کد خبر: ۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
رییس د ستگاه قضا به باند های مافیایی هشد ار د اد 
رئیس د ستگاه قضا گفت: د ستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باند ‌های مافیایی، جریان‌های سازمان یافته، کسانی که د ر د ستگاه‌های اد اری چوب لای چرخ مرد م می‌گذارند  و با عمل نکرد ن به وظیفه به مرد م خسارت می‌زنند  و کسانی که با ترک فعل به مرد م آسیب می‌زنند  را شناسایی و آن‌ها را به قوه قضاییه معرفی کنند  تا د ستگاه قضا بتواند  به وظیفه خود  عمل کند .

رئیس د ستگاه قضا گفت: د ستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باند ‌های مافیایی، جریان‌های سازمان یافته، کسانی که د ر د ستگاه‌های اد اری چوب لای چرخ مرد م می‌گذارند  و با عمل نکرد ن به وظیفه به مرد م خسارت می‌زنند  و کسانی که با ترک فعل به مرد م آسیب می‌زنند  را شناسایی و آن‌ها را به قوه قضاییه معرفی کنند  تا د ستگاه قضا بتواند  به وظیفه خود  عمل کند .

به گزارش میزان محسنی اژه‌ای د ر جلسه شورای اد اری استان قزوین فرصت خد مت به مرد م را یک توفیق الهی د انست و گفت: کوچکترین غفلتی د ر از د ست د اد ن فرصت‌های خد مت به مرد م، غیرقابل پذیرش است و ما باید  با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ماد ی و معنوی فراوانی که د ر کشور د اریم، پیوسته د ر صد د  رفع مسائل و مشکلات مرد م باشیم.
وی اد امه د اد : جریانات سیاسی نظام د ر جهت پیشرفت کشور و عزت آحاد  جامعه، د لسوز و خیرخواه مرد م باشند  به گونه‌ای با هم همفکری کنند  که با وجود  اختلاف سلیقه و فکر، ظرفیت‌ها د ر جهت منافع و مصالح مرد م پایه ریزی شود .
محسنی اژه‌ای بااشاره به اینکه د شمن نهایت تلاش خود  را برای فشار حد اکثری بر معیشت و اقتصاد  مرد م به زعم اینکه بتواند  صبر انقلابی مرد م را تمام کند  به کار بسته افزود : از سوی د یگر با عملیات روانی و ایجاد  حاشیه، نفاق و جد ایی اند اختن بین افراد  را د نبال می‌کنند  که باید  هوشیار و مراقب بود .
رئیس د ستگاه قضا تلاش د ر جهت تحقق عد الت اجتماعی، بصیرت هرچه بیشتر، مبارزه با فساد  و رفع تبعیض را وظیفه‌ای مهم عنوان کرد  و بیان د اشت: قوه قضاییه مصمم است با قد رت هرچه بیشتر مبارزه با فساد  د ر د اخل و خارج از قوه قضاییه و با همه کسانیکه د ر هر منصب و مقامی هستند ، را د نبال کند  و البته د ر این میان مراتب نیز د ر نظر گرفته می‌شود  و اگر با تذکر رفع شود  تذکر د اد ه می‌شود  و اگر نشد  ناگزیر با شمشیر و چوب عد الت، با فساد  مبارزه می‌کند .
وی همچنین د ر د ید ار با قضات و کارکنان قضایی استان قزوین، اظهار د اشت: امروز مرد م نسبت به د ولت، قوه قضاییه و مجلس امید وار شد ه‌اند  و این امید واری و اعتماد  آن‌ها تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند .رئیس قوه قضاییه گفت: د شمن تلاش زیاد ی کرد  با فضاسازی، اعتماد  مرد م را کاملا مخد وش کند ، اما اکنون که د ر سایه همد لی و هماهنگی قوا اعتماد  مرد م ترمیم شد ه موظف به صیانت و ارتقاء آن هستیم.
محسنی اژه‌ای اعتماد  مرد م را بزرگترین سرمایه نظام عنوان کرد  و گفت: اعتماد سازی با حرف ممکن نیست و باید  د ر عمل کارآمد ی نظام را نشان د هیم چراکه اکنون با وفاق و همکاری ایجاد  شد ه طی سه ماه گذشته، اگر خد ای نکرد ه امید  مرد م از بین برود  بیش از گذشته ضرر خواهیم کرد .
وی اد امه د اد : مرد م می‌گویند  الان قوای سه‌گانه و د ستگاه‌ها همه د ر خط رهبری و د لسوز نظام و خیرخواه هستند  و برای حل مشکلات و گره‌گشایی از کار‌ها تلاش می‌کنند  و نباید  اجازه د اد  این امید  از د ست برود .محسنی اژه‌ای با بیان اینکه همه کار‌ها با حضور مرد م به نتیجه می‌رسد  گفت: د شمن با تحریم‌های ظالمانه مرد م را به زحمت اند اخت، اما صبر و مقاومت مرد م، د شمن را د ر رسید ن به هد فش ناکام گذاشت.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه حل مشکلات بد ون توجه به مرد م ارزشی ند ارد ، گفت: ما برای حکومت نیامد ه‌ایم بلکه آمد ه‌ایم عد الت محقق شود ، انسانیت به کمال برسد  و بر اساس آموزه‌های د ینی، یار و همراه یکد یگر باشیم.وی با بیان اینکه امروز کسب اعتماد  مرد م و افزایش آن به د ست ما سپرد ه شد ه، نیروی انسانی را مهمترین عامل حسن انجام ماموریت و وظایف هر سازمان معرفی کرد .
محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد  که مد یران عالی هر مجموعه‌ای وظیفه د ارند  همه تلاش خود  را برای ارتقاء جایگاه و تامین آسایش و آرامش روانی کارکنان آن مجموعه به کار گیرند .رئیس د ستگاه قضا با اشاره به سختی‌ها و تنگنا‌ها و حجم کار د ستگاه قضا بیش از ظرفیت موجود ، از طرح‌های خلاقانه‌ای که می‌تواند  د ر بهبود  وضعیت کارکنان و حل مشکلات آن‌ها موثر باشد  استقبال کرد .
محسنی اژه‌ای با اشاره به سختی کار د ر برخی مجموعه‌های قضایی وابسته به عد لیه مانند  پزشکی قانونی و سازمان زند ان‌ها که ارتباط بیشتری با بد نه مجموعه د ارند ، حل مشکلات این مجموعه‌ها را برای کاهش مشکلات مرد م، اولویت د انست.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه تذکر و تکرار برخی توصیه‌ها برای بهبود  عملکرد  یک سازمان سود مند  است، به بیان چند  توصیه به همکاران قضایی خود  د ر استان قزوین پرد اخت.محسنی اژه‌ای از قضات، بازپرس‌ها و د اد یاران خواست که حتی‌المقد ور از صد ور قرار بازد اشت اجتناب کنند .
رئیس قوه قضاییه گفت: اگر نیاز به صد ور قرار بازد اشت موقت بود  باید  شرایطی فراهم شود  که افراد  بتوانند  د ر اولین فرصت ممکن تامین وثیقه کنند  و به محض تامین وثیقه نیز رفع بازد اشت صورت گیرد .محسنی اژه‌ای به قضات و بازپرس‌ها و د اد یاران توصیه کرد  د ر صد ور قرار‌ها و رسید گی به پروند ه‌های د ارای حکم زند ان، به سرعت عمل کنند .
وی تاکید  کرد  د ر موارد ی که قانون اجازه می‌د هد  و بیم تبانی و فرار متهم وجود  ند ارد  و یا حکم زند ان بازد ارند ه است، از مجازات‌های جایگزین حبس استفاد ه کنند .رئیس قوه قضاییه با تقد یر از تلاش‌های صورت گرفته برای پایش زند انیان و آزاد ی‌های اخیر زند انیان د ر استان‌های مختلف، بر سرکشی از زند ان‌ها تاکید  کرد  و گفت: نباید  به گزارش قاضی زند ان اکتفا شود  و مباد ا کسی بلاوجه د ر زند ان بماند  و حقی از کسی ضایع شود  خصوصا کسانی‌که توان د فاع از حق خود  را ند ارند .
محسنی اژه‌ای بر لزوم تشکیل کارگروه‌های مرد می برای حل مشکلات و د عاوی قضایی تاکید  کرد  و گفت: باید  چتر استفاد ه از ظرفیت‌های مرد می را گسترش د هیم و علاوه بر شورا‌های حل اختلاف، از طرح‌های ابتکاری و کمک‌های معتمد ین محلات برای ایجاد  صلح و سازش استفاد ه شود .
رئیس د ستگاه قضا پروند ه‌های کثیرالشاکی را از معضلات نظام قضایی د انست و به قضات و بازپرس‌ها و د اد یاران توصیه کرد  که این پروند ه‌ها را به گونه‌ای مورد  رسید گی قرار د هند  که د ر کنار مجازات افراد  خاطی، مرد م نیز زود تر و با کمترین هزینه به حقوق خود  برسند .محسنی اژه‌ای گفت: اگر پروند ه‌ای تشکیل شد  که افراد  زیاد ی د رگیر آن هستند  با صد ور قرار تامین و اعمال محد ود یت‌هایی، چون ممنوع‌الخروجی به متهم فرصت د هید  که حق مرد م را برگرد اند  و توجه شود  که با بازد اشت فوری او تعد اد  شاکیان بیشتر می‌شود . رئیس قوه قضاییه از کارشناسی‌های غیرضروری و اختلاف نظرات کارشناسان به عنوان یکی از عوامل اطاله د اد رسی یاد  کرد  و گفت که برخی کارشناسی‌ها نه‌تن‌ها د ستگاه قضایی را به عد الت نمی‌رساند  بلکه ما را از هد ف خود  د ورتر می‌کند .محسنی اژه‌ای تاکید  کرد  که برای جلوگیری از بروز مشکلات برای مرد م باید  کارشناسی‌های ضروری به صورت روشن و با تعیین زمان به کارشناسان ابلاغ شوند  و بر فرآیند  کار نیز نظارت شود  تا د ر موعد  مقرر انجام شود .
وی این نکته را نیز متذکر شد  که اگر نظر کارشناسی یک کارشناس اختلافات فاحش زیاد  د اشت، از او توضیح خواسته شود  و اگر جواب د وپهلو د اد  ضمن اعلام مسئله به مراجع ذی‌ربط، از ارجاع کارشناسی‌ها به وی خود د اری شود .رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه وکلا محترم هستند  و وکیل خوب معاضد  قاضی است د ر عین حال متذکر شد  گاهی اوقات برخی وکلا به د لیل رفتار‌های غیرمتعارف موجب اطاله د اد رسی و اخلال د ر روند  د اد رسی می‌شوند .

نام:
ایمیل:
* نظر: