مساجد و مجامع عمومي گرفته و به طور کلي هرجايي که احساس کند مي‌تواند نقش موثري در مقابله با تداوم انقلاب داشته باشد براي نفوذ در آن مراکز تلاش بيشتري مي‌کند. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري گفت: نمونه آن را در حوزه‌هاي علميه شاهد هستيم به عنوان خبر قطعي مي‌گويم دشمن سرمايه‌گذاري کرده که يک جريان فکري انحرافي در حوزه علميه قم به وجود آورد. شاخه‌هاي آن را در جاهاي ديگر و شهرستان‌ها مي‌بينيد که يک شاخه آن در عراق است. پايگاه اين جريان انحرافي عمدتا در کربلا است. وي توضيح داد: چندي قبل در عراق با برخي از بزرگان عراق ديدار و گفت‌وگويي داشتم آنها هم به اين موضوع معتقد بوده و به اين نتيجه رسيده‌اند که اين جريان انگليسي شبيه جريان وهابيت در بين اهل‌سنت و جريان بهاييت در بين شيعيان و مکتب امامت و ولايت است. آن جريان شيعه انگليسي که مي‌بينيد هم تغذيه و پايگاه رسانه‌اي‌اش در قلب انگليس است و آنجا هزينه‌ها مي‌کنند و چه کساني را آنجا مي‌برند. از اين نمونه‌ها زياد داريم در يک جمله خلاصه مي‌گويم دشمن دقيقا روي نقاطي که مي‌تواند اثرگذار باشد هدف‌گذاري کرده چون مي‌داند اين حوزه‌ها و عرصه‌ها در پيدايش و استمرار و تداوم انقلاب تاثيرگذار است. دادستان کل کشور با تاکيد بر اين‌که نفوذ يک خطر جدي است، اظهار کرد: متاسفانه کمتر به اين خطر در بين مديران و مسئولان اهتمام ورزيده مي‌شود هرگاه هم اشاره‌اي مي‌شود به گونه‌اي متهم مي‌شويم حال اين‌که نفوذ يک واقعيت غيرقابل انکار در همه حوزه‌هاست به خصوص حوزه‌هاي تاثيرگذار روي انديشه و تفکرات نسل جوان و اقتصاد و فرهنگ است. وي پيدا کردن نفوذي‌ها را هم کار مشکلي دانست و تصريح کرد: وظيفه و تاکيد همه نفوذي‌ها جاسوسي نيست. يک وقت دشمن در جايي جاسوس مي‌گذارد تا به صورت روزانه و ساعتي تبادل اطلاعات کند و اطلاعات بخشي را منتقل کرده تا در اتاق فکر براساس آن اطلاعات ميداني برنامه‌ريزي کند. وظيفه عده‌اي از نفوذي‌ها هم دادن اطلاعات نيست آنها جاده صاف‌کن دشمن هستند برخي‌ها هم چه بسا ندانند مستقيم عامل و نفوذي دشمن بوده ولي عملکرد آنها به گونه‌اي است که جاده را براي ورود دشمن صاف مي‌کند.
300 کشته و 7000 بازداشتي را تاييد نمي‌کنم
دادستان کل کشور همچنين در پاسخ به سوالي درباره تعداد کشته‌ها در اعتراضات اخير گفت: درباره ارائه آمار بازداشتي‌ها، اين آمار از روز اول تا امروز متغير بوده است. عده‌اي در جمعيت‌هاي آنچناني دستگير مي‌شوند که بعد از بررسي، تلاش ما در اولين فرصت اين بود آنهايي که تخلفات جزئي داشته يا اين که در صحنه دستگير شده‌اند تلاش شد با همه تواني که در نيروهاي اطلاعاتي، امنيتي، انتظامي و قضايي داشتيم آنها هر چه زودتر آزاد شوند. منتظري درباره انتشار برخي آمارها درباره تعداد کشته‌شدگان همچون آمار 300 کشته، گفت: خوشبختانه افراد خارج از کشور هيچ دسترسي به اطلاعات و آمار ندارند به همين دليل آنها آمارهاي مختلفي مي‌دهند که هيچ کدام از آنها اعتبار ندارد. منتظري در پاسخ به پرسشي درباره اظهارات اخير يکي از نمايندگان مجلس درباره بازداشت 7هزار نفر در اعتراضات اخير، تصريح کرد: اين موضوع را نه تنها تاييد نمي‌کنم که مي‌گويم هيچ مقامي مجاز نيست بدون داشتن آمار و اطلاعات دقيقي، آماري بدهد. بنده هم در خبرها و گزارش‌ها ديدم که برخي آماري داده‌اند که بايد از آنها پرسيد منبع اين آمار و اين اطلاعات کجاست؟ به هر حال ما اين را تاييد نمي‌کنيم.
نام:
ایمیل:
* نظر: