کد خبر: ۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
دموکرات‌ها همزمان با شروع انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره با چالش سختی مواجه شده‌اند؛
نظرسنجی جدید رویترز/ ایپسوس حاکی از آن است که محبوبیت جو بایدن به ۳۹ درصد کاهش یافت؛ رقمی که دموکرات‌ها را مصادف با انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در چالش سخت و خطرناکی قرار می‌دهد.




گروه سیاسی:نظرسنجی جدید رویترز/ ایپسوس حاکی از آن است که محبوبیت جو بایدن به ۳۹ درصد کاهش یافت؛ رقمی که دموکرات‌ها را مصادف با انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در چالش سخت و خطرناکی قرار می‌دهد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی که طی دو روز انجام و روز دوشنبه نتایج آن منتشر شد، نشان می‌دهد که محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با کاهش مواجه بوده و تقریبا به پایین‌ترین حد آن نزدیک شده است.
این رقم و محبوبیت پایین جو بایدن می‌تواند به عنوان پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا تلقی شود. همچنین، مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا روز دوشنبه پیش‌بینی کرد که جمهوری‌خواهان به راحتی می‌توانند اکثریت را در مجلس نمایندگان به‌دست آورند.
جو بایدن از زمان شروع ریاستش در ژانویه ۲۰۲۱ با چالش‌های گوناگونی از جمله پاندمی کووید-۱۹، مشکلات اقتصادی از جمله تورم فزاینده در ایالات متحده مواجه بوده و امسال در ماه‌های مه و ژوئن محبوبیت او حتی به ۳۶ درصد هم رسید.
براساس همین نظرسنجی، حدود یک سوم از شرکت‌کننده‌ها "اقتصاد" را به عنوان بزرگترین مشکل آمریکا می‌بینند. تقریبا یک نفر از میان هر ۱۰ نفر به جرائم در این کشور اشاره می‌کنند و حدود یک نفر از میان هر ۱۵ نفر گفتند که لغو حق سقط جنین بزرگترین مشکل است.
نظرسنجی جدید رویترز/ ایپسوس به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی در سرتاسر آمریکا با حضور ۱۰۰۴ بزرگسال از جمله ۴۲۴ دموکرات و ۳۹۰ جمهوری‌خواه انجام شد. آمریکا مصادف با هشتم نوامبر (۱۷ آبان) با انتخابات سرنوشت‌ساز دو مجلس کنگره روبروست؛ سنا و مجلس نمایندگان. در این انتخابات که عنوان آن "انتخابات میان‌دوره‌ای" است و زمان آن دو سال پس از انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد، یک سوم کرسی‌های سنا و تمام کرسی‌های مجلس نمایندگان به رای گذاشته می‌شوند. به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جمهوری‌خواهان آمریکایی ظهور یک موج "قرمز" عظیم را پیش‌بینی می‌کنند که نمادی از حزبشان است و در همین حال، دموکرات‌های مضطرب تلاش دارند از اکثریت شکننده خود در کنگره دفاع ‌کنند و همزمان بر نگرانی‌های فراگیر در مورد اقتصاد، جرم و جنایت و رهبری جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا غلبه کنند. دموکرات‌ها امیدوارند که واکنش منفی به حکم دیوان عالی کشورشان علیه قانون سقط جنین، به نجاتشان کمک کند.
به علت رقابت‌های نزدیک و طول کشیدن شمارش آراء، ممکن است مشخص شدن نتایج نهایی در چندین رقابت کلیدی چند روز یا چند هفته به طول انجامد. چنانچه شب بدی برای دموکرات‌ها رقم بخورد، ممکن است جایگاه بایدن را برای دور دوم ریاست جمهوری تضعیف کند. و همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به طور قطع پیروزی‌های گسترده جمهوری‌خواهان را به عنوان مدرکی دال بر قدرت سیاسی خود پیش از سومین نامزدی احتمالی کاخ سفید در نظر خواهد گرفت. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا هم گفت: «من قصد دارم روز سه‌شنبه آینده – ۱۵ نوامبر – در عمارت مارالاگو خبر بسیار بزرگی را منتشر کنم. فعلا نمی‌خواهیم چیزی باعث کاستن اهمیت انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا شود.»
برخی‌ از حضار در این تجمع گمانه‌زنی کرده‌اند که این رئیس‌جمهوری سابق احتمالا می‌خواهد نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کند.
از زمانی که ریاست دونالد ترامپ در کاخ سفید به اتمام رسید، تجمعات مختلفی را در سرتاسر ایالات متحده آمریکا برگزار کرده و در ماه‌های اخیر کم و بیش از حضور احتمالی خود در رقابت ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ سخن گفته است.
در اوایل این هفته، ترامپ اظهار کرد که "به احتمال خیلی خیلی خیلی زیاد" در انتخابات شرکت خواهد کرد و در عین حال خاطرنشان کرد که "خیلی خیلی زود" قصدش را نسبت به حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: