کد خبر: ۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
در این یکی دو روز مقامات آمریکا جنگ رسانه‌ای جدیدی راه انداخته‌اند و دام جدیدی پهن کرده‌اند. این روزها شاهد تکرار هشدار مقامات آمریکا درخصوص تصمیم ایران به حمله علیه عربستان سعودی هستیم.



در این یکی دو روز مقامات آمریکا جنگ رسانه‌ای جدیدی راه انداخته‌اند و دام جدیدی پهن کرده‌اند. این روزها شاهد تکرار هشدار مقامات آمریکا درخصوص تصمیم ایران به حمله علیه عربستان سعودی هستیم. به‌رغم تکذیب رسمی این شایعه توسط مقامات کشورمان، همچنان این ادعا از سوی مقامات آمریکا در حال تکرار است اگرچه خیانت سعودی‌ها دراین سالیان برعلیه ملت ایران برکسی پوشیده نیست و نقش پول‌هایش دراغتشاشات غیرقابل انکاراست. پروژه القای رسانه‌ای درمورد تصمیم ایران جهت حمله به عربستان با تمام قوت پیش می‌رود.
این پروژه قطعاً چیزی بیشتر از یک هجمه رسانه‌ای است. یعنی آنان فقط در پی فشار رسانه‌ای بر ایران نیستند بلکه اهداف بزرگتری را دنبال می کنند. معتقدم آنان در پی تحریک ایران به چنین اقدامی هستند. حتی ممکن است در ادامه در میدان کارهایی انجام دهند که ایران را به این کار بیشتر تحریک کنند. آمریکایی‌ها پیش‌تر با همین روش (یعنی راه بنداز، جا بنداز) زمینه را برای حمله روسیه به اوکراین فراهم کردند. اگر به آرشیو آن روزها مراجعه شود به خوبی این روش قابل مشاهده است. آمریکایی‌ها حدود یک ماه فضای دنیا را با پیش‌بینی قریب‌الوقوع بودن حمله روسیه به اوکراین آماده ساختند و روس‌ها را هر روز به چنین کاری تحریک می‌کردند. حتی با طرح مصنوعی عضویت اوکراین در ناتو بر آتش خشم روس‌ها بنزین می‌پاشیدند. همان زمان طی یک یادداشت نوشتم که اوکراین تله آمریکا برای به دام انداختن روسیه است. امروز دیگر روشن شده است که روسیه خود و جبهه شرق را با حمله به اوکراین چقدر تضعیف کرده است. اکنون نیز معتقدم سناریوی اوکراین دارد تکرار می‌شود. آمریکا به دنبال تحریک ایران برای حمله به سعودی است. هرچند مسئولان حتماً هوشیاری به خرج خواهند داد اما سناریوی آمریکا با دو خبر تمام نمی‌شود و باید منتظر ابعاد پیچیده تری از آن بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: