کد خبر: ۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
در راستای ساماندهی ارایه دهندگان خدمات بیمه؛
بیمه مرکزی در جلساتی که با شرکت آتیه سازان حافظ برگزار کرده تاکید داشته که این شرکت باید خود را با مقررات بیمه ای تطبیق دهد. / پیشنهاداتی جهت ورود این شرکت در بازار بیمه مطرح شده است از جمله اینکه می تواند خود را با مقررات بیمه مرکزی تطبیق دهد و یک شرکت بیمه غیر زندگی تاسیس کند که فقط در رشته درمان فعالیت دارد.
به گزارش بیبنا به نقل از ریسک نیوز،نحوه فعالیت شرکت آتیه سازان حافظ همیشه از سوی کارشناسان مورد انتقاد بوده است  چرا که در حالی در فضای بیمه ای کشور فعالیت می کند که رسما تحت نظارت رگولاتور بیمه ای نیست.

در این راستا حدود دو سال پیش بود که معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی در گفتگویی اذعان داشت : "شرکت آتیه‌سازان حافظ چارچوب‌های قانونی برای تأسیس شرکت بیمه را طی نکرده و با وجود تأکیدات مکرر، تاکنون مجوزی دریافت نکرده است."

به نظر می رسد با پیگیریهای انجام شده نهایتا شرکت اتیه سازان حافظ تصمیم گرفته زیر چتر نظارتی نهاد ناظر بیمه ای قرار گیرد.

منابع خبری اذعان می دارند که  بیمه مرکزی در جلساتی که  با  شرکت آتیه سازان حافظ برگزار کرده تاکید داشته که این شرکت باید خود را با مقررات بیمه ای تطبیق دهد.

گفته می شود در این راستا پیشنهاداتی جهت ورود این شرکت در بازار بیمه مطرح شده است از جمله اینکه می تواند خود را با مقررات بیمه مرکزی تطبیق دهد و یک شرکت بیمه غیر زندگی تاسیس کند که فقط در رشته درمان فعالیت دارد البته در این صورت  چینش ترکیب سهامداران مطابق با قوانین بیمه ای ضرورت دارد.

پیشنهاد دیگری که مطرح شده این است که می تواند به خریداری سهام شرکت های بیمه موجود اقدام کند تا در رشته درمان فعالیت بپردازد ، در این صورت این شرکت بیمه ای هم می تواند خودش را با مقررات  بیمه مرکزی تطبیق دهد و هم می تواند سهام یک شرکت غیرزندگی را خریداری کند .

البته گفته می شود که این مذاکرات در مراحل اولیه قرار دارد.

گفتنی است ، به هر حال شرکت اتیه سازان حافظ  بخش قابل توجهی حق بیمه دریافت می کند ولی در امار بیمه گری  ثبت نمی شود اما واقعیت این است که در بازار بیمه ای این حق بیمه از سوی بیمه گزاران پرداخت می شود در این راستا تطبیق فعالیت این شرکت با قوانین بیمه ای ضرورت دارد.

لازم بذکر است که ریسک نیوز در 19 خرداد ماه سال 94 گزارشی را تحت عنوان ریشه های شکل گیری آتیه سازان حافظ کجاست/ دستفروشان را از مقابل شرکت های بیمه جمع کنید منتشر کرد در این گزارش به تشریح زوایای نحوه فعالیت شرکت آتیه سازان حافظ پرداخته شد و ضرورت قرار گرفتن این شرکت زیر چتر قوانین بیمه ای مورد بررسی قرار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: