کد خبر: ۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
وزیر دفاع آمریکا از همکاری وزارتخانه متبوعش با کنگره در خصوص استیضاح رئیس‌جمهور این کشور خبر داد.

 به نقل از روزنامه گاردین، مارک اسپر، وزیر دفاع دونالد ترامپ، اعلام کرد پنتاگون در تحقیقات مجلس نمایندگان در ارتباط با استیضاح رئیس جمهور همکاری خواهد کرد.

اسپر با این حال هشدار داد که ترامپ ممکن است محدودیت‌های را در خصوص افشای اطلاعات مشخص کند. وزیر دفاع آمریکا در دو مصاحبه جداگانه اعلام کرد وزارتخانه او با کمیته‌های مجلس نمایندگان در خصوص اسناد مربوط به لغو کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف همکاری می‌کند.

این مقام وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس گفت: ما هر کاری که بتوانیم برای همکاری با کنگره انجام خواهیم داد. ما هر کاری بتوانیم در پاسخ به تحقیقات آن‌ها انجام می‌دهیم.

با این حال اسپر در مصاحبه با فاکس نیوز هشدار داد که ترامپ و دیگر مقامات او ممکن است تا پیش از مهلت قانونی روز سه شنبه برای او (اسپر) برای پاسخگویی به کنگره محدودیت‌های بوجود آورند. وزیر دفاع ترامپ افزود: نمی‌دانم با چه محدودیت‌های در خصوص انتشار این اطلاعات روبرو خواهیم شد. کاخ سفید نیز حرف‌هایی درباره انتشار اطلاعات دارد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که وزارت خارجه آمریکا از کارکنانش که برای شهادت دادن به کنگره احضار شده‌اند، خواسته است از این اقدام سرباز زنند و به همین دلیل از سوی مجلس نمایندگان آمریکا به کارشکنی در روند تحقیقات استیضاح متهم شده است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا ترامپ از کمک نظامی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار برای اوکراین به عنوان اهرمی برای تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور این کشور برای طرح ادعا‌های فساد مالی بر ضد جو بایدن، رقیب دموکراتش و پسر او استفاده کرده یا خیر.

رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا در مکالمه تلفنی جنجالی روز ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) خود با رئیس جمهور اوکراین، از این کشور خواسته بود درباره فعالیت‌های بایدن و پسرش تحقیق کند. این مکالمه به موضوع بحث‌برانگیز در آمریکا تبدیل شده و دموکرات‌ها در صدد بهره‌برداری هرچه بیشتر از آن و کشاندن پای ترامپ به میز استیضاح هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: