کد خبر: ۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
س و انتخابات آینده در حالی که حدود سه ماه از نخست وزیری خانم لیز تراس از حزب محافظه کار انگلیس می گذرد در روز چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ آخرین روز از کنفرانس سالانه حزب متبوعش بیرمنگام مخالفانش با دادن شعار علیه وی اعتراض خود را نشان دادند و جمعیت حاضر وی را هو کردند




 انتخابات آینده در حالی که حدود سه ماه از نخست وزیری خانم لیز تراس از حزب محافظه کار انگلیس می گذرد در روز چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ آخرین روز از کنفرانس سالانه حزب متبوعش بیرمنگام مخالفانش با دادن شعار علیه وی اعتراض خود را نشان دادند و جمعیت حاضر وی را هو کردند و در همین رابطه طوماری با نزدیک به ۶۰۰ هزار امضا تهیه شد که خواستار کناره گیری خانم نخست وزیر و برگزاری انتخابات سراسری شدند در حالی که مطابق مقررات،‌ انتخابات آینده باید دو سال دیگر انجام بگیرد.
بر اساس نظر سنجی‌های به عمل آمده در انگلیس محبوبیت حزب محافظه کار در بین افکار عمومی با افت ۷ واحد به ۲۱ درصد رسیده و در مقابل حزب کارگر که به عنوان حزب رقیب می‌باشد با ۹ واحد افزایش محبوبیتش به ۵۴ درصد رسیده و این اختلاف فاحش نور امیدی برای حزب کارگر روشن کرده تا به پیروزی در انتخابات احتمالی آینده چشم بدوزد و خواستار برگزاری آن در زودتر از موعد بشود .
نخست وزیر انگلیس به دنبال آن است تا بر اساس دیدگاه‌های حزب محافظه کار در حوزه اقتصادی مالیات برای میلیاردرهای انگلیسی را کاهش دهد به طوری که ۴۵ درصد از مالیات میلیاردرها را حذف کرد و کسر کمک هزینه معیشتی برای اقشار فرودست را بالا ببرد و این نوع مسائل شدیدا مورد اعتراض حزب رقیب و افکار عمومی قرار گرفته است‌.
خانم تراس مخالفانش را متهم می کند که با رشد اقتصادی وی مخالفند و این در حالی است که ارزش پوند در پایین ترین حد در ۴۰ سال اخیر قرار گرفته و نرخ تورم رو به افزایش است در ماه می ۲۰۲۲ به ۹/۱ درصد رسید و بیشترین میزان در بین کشورهای گروه ۷ است کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند به بالاتر از ۱۱ درصد برسد همه این ها خطری بزرگ برای اقتصاد انگلیس در بعد از برگزیت و دوران نخست وزیری خانم تراس است.

شایان ذکر است‌؛ بانک مرکزی انگلیس گزارش کرده مازاد درآمد خانواده‌ها به سرعت در حال کاهش است به خاطر این که قیمت مواد غذایی و انرژی به شدت افزایش یافته است .
اوضاع اقتصادی به حدی وخیم شد که خانم تراس مجبور شد بعد از ۳۸ روز از انتخاب کواسی‌ ‌کوارتنگ به عنوان وزیر دارایی، وی را برکنار کند به دنبال جرمی هانت وزیر خارجه سابق برود تا وزارت دارایی را بر عهده بگیرد‌.
با توجه به اینکه خانم تراس بعد از استعفای اجباری بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و بر اساس رای نمایندگان حزب محافظه کار و آن هم با اکثریت شکننده ۸۳ هزار رای از ۱۷۰ هزار عضو حزب به این سمت برگزیده شد در داخل حزب خودش هم از جایگاه محکمی برخوردار نیست و این موضوع یکی از مهمترین نقاط ضعف وی در داخل حزب قابل ارزیابی است.
اگر وقوع بحران انرژی ناشی از درگیری اوکراین را که بر زمستان اروپا از جمله انگلیس سایه انداخته مورد توجه قرار گیرد قطعا شرایط را برای وی سخت تر خواهد کرد اگرچه بخش عمده گاز مصرفی در انگلیس از کشور نروژ و تولید داخلی است.
درصورت برگزاری انتخابات در آینده نزدیک و زودتر از موعد، از یک سو، نشان از بی ثباتی سیاسی در انگلیس مورد ارزیابی قرار می گیرد از دیگر سو، می‌تواند پیروزی برای پوتین رئیس جمهوری روسیه تلقی شود زیرا از بدو درگیری اوکراین، انگلیس از کشورهایی بود که بیشترین تحریکات را علیه روسیه اعمال کرد و لیدری مخالفت با مسکو را بر عهده داشت. درصورت پیروزی حزب کارگر، چنانچه نخست وزیر بعدی بخواهد فرمان هدایت دستگاه دیپلماسی را به سمت چپ بچرخاند و یا از سرعت ضد روسی، انگلیس بکاهد باز هم به نفع مسکو است.
نام:
ایمیل:
* نظر: