کد خبر: ۱۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
سید احسان خاندوزی در یک برنامه تلویزیونی درباره جاماندگان سهام عدالت و این‌که چه اتفاقی قرار است بیفتد در سال ۱۴۰۳ و چه برنامه‌ای برای آنها دارید؟ افزود: نومشمولان سهام عدالت همانگونه که مطلع هستید، طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دولت باید برای این‌ها تدبیری می‌اندیشید با اولویت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، کمیته‌ی امداد، بهزیستی یا سایر گروه‌های ضعیفی که زیر دهک سوم، دهک یک، دو و سه قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید احسان خاندوزی در یک برنامه تلویزیونی درباره جاماندگان سهام عدالت و این‌که چه اتفاقی قرار است بیفتد در سال ۱۴۰۳ و چه برنامه‌ای برای آنها دارید؟ افزود: نومشمولان سهام عدالت همانگونه که مطلع هستید، طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دولت باید برای این‌ها تدبیری می‌اندیشید با اولویت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، کمیته‌ی امداد، بهزیستی یا سایر گروه‌های ضعیفی که زیر دهک سوم، دهک یک، دو و سه قرار دارند.

وی افزود: شناسایی تمام این نومشمولان صورت گرفت، حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بودند که تحت پوشش نهادهای حمایتی بودند، اما هنوز سهام عدالت نداشتند. به تناسب آنها یک بسته از سبد سهام و دارایی‌های دولت فراهم شده بود که آن بسته سبد و سهام وقتی در هیات وزیران مطرح شد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: برخی از سهام‌هایی که باید به مردم اختصاص پیدا می‌کرد، مشکلاتی داشت. مثلا در وثیقه برخی از بانک‌ها و نهادهای مالی بود یا خود آن فعالیت اقتصادی به جهت این که نیازمند این بود که فعلا از طریق مدیریت متمرکز انجام بشود مخالفت شد با این که به صورت سهام عدالتی در واقع انجام بشود بنابراین تا پایان سال ۱۴۰۲ به طول انجامید با توجه به این که در قانون بودجه ۱۴۰۳ که البته مطلع هستید، چون دو مرحله‌ای شده بودجه ۱۴۰۳، برای اولین بار ما یک تاخیری را از سمت مجلس شورای اسلامی شاهد هستیم برای ابلاغ کامل قانون در اولین سالی که آیین نامه‌ی داخلی مجلس عوض شده بود در خصوص بودجه، منتظر هستیم حکم نهایی را در بودجه‌ی ۱۴۰۳ ببینیم که انشاالله متناسب با آن چیزی که مجلس شورای اسلامی مصوب خواهد کرد بتوانیم در این سمت تدابیر لازم برای سهام عدالتش را پیش بینی کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: