کد خبر: ۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
نامزد ریاست‌جمهوری موانع تولید را چالش امروز تولیدکنندگان دانست و گفت: موانع تولید کاری کرده که تولیدکنندگان با اندیشه و با انگیزه‌ای که در عرصه تولید حضور پیدا کردند، تولیدشان با مشکل مواجه شده است.





اینکه نقدینگی و پول‌ها به سمت ارز، طلا و زمین و امور غیر مولد برود، باید جاذبه اش از بین برود. به گزارش مهر، سید ابراهیم رئیسی در مناظره انتخاباتی تاکید کرد: باید برای کارهای غیرمولد مالیات در نظر بگیریم و از مالیات تولیدکنندگان بکاهیم و با شیب ملایمی آن را به میزان پایین‌تری ببریم و ۲۵ درصد را به ۱۰ درصد برسانیم.
وی افزود: باید در عمل کاری کنیم که تولید کننده مشکلی نداشته باشد. صدور برخی از مجوزها برای تولید کننده مانع است. این سازوکارهای موجود، باید پسینی باشد نه پیشینی تا تولیدکننده را موفق کند. باید کاری کنیم مسأله قاچاق به عنوان یکی از موانع جدی تولید به حداقل برسد و از بین برود. از طرف دیگر نقدینگی باید به سمت تولید برود.
وی یکی از دغدغه‌های مردم را بی صداقتی برخی از مسئولان دانست و گفت: انتظار مردم آن است که در سطوح مختلف با آنها با صداقت صحبت شود و حرف نادرست به آنها گفته نشود. نامزد ریاست جمهوری اضافه کرد: این خیلی بد است که شخصی در کسوت کاندیدای ریاست جمهوری فقط برای جلب آرا و تخریب دیگران حضور پیدا کند. اگر این کار جواب می‌داد، در همین سالن افرادی بسیار اهانت کردند و تخریب کردند و حرف نادرست زدند. فکر کنید مردمی که پای صحبت ما نشستند و جوانانی که دسترسی دارند، می‌توانند خودشان به سایت آموزش عالی بروند و فرض کنید ببینند مدرک تحصیلی بنده و برخی از آقایان چیست؟ این برای کسی که ادعا می‌کند بد نیست؟ این کار لازم نیست به فردا بیانجامد کار یک دقیقه است. از این همه تهمت و اهانت خسته نشدید؟ اگر مشکلات مردم با تهمت و اهانت به من حل می‌شود، اشکال ندارد.
وی گفت: از روز اولی که آمدم گفتم هر کسی که قوه قضاییه از آن شاکی است، از همه گذشتیم. نه یک سایت بستیم، نه روزنامه بستیم و نه یک نفر را بخاطر انتقاد پیگیری کردیم. اما شما به جایی (دولت) اعتقاد دارید که صدها شکایت کردند علیه کسانی که اهانت کردند.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من در دوره انتخابات قبل از کسی یک شکایت نکردم. می‌گویید چرا با واحدهای تولیدی سر می زنید؟ من که نمی‌خواستم سر بزنم، شما مردم را گرفتار کردید. این اقتصاد است که کشور را به این روز انداختید؟ قوه قضاییه و دادگستری‌های سراسر کشور بیش از ۲ هزار کارخانه راه اندازی کردند. بروید و ببینید اینها کجا هستند و بودند یا نبودند. اینها پیش روی مردم است. نامزدهای ریاست جمهوری گفت: بنده در مسئولیت ریاست قوه قضاییه با پرونده‌های بسیاری که به دلیل ساز و کارهای نادرست و بسترهای فساد و زمینه‌های بسیار رانت در دستگاه اجرایی تولید می‌شود مواجه شدیم. ما به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم و مردم می‌دانند که نه در ادعا بلکه در عمل نسبت به رسیدگی‌ها خط قرمز نداریم و این برای مردم اثبات شده است. نکته مهم این است که باید به مجموعه‌ای که تولید فساد می‌کند، رفت یعنی رفتن سراغ علل فساد؛ پرونده‌هایی که فعلاً رسیدگی می‌شود معلول است.
نامزد ریاست جمهوری در مورد تورم گفت: یکی از مشکلات جدی که امروز مردم گرفتار آن هستند تورم است. قیمت‌ها نسبت به کالاهای اساسی فوق العاده افزایش پیدا کرده و مسکن ۷ برابر، خودرو ۸ برابر و قیمت گوشت و مرغ و … حدوداً ۶ برابر افزایش پیدا کرده و آنچه مردم را بسیار نالان کرده این است که سفره‌ای که مردم داشتند کوچک شد.
رئیسی افزود: برخی سال ۹۶ در همین سالن گفتند اگر فلانی بیاید قیمت دلار ممکن است به ۵ هزار تومان برسد اما شاهد بودیم قیمت آن را به ۳۰ هزار تومان رساندند. بعد هم اعلام می‌کنند اگر ما نبودیم در مملکت قحطی می‌شد. این مثل دروازه بانی است که ۱۷ گل خورد و گفت اگر نبودم ۳۰ گل خورده می‌شد. اینکه پاسخ به مردم نشد؛ باید برای تورم راهکار پیدا کرد.
وی با بیان اینکه ثبات بازار بسیار مهم است، گفت: اینقدر دخالت کردن در بازار از سوی دولت معنا ندارد. شأن دولت نظارت، هدایت و حمایت است. برای اداره بازار باید از بازاری کمک گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: