کد خبر: ۱۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اعلام کرده که از امروز بلیت اتوبوس ٢۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.




اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اعلام کرده که از امروز بلیت اتوبوس ٢۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

با وجود تاکید مهرداد بذرپاش - وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه هیچگونه افزایش قیمتی در حوزه حمل و نقل برای سفرهای نوروز اتفاق نخواهد افتاد، اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اعلام کرد که از امروز بلیت اتوبوس ٢۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. این درحالی است که در آستانه عید نوروز و قرار گرفتن در طرح نوروزی، شاهد افزایش تقاضا برای روش‌های مختلف حمل‌ونقل بودیم و بلیت به سختی پیدا می‌شد.

در این راستا احمدرضا عامری - رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری- به ایسنا گفت: از امروز ۲۵ اسفندماه، قیمت بلیت اتوبوس بین شهری با اعمال ٢۵ درصد افزایش قیمت به مسافران به فروش می‌رسد و برای مسافرانی که بلیت را چند روز گذشته رزرو کرده‌اند هم باید با شرکت‌ها به تعامل برسند که چه تصمیمی بگیرند.

وی درباره علت این افزایش قیمت توضیح داد: تعمیرات اتوبوس بسیار افزایش پیدا کرده و قطعات اتوبوس هم هزینه‌های ارزی دارند و قیمت ارز هم در چند ماه گذشته بالا رفته‌ است و این هزینه‌ها با قیمت بلیت همخوانی ندارد. با وجود این کف افزایش بلیت اتوبوس ٢۵ درصد بود که ما هم با وجود یک‌سر خالی بودن همان را اعمال کردیم؛ در ایام نوروز همیشه افزایش ۲۵ درصدی را برای اتوبوس‌های سرخالی داشتیم و چیزی جدیدی نیست، آن هم در شرایطی که تورم و گرانی به این صورت نبود.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری ادامه داد: از طرف دیگر نفر کیلومتر که سازمان راهداری اعلام کرده، ۱۲۰۰ تومان است اما بلیتی که ما به دست مسافران می‌دهیم، میانگین ۱۹۵ تومان است، با این اختلاف قیمت ۱۰۰۰ تومانی افزایش ۲۵ درصدی رقم زیادی محسوب نمی‌شود و تا زمانی که بخواهد به قیمت واقعی خودش برسد، هنوز خیلی فاصله دارد و برای تغییر قیمت در سال جدید باید با دولت مذاکره کنیم.

عامری درباره اینکه طبق گفته سازمان راهداری باید هرگونه افزایش قیمت به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد، توضیح داد: قیمت تمام‌شده حمل و نقل جاده‌ای با قیمتی که از مسافر گرفته می‌شود، بسیار زیاد است و حتما مسائل قانونی حل شده که این اتفاق افتاده است.

این اظهارات در حالی است که در یک ماه گذشته مسئولان وزارت راه و سازمان راهداری کشور اعلام کرده بودند که قرار نیست بلیت اتوبوس برای نوروز گران شود و داریوش باقرجوان -مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- هم گفته بود اگر بخواهد تغییری در قیمت بلیت‌ها ایجاد شود حتما مصوبه ستاد تنظیم بازار را می‌طلبد که تا کنون هم ما مصوبه‌ای دراین خصوص نداشتیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: