کد خبر: ۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
رئیس جمهور با بیان اینکه بعضی ها واقعیت ها را نمی بینند و سیاه نمایی می کنند، تأکید کرد: عده ای فکر می کنند اگر چهره دولت را سیاه کنند چهره نظام سفید می شود. این کم عقلی را کجا ببریم؟





به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جلسه هیأت دولت گفت: سیاه نمایی و سفیدنمایی را کنار بگذارید و واقع نمایی کنید. اینجا وظیفه سنگینی بر دوش رسانه ها و دولت است تا این مسائل را نشان دهند به خصوص در این ایام که ایام انتخابات است و تهمت ها و تخریب ها چند برابر می شود، باید واقعیت ها را برای مردم بیان کنیم.
وی با اشاره به اینکه دولت در این مدت در سه جبهه در حال جنگیدن است، یادآور شد: یکی از این جبهه ها مقابله و خنثی سازی تحریف ها و سخنان ناروا و دروغ و غلطی است که علیه دولت یازدهم و دوازدهم به خصوص علیه دولت دوازدهم انجام می گیرد. من نمی دانم ترامپ به این ها چه داده و چه خوبی در حق شان کرده که حتی یک بار هم ظلم ترامپ را نمی گویند؟
روحانی اضافه کرد: چه کسی کشور را تحریم کرد و جنگ اقتصادی به راه انداخت و راه بانک و پول ما را مسدود کرد و نگذاشت نفت بفروشیم. چرا نمی آیید در برابر او موضع بگیرید. می گویند حالا ترامپ بدی هایی داشت ولی شما بدید و مدیریت دولت شما خیلی ضعیف است. وی با بیان اینکه این روزها در شرایط انتخابات 1400 هستیم، عنوان کرد: در این شرایط همه باید تلاش کنیم تا پای صندوق ها شلوغ شود. من راهش را بلد نیستم اما به آن هایی خطاب می کنم که راهش را بهتر بلدند.


رئیس جمهور افزود: از وزرا، معاونان و همه مسئولان هم خواهش می کنم که نگذارید شما را با فحاشی، تهمت و حرف های ناروا خسته کنند. روحانی با بیان اینکه چند جبهه پیش رویمان است گفت: یکی از این اضلاع تحریم است. تحریم یعنی خوردن حق مردم، ظلم مستقیم به فقیرترین افراد جامعه، ظلم به بیماری که دارو ندارد و یا آن را گران می خرد، ظلم به قشر مستضعفی که می آید غذای روزمره خود را بخرد، اما ناچار است آن را گران بخرد. تحریم یعنی برای جنسی که می خواهیم از خارج بخریم ۲۰ درصد اضافه بدهیم که گاهی بدتر هم می شود و ماه ها معطل می شویم. وی تأکید کرد: هر کسی بتواند یک ساعت زودتر این تحریم را بردارد و یک لحظه آن را به تأخیر بیاندازد گناه بزرگ نابخشودنی نسبت به این ملت انجام داده که بعید می دانم خدا از آن بگذرد و مردم هم از آن نمی گذرند. این تحریم ظلم به ۸۰ میلیون ایرانی است که باید جواب آن ها را بدهیم. روحانی با تأکید بر اینکه دولت مصمم است تحریم را بشکند گفت: از سال ۹۷ جنگ و تحریم بزرگ علیه ما شروع شد که سه سال و نیم مقاومت کردیم و دولت خم به ابرو نیاورد. خدا نگذرد از کسانی که باید در این میدان جنگ به ما کمک می کردند و نکردند و حتی روحیه رزمندگان خط مقدم ما را در این جنگ تضعیف کردند. وی گفت: وقتی مذاکرات روزانه وین را می خوانم می بینم که دیوار بلند تحریم هر روز یک تکه اش پایین می ریزد و اگر همه دست به دست هم بدهیم در زمان کوتاهی جمع می شود. ما می خواهیم با بولدوزر این کار را انجام بدهیم و بعضی ها می گویند به جای آن از فرغون و بیل استفاده کنید.
رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم با تأکید بر اینکه آن افتخاری که این دولت به دست آورد این بود که سال ها ایران هراسی که در دل افکار مردم جهان جا انداخته بودند شکست، بیان کرد: ما به دنیا گفتیم که ایران اهل منطق و مذاکره و به عهدش وفادار است. ایران هراسی از سوی هیچ کسی خریداری ندارد. بلکه این طرف روبرو است که از عهدش فرار می کند. امروز ایران هراسی به مفهوم آن ۱۰ سال پیش نیست. ما قطعنامه فصل هفتمی شورای امنیت را شکستیم، آن هایی که می فهمند می دانند من چه می گویم.
وی اضافه کرد: این دولت بود که تحریم نظامی را شکست و بهترین سلاح های آفندی و پدافندی را یا ساخت و یا تکمیل کرد. اگر شک دارید وزیر دفاع بیاید و شرح بدهد که ما در هواپیما، ناوچه، پدافند هوایی، موشک های کروز و سایر تسلیحات چه کردیم. ببینید که در این هشت سال چه کارهایی در این زمینه صورت گرفته است. از طرفی اسرائیلی ها در طول این مدت ها می خواستند بگویند ایران دشمن همسایگان خود است و دشمن اصلی برای منطقه ایران است. بعضی دولت ها یا نادانسته و یا تحت تأثیر کم و بیش باور کرده بودند که ایران دشمن است اما دولت تلاش کرد که این تلاش صهیونیست ها را بشکند.
روحانی یادآور شد: امروز می بینید همین همسایه ها که نظر دیگری داشتند آمده اند و با ما صحبت می کنند و آماده اند که با ما رابطه قوی داشته باشند. تعامل سازنده ای که ما در سال ۹۲ گفتیم امروز در منطقه و وین می بینید و ما تا آخر پای این تعامل سازنده هستیم. شک نکنید و تردید نداشته باشید که کل تحریم برداشته می شود و ملت ایران پیروز است پس در ذهن مردم حرف نادرست و تشویش اذهان ایجاد نکنید. رئیس جمهور با اشاره به اینکه جبهه دیگری که دولت در آن درگیر است موضوع کروناست، خاطرنشان کرد: در شرایطی که در جنگ اقتصادی و تحریم کامل بودیم با این موضوع مواجه شدیم. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر از فردای ماه رمضان نگاه، زبان، قلم و قدم و تلاش ما با قبل فرقی نکند معلوم است که از این ماه بهره مند نشدیم گفت: اگر تهمت، بدگمانی و دروغ را کنار بگذاریم و در دست و زبان و تلاش مان مراعات حق الناس را کنیم یعنی از این ماه بهره مند شده ایم. مگر یک انتخابات، بالا و پایین شدن قدرت و به مقام و حقوق و جایگاه و میز و صندلی رسیدن چقدر می ارزد که آدم به خاطر آن دروغ بگوید، تهمت بزند و آبرو و حیثیت انسان ها را ببرد. روحانی ادامه داد: افرادی که هیچ نسبتی با اسلام و جهاد و قرآنی ندارند خودشان را به عنوان مبارز، مجاهد و کسی که به دنبال خلافت اسلامی است جا می زنند. خدا نیامرزد و لعنت کند آن هایی را که تندروی را در دنیای اسلام راه انداختند. تا تندروی باشد همین است و ما راهی جز اعتدال و میانه روی نداریم.
رئیس جمهور همچنین بیان کرد: متأسفانه ببینید در این فضای مجازی و حقیقی صحبت ها و مصاحبه ها چقدر تندروی، دروغ و افراط و تفریط انجام می شود. واقعا چرا؟ باید بدانیم که افراط پایانش دامن ما را می گیرد و آن هایی که افراط می کنند خودشان در آن آتش خواهند سوخت. فتنه ای که دامن همه را می گیرد یکی همین افراطی گری است.
نام:
ایمیل:
* نظر: