کد خبر: ۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
-‬ احساس می‌شود لایه‌های مختلف قدرت یک توضیح به اهالی رسانه و مردم بدهکار هستند.من خیلی موجز سوال را مطرح می‌کنم و سپس پاسخ‌های احتمالی را طرح می‌نمایم.

سید علیرضاکریمی‪-‬ احساس می‌شود لایه‌های مختلف قدرت یک توضیح به اهالی رسانه و مردم بدهکار هستند.من خیلی موجز سوال را مطرح می‌کنم و سپس پاسخ‌های احتمالی را طرح می‌نمایم.
سوال:چرا به محض پایان دولت روحانی وشروع دولت رئیسی روند واردات واکسن خارجی سرعت زیادی گرفت؟
پاسخ‌های احتمالی؛
یک:دولت قبلی بی‌عرضه بود و علیرغم ادعاهایی که در زمینه دیپلماسی داشت نمی‌توانست از طرق مختلف واکسن به اندازه مکفی وارد کشور کند؟

دو:دولت روحانی عرضه داشت ولی مانع تراشی‌های داخلی مانع واردات می‌شد.در واقع گروه‌ها و افرادی منتظر بودند تا روحانی برود سپس دست از خرابکاری و سنگ‌اندازی برداشته تا هم روحانی بیش از پیش منفور شود و هم در عین حال رئیس دولت جدید محبوبیت کسب کند.

به نظر نمی‌رسد پاسخ به سوال مذکور غیر از دو مورد فوق باشد.چه در اواخر دولت روحانی و چه اکنون که در اوائل دولت رئیسی هستیم ایران در شدیدترین نوع تحریم هاست و راه‌های گردش و حصول ارز بسته شده است.از طرف دیگر در فاصله میان پایان دولت قبل و تشکیل دولت فعلی هیچ تحول مثبت دیپلماتیک که رخ نداده
بلکه شرایط از هر نظر سخت‌تر نیز شده است.فشارهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تعلل دستگاه دیپلماسی دولت رئیسی برای شروع مذاکرات احیای برجام طرف مقابل را در مسیر تحریم‌های جدید قرار داده است.
فلذا به سادگی می‌توان به این نتیجه رسید حال که در خارج از مرزهای ایران تحول جدید و جدی رخ نداده پس باید دلیل تسریع واردات واکسن کرونا را در داخل مرزهای کشور جستجو کرد.
البته در مورد تحولات داخلی نیز باید این موضوع را لحاظ کرد که به نظر نمی‌رسد از نظر کیفی تفاوت عجیب و غریبی میان مدیران فعلی و قبلی وجود دارد.ضمن آنکه هنوز تمام حکم‌ها برای مدیران جدید زده نشده و بسیاری از مدیران از دولت قبل باقی مانده‌اند تا تکلیف شان مشخص شود.آن مدیران جدیدی هم که آمده‌اند حداقل سه ماه زمان نیاز دارند تا به اصطلاح سوار کار شوند.
پس شاید بتوان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که همان دست‌هایی که دولت قبل را پس می‌زد همان دست‌ها در حال
هل دادن دولت جدید است.این دست‌ها تمایل نداشت دولت قبلی به موفقیتی ولو حتی اگر جان انسان‌ها در میان بود برسد اما حالا تلاش می‌کند به هرشکلی دولت جدید متفاوت از دولت قبلی نشان داده شود.
اینکه طی کمتر از 10 روز ده‌ها میلیون دوز واکسن خارجی وارد کشور می‌شود حاصل یک گشایش اتفاقی نیست بلکه برای آن ماه‌ها برنامه ریزی و مذاکره شده است.نباید این موضوعات را دست کم گرفت.هرچند در مجموع چه کسی است که از آسایش و خشنودی مردم‌اش ناراحت باشد!
نام:
ایمیل:
* نظر: