کد خبر: ۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
رئیس قوه قضاییه با اشاره به گرانی‌های اخیر، به وزیر دادگستری و سازمان تعزیرات متذکر شد که اقدامات لازم را برای کنترل بازار و مقابله با گرانفروشی‌ها و افراد سودجو پیگیری کنند.




غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه افزود: گاهی اوقات شاهد اختلاف فاحش قیمت یک کالای مشابه در دو فروشگاه در یک خیابان یا محله هستیم که این مسأله برای مردم تعجب‌آور و غیرقابل قبول است.
رئیس دستگاه قضا به دادستان‌ها نیز تاکید کرد که با دولت و سازمان تعزیرات همکاری‌های لازم را داشته باشند تا اجازه ندهند افراد سوءاستفاده‌گر، مردم را بیش از این تحت فشار قرار دهند. وی با اشاره به پایان مهلت دو هفته‌ای معاونان و مسئولان عالی دستگاه قضا برای اجرای دستورات ده گانه‌ای که در نخستین جلسه شورای عالی قضایی ارائه کرده بود، بر لزوم تسریع در انجام این دستورات تاکید کرد و در عین حال زمان ارائه گزارش مسئولان را به دلیل تعطیلات ۶ روزه اخیر، تا هفته آتی تمدید کرد.
رئیس دستگاه قضا به نهاد‌های نظارتی قوه قضاییه همچون مرکز حفاظت و اطلاعات و دادسرای انتظامی دستور داد برنامه روشن و دقیق و هماهنگی را برای پیشگیری از نفوذ جریانات فاسد در مجموعه دستگاه قضا تدوین کنند.
وی گفت: جریانات فاسد تلاش می‌کنند همه جا از جمله عدلیه رخنه ایجاد کنند و نهاد‌های نظارتی و مدیران ما باید مراقبت کنند تا به واسطه رخنه این افراد و لغزش معدودی از همکاران دستگاه عدلیه در پیشگاه مردم بدنام نشوند.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حمایت از تولید در دو سال اخیر، تصریح کرد: گام‌های خوبی برای حمایت دستگاه قضایی از بخش تولید برداشته شده، اما لازم است برنامه مدون و مشخصی داشته باشیم تا بدانیم چه ظرفیت‌هایی در قوه قضاییه برای حمایت از تولید وجود دارد و کدام حوزه‌های تولیدی دارای اولویت هستند و کدام اصناف و بخش‌های تولیدی نیاز به حمایت بیشتر دارند. وی به معاون اول قوه قضاییه به عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضا و دادستان کل کشور به عنوان دبیر این ستاد ماموریت داد که برنامه روشن و جامعی برای تداوم حمایت‌های قضایی از نظام تولید تدوین کنند.
محسنی اژه‌ای در ادامه سخنانش رباخواری را گناه کبیره و جنگ با خدا خواند و گفت: میزان ربا‌خواری در کشور زیاد نیست، اما همین میزانی که وجود دارد حقیقتا برخی خانواده‌ها را به خاک سیاه نشانده و گرفتار کرده است.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هم ربا دادن و هم ربا گرفتن گناه است، به دادسرا‌ها و دادگاه‌ها تاکید کرد که اجازه ندهند ربا‌خواران با ترفند‌های خاص در محاکم، حاکم شوند و گناه کبیره رباخواری در کشور ادامه یابد.
محسنی اژه‌ای با اشاره به تفاوت نرخ سود بانک‌ها گفت: قرارداد‌های بانکی یکسان نیستند و بانک‎ها یکسان عمل نمی‌کنند و هر جا تخلف می‎کنند باید برخورد شود، اما در صورت لزوم باید قوانین و مقررات هم اصلاح شوند.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به تصمیمات و اقدامات دادستانی کل کشور و دیوان عالی کشور در برخورد با تخلف بانک‎ها در دریافت سود، بر لزوم تداوم جدی این روند با همکاری شورای فقهی بانک مرکزی تأکید کرد.
محسنی اژه‌ای با اشاره به تداوم مبارزه دستگاه قضا با فساد در دوره تحول و تعالی گفت: تا کنون عمدتا با افراد مفسد و مجرم برخورد کرده‌ایم که این مسیر ادامه خواهد داشت، اما مادامیکه ریشه فساد خشکانده نشود و بستر‌های فساد وجود داشته باشند، فساد برجیده نمی‌شود.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بستر‌ها و گلوگاه‌های فساد مشخص هستند، ابراز امیدواری کرد مجموعه دستگاه قضا به ویژه سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور با همکاری دولت جدید و مجلس ریشه‌ها و بستر‌های فساد را حذف کنند..
نام:
ایمیل:
* نظر: