کد خبر: ۱۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه در گفتگو با ایرنا ضمن بیان این مطلب، اگرچه به توضیحات بیشتری در خصوص جزئیات این پیام‌ها اشاره نکرده است، اما شواهد نشان می‌دهد که دولت سیزدهم از ابتدای شکل‌گیری برخلاف تبلیغات، نه تنها هیچ گاه میز مذاکره را ترک نکرده که همواره بر پیگیری منافع ملی از مسیر گفتگو و مذاکره تأکید کرده است.


حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه در گفتگو با ایرنا ضمن بیان این مطلب، اگرچه به توضیحات بیشتری در خصوص جزئیات این پیام‌ها اشاره نکرده است، اما شواهد نشان می‌دهد که دولت سیزدهم از ابتدای شکل‌گیری برخلاف تبلیغات، نه تنها هیچ گاه میز مذاکره را ترک نکرده که همواره بر پیگیری منافع ملی از مسیر گفتگو و مذاکره تأکید کرده است. نکته اساسی، اما این است که ایران هرگز «مذاکره برای مذاکره» را نمی‌پذیرد. با این حال همان‌گونه که در مواضع رسمی مسئولان عنوان شده، طرف‌های مذاکره اگر تمایلی برای از سرگیری مذاکرات دارند، می‌بایست اراده آن‌ها برای حل و فصل مسائل فیمابین در عمل هم به اثبات برسد و حسن‌نیت نشان بدهند، نه اینکه مواضع اعلامی و اعمالی آن‌ها در تناقض با هم قرار بگیرد.
مسیر برای توافق با آژانس باز است
امیر عبداللهیان، در پاسخ به سؤالی درباره روند گفتگو‌ها و همکاری‌های ایران و آژانس و بحث نصب مجدد دوربین‌ها گفت: اولاً اتفاق خوبی به وقوع پیوسته و آن این است که ما همیشه از رافائل گروسی انتقاد می‌کردیم که به جای رفتار سیاسی، تکنیکال و فنی در موضوع آژانس با ایران وارد تعامل شود حتی من در دیدار اخیری که با آقای گروسی داشتم به این موضوع تأکید کردم.
وزیر امور خارجه ادامه داد: «آیت‌الله رئیسی خیلی روشن و شفاف عنوان کردند که ما نسبت به اینکه با آژانس همکاری کنیم جدی هستیم. انتظار ما این است که آژانس هم رویکرد سیاسی خود را کنار بگذارد. هر اندازه که آژانس از رویکرد سیاسی فاصله می‌گیرد و به سمت همکاری فنی می‌آید مسیر برای توافقات ما بیشتر باز می‌شود.»

نام:
ایمیل:
* نظر: