کد خبر: ۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
ملیحه محمودخواه- از زمانی که کرونا پایش به ایران باز شد بحث گروه‌های حساس نیز قوت گرفت و زنان باردار جزو گروه‌های حساس طبقه‌بندی شدند. تا مدتی بعد از ورود واکسن به کشور نیز موضوع تزریق واکسن برای آنها نیز مورد اختلاف بسیاری از متخصصان و پزشکان بود.

ملیحه محمودخواه- از زمانی که کرونا پایش به ایران باز شد بحث گروه‌های حساس نیز قوت گرفت و زنان باردار جزو گروه‌های حساس طبقه‌بندی شدند. تا مدتی بعد از ورود واکسن به کشور نیز موضوع تزریق واکسن برای آنها نیز مورد اختلاف بسیاری از متخصصان و پزشکان بود. برخی نگران عوارض واکسن بودند و برخی نیز این موضوع را مطرح می‌کردند که عوارض کرونا بیشتر از واکسن است. اما از زمانی که نوع دلتا در کشور همه‌گیر شد، بحث واکسن به زنان باردار نیز بیشتر مورد بررسی قرار گرفت و نتایج علمی به این نتیجه منجر شد که همه زنان باردار باید واکسن کووید- 19 را دریافت کنند.

دوران بارداری و تزریق واکسن

دوران بارداری یکی از حساس‌ترین مراحل زندگی هر زن به شمار می‌رود و ماجرا وقتی برای یک زن سخت‌تر می‌شود که دوران بارداری‌اش با همه‌گیری کرونا همزمان شده باشد. بارداری خطر اضافی برای ابتلا به کووید-۱۹ نیست، اما شواهد نشان می‌دهد که زنان باردار در معرض خطر بیشتر برای ابتلا به فرم شدید کووید-۱۹ و همچنین زایمان زودرس قرار دارند.

واکسن هیچ خطری برای زنان باردار ندارد و خطر ابتلا به کرونا بسیار بیشتر از عوارض واکسن است. این موضوعی است که آمیتیس رمضانی به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: هیچ یک از واکسن‌های تولیدشده برای کووید-۱۹، ویروس زنده‌ای ندارند که بتواند در بدن تکثیر شده و مشکلی را ایجاد کند. همچنین در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هیچ‌یک از واکسن‌های کووید-۱۹، باعث مشکلات در بارداری می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: