کد خبر: ۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
سی‌ان‌ان در گزارشی بررسی کرد؛
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد بحران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) نقش ملکه این کشور را تغییر می‌دهد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد بحران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) نقش ملکه این کشور را تغییر می‌دهد.

 به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، در انگلیس شخص نخست‌وزیر، رئیس دولت به شمار می‌رود، اما رئیس کشور نیست زیرا ملکه رئیس کشور به شمار می‌رود.

در انگلیس نقش ملکه، بیشتر تشریفاتی است و او رئیس تشریفاتی کشور به شمار می‌رود. اما در شرایط فوق العاده‌ای که در حال حاضر این کشور با آن مواجه است، احتمال دارد نقش ملکه نیز تغییر کند. ملکه وقتی برای پارلمان سخنرانی می‌کند متنی را قرائت می‌کند که دولت نوشته است. درواقع، درست است که صدا صدای ملکه است، اما سخن سخن ملکه نیست. او در مخفی نگهداشتن دیدگاه‌هایش برای خودش استاد شده است. ما هرگز نمی‌توانیم متوجه شویم که او چه نظری دارد. در واقع همین مسئله یکی از اسرار حیات طولانی او در این مسند بوده است. همین رویکرد به وی این امکان را می‌دهد تا همه احزاب در پارلمان از او حمایت کنند. باید توجه داشت که پارلمان تنها نهادی است که می‌تواند قدرت را از ملکه بگیرد.

پارلمان عالی‌ترین نهاد سیاسی و قدرت در انگلیس به شمار می‌رود. ملکه به پارلمان پاسخگو است. ملکه فقط با توصیه نخست‌وزیر اقدام می‌کند که جدیدترین مصداق آن، زمانی بود که بوریس جانسون از ملکه خواست تا با طرح تعلیق پارلمان موافقت کند. ملکه با این درخواست موافقت کرد بدون آنکه این طرح را زیر سوال ببرد. تاکنون این نظام در انگلیس جواب داده است، اما ممکن است این وضع با اقدامی که این هفته اعضای پارلمان صورت می‌دهند، تغییر کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: