کد خبر: ۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
دادستان کل کشور در جمع قضات و کارکنان دادگستری شهرستان مراغه از برکناری 6 قاضی فاسد دیگر خبر داد.

دادستان کل کشور در جمع قضات و کارکنان دادگستری شهرستان مراغه از برکناری 6 قاضی فاسد دیگر خبر داد.
حجت‌الاسلام منتظری با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی و اجرایی با مدیران فاسد برخورد کنند گفت: اراده و تصمیم دستگاه قضایی برخورد جدی با مفاسد درون دستگاه قضا است.
وی گفت: در همین یکی دو هفته اخیر پرونده 5 یا 6 قاضی فاسد را در محکمه عالی رسیدگی و آن‌ها را از دستگاه قضایی منفصل کردیم.
منتظری افزود: با دادستان انتظامی قضات که دبیر کمیسیون کارشناسی هم هست صحبت می‌کردم گفت که حدود هفت الی ده پرونده دیگر آماده رسیدگی در دادگاه عالی است.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به انتظار رهبر انقلاب در زمینه تحول در دستگاه قضایی، خاطرنشان کرد: در این راستا با حضور رئیس قوه قضاییه، تحول در این دستگاه در دستور کار قرار گرفت و تاکنون اقداماتی هم صورت گرفته است.
منتظری اقدامات قضات و کارکنان دادگستری را یکی از جلوه‌های بروز و ظهور تحول در دستگاه قضایی عنوان کرد و بیان داشت: اگر تحول در بدنه قوه قضاییه صورت نگیرد طبیعتاً تحول واقعی در قوه قضاییه را شاهد نخواهیم بود.
وی ادامه داد: مردم انتظار دارند فرآیند دادرسی و رسیدگی به حکم خیلی طولانی نباشد و مهم‌تر اینکه احکامی که صادر می‌شود اجرا شود.
منتظری در ادامه به اشاره به برخورد قاطع با فساد، ادامه داد: طبیعتاً وظیفه دستگاه قضا است که با هرنوع فسادی برخورد کند و ازسوی دیگر دستگاه قضایی مصمم است نسبت به سلامت خود اقدامات لازم را مورد توجه قرار دهد.
دادستان کشور در اواخر مهر ماه نیز اعلام کرده بود: محکمه عالی 5 نفر از قضات فاسد را از دستگاه قضایی جدا کردیم و انفصال دائم و اخراج شامل حال آن‌ها شد، نبایستی حضور اندک افراد فاسد چه در بخش اداری و چه در بخش قضایی، چهره نورانی و قضات خدوم ما را در جامعه مخدوش کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: