کد خبر: ۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
«متاسفانه باخبر شدیم فتحعلی اویسی، بازیگر تلویزیون و‌ سینما به کما رفته است و حال خوبی ندارد.» «محمد شیری» بازیگر سینما و‌ تلویزیون گفت: «متاسفانه باخبر شدیم فتحعلی اویسی چندی پیش بر اثر سکته مغزی به کما رفته است و حال خوبی ندارد.»

بازیگر سینما و‌ تلویزیون گفت: «متاسفانه باخبر شدیم فتحعلی اویسی، بازیگر تلویزیون و‌ سینما به کما رفته است و حال خوبی ندارد.» «محمد شیری» بازیگر سینما و‌ تلویزیون گفت: «متاسفانه باخبر شدیم فتحعلی اویسی چندی پیش بر اثر سکته مغزی به کما رفته است و حال خوبی ندارد.» او افزود: «آقای اویسی در بیمارستانی در تهران بستری هستند و از مردم عزیز می‌خواهم برای سلامتی‌شان دعا کنند.»


فتحعلی اویسی، فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس در سال ۱۳۵۳ است. او در همان سال به ایران بازگشت و آغازِ فعالیت سینمایی‌اش، بازی در فیلم قدغن از علیرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ بود.

پس از اتمام تحصیل، عضو سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و در دهه ۱۳۶۰ در فیلم‌های بسیاری بازی کرد و چند فیلم هم کارگردانی کرد. در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش مریم و میتیل را ساخت که فیلم موفقی بود. اما در چهارمین فیلمش سربلند آنچنان موفق نبود. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون بسیار فعال بود. در سینما هم بازی ماندگار او در فیلم‌های ناخدا خورشید (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، سرب (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، هی جو (منوچهر عسگری‌نسب، ۱۳۶۷)، بانو (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، جهان پهلوان تختی (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و مومیایی ۳ (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) در یادها مانده ‌است.  فتحعلی اویسی در مجموعه‌های تلویزیونی شهر قشنگ، کمربندها را ببندیم، دارا و ندار، زیر زمین، باغچه مینو و ... به ایفای نقش پرداخته است. اوج هنرنمایی و موفقیت فتحعلی اویسی، بازی در مجموعه تلویزیونی بدون شرح بود.فتحعلی اویسی در زمینه خوانندگی نیز استعداد دارد و تیتراژ پایانی سریال‌های باغچه مینو و کمربندها را ببندیم را نیز او اجرا کرده و یک آلبوم هم به همراه پسرش علیرضا اویسی به نام خونه دل روانه بازار کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: