کد خبر: ۱۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
رسانه اماراتی: احتمال دیدار «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور مصر و همتای ایرانی وجود دارد
مقامات مصری و عراقی به یک روزنامه اماراتی گفتند که مصر و امارات از ماه مارس در بغداد در حال گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط تهران-قاهره بوده‌اند. به گزارش تجارت و به نقل از روزنامه اماراتی نشنال، مقامات رسمی مصری و عراقی به این روزنامه گفتند که مصر و ایران از ماه مارس در بغداد در حال مذاکره درباره عادی‌سازی روابط میان این دو قدرت منطقه‌ای بوده‌اند.



گروه سیاسی:مقامات مصری و عراقی به یک روزنامه اماراتی گفتند که مصر و امارات از ماه مارس در بغداد در حال گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط تهران-قاهره بوده‌اند.
به گزارش تجارت و به نقل از روزنامه اماراتی نشنال، مقامات رسمی مصری و عراقی به این روزنامه گفتند که مصر و ایران از ماه مارس در بغداد در حال مذاکره درباره عادی‌سازی روابط میان این دو قدرت منطقه‌ای بوده‌اند.
مقامات مصری گفتند که آخرین دور از این مذاکرات آخر هفته آغاز شد، اگرچه توضیح بیشتری ندادند که این مذاکرات تا کنون چقدر پیشرفت داشته است.
به گفته این مقامات مطلع، در این مذاکرات همچنین به موضوع کاهش تنش‌ها در مناطقی که ایران نفوذ چشمگیری در آن‌ها دارد، از جمله یمن، لبنان و سوریه پرداخته شده است.
آن‌ها همچنین اظهار کردند که دو طرف در حال بررسی امکان دیدار میان عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر و ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران هستند. یک رسانه عربی نیز هفته پیش از میانجی‌گری عراق میان ایران و مصر و برگزاری یک نشست در بغداد خبر داد.
پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از مسئولان عالی رتبه عراقی اعلام کرد که ماه گذشته میلادی نمایندگانی از تهران و قاهره در بغداد باهم دیدار و رایزنی کردند.
این منابع اعلام کردند که بغداد بار دیگر میانجی‌گری میان ایران و مصر را برعهده گرفته است و می‌خواهد تجربه میانجی‌گری میان تهران و ریاض را تکرار کند.
دو مسئول عراقی که یکی از آن‌ها در وزارت خارجه و دیگری در دستگاه امنیت ملی این کشور فعالیت دارند، این خبر را تایید و اعلام کردند که دو طرف ایرانی و مصری خواستار غیرعلنی شدن این امر شدند.
این درحالی است که منابع دیپلماتیک مصری اخیرا در گفت‌وگو با العربی الجدید اعلام کردند که در هفته آخر ماه مارس تماس‌هایی میان مسئولان امنیتی ایران و مصر انجام شد و دو طرف امکان گسترش تدریجی روابط در مرحله آتی را بررسی کردند.
منابع عراقی اعلام کردند که نشست اخیر ایران و مصر در بغداد در سطح پایین برگزار شد و نمایندگانی از دفتر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و فواد حسین، وزیر خارجه و همچنین نماینده ای از دستگاه امنیت ملی عراق در این نشست حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: