کد خبر: ۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
قاضی القضات در جریان سفر استانی به هرمزگان تاکید کرد
رئیس قوه قضائیه‌ گفت: شهادت می‌دهم اکثر قریب به اتفاق مسئولین قوای سه‌گانه حامی و پشتیبان بخش خصوصی و فعالان و تولیدکنندگان این بخش به‌عنوان رزمندگان نبرد اقتصادی هستند.

گروه سیاسی: رئیس قوه قضائیه‌ گفت: شهادت می‌دهم اکثر قریب به اتفاق مسئولین قوای سه‌گانه حامی و پشتیبان بخش خصوصی و فعالان و تولیدکنندگان این بخش به‌عنوان رزمندگان نبرد اقتصادی هستند. به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه برنامه‌های سفر بدون تشریفات خود به استان هرمزگان، در نشست تخصصی با نمایندگان فعالان اقتصادی، تجار، بازرگانان و مدیران اقتصادی این استان، طی سخنانی با بیان اینکه مقوله حمایت از تولید و تولیدکنندگان به‌طور جدی در دستور کار قوای سه‌گانه قرار دارد، اظهار کرد: هر سه قوه به‌ویژه دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور و معاون اول وی مجدّانه تمام تلاش خود را در جهت رفع موانع تولیدی به‌کار بسته‌اند و شما فعالان اقتصادی نیز باید در سه جبهه شناسایی موانع تولید، رفع آنها و جلوگیری از ایجاد مجدد این موانع، قوای حکومتی را یاری دهید. رئیس قوه قضائیه در ادامه تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای ناظر بر امور تولیدی و صنعتی را از ضروریات دانست و در عین حال تأکید کرد: حمایت همه‌جانبه از تولید و تولیدکنندگان به هیچ عنوان به‌معنای کنار گذاشتن و نادیده گرفتن قوانین و مقررات فعلی نیست. رئیس دستگاه قضا در همین راستا با اشاره به قوانین و مقررات مطلوب فعلی کشور در امر رفع موانع تولیدی، بر ضرورت جامه عمل پوشاندن به آنها تأکید و تصریح کرد و بیان داشت: چنانچه قوانین و مقرراتی نیز وجود دارند که در امر رونق تولید دست‌وپاگیر محسوب می‌شوند باید با تشریک مساعی و همفکری در جهت اصلاح این قوانین و مقررات اقدام کنیم.

مقوله «تسهیلات بانکی» از جمله موضوعات مورد اشاره رئیس عدلیه در این نشست بود و وی در همین زمینه بر ضرورت توجه جدی به مسائلی چون اعتبارسنجی برای پرداخت تسهیلات، اخذ وثایق مناسب و نظارت بر پرداخت تسهیلات و نحوه مصرف آنها تأکید کرد و گفت: باید در فرآیند اعطاء و اخذ تسهیلات، ارتباط نهادهای متولی پولی و بانکی با تولیدکنندگان و همچنین اخذ و ضبط وثایق، تجدیدنظرهایی در راستای حمایت از رونق تولید و شکوفایی اقتصاد ملی صورت گیرد و دولت نیز این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: