کد خبر: ۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
مقامات بهداشتی آمریکا از توزیع بیش از ۱۳۶ میلیون دوز واکسن کرونا در این کشور خبر دادند.



به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، شمار واکسن‌های تزریق شده کرونا در آمریکا به بیش از ۱۳۶ میلیون دوز رسید.

بر این اساس، برنامه واکسیناسیون گسترده برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در آمریکا همچنان ادامه دارد. سوالی که این روز‌ها آمریکایی‌ها از هم می‌پرسند این است که آیا واکسن کرونا را تزریق کرده اند یا خیر. براساس آماری که مرکز کنترل بیماری‌ها در امریکا اعلام کرده است تاکنون ۱۳۶ میلیون و ۶۸۴ هزار واکسن کرونا در آمریکا ترزیق شده است.

براساس همین آمار، تاکنون ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در آمریکا هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و کاملا در مقابل کووید ۱۹ واکسینه شده اند. براساس آمار‌های منتشر شده بیش از ۷۱ درصد از افرادی که در آسیب پذیرترین گروه‌های جامعه قرار می‌گیرند واکسینه شده اند و دست کم یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. این افراد شامل گروهی است که بیش از شصت و پنج سال سن دارند.

براساس این آمار، میزان واکسینه شدن آمریکایی‌ها در مقابل کرونا به ۱۴.۷ درصد رسیده است. این در حالی است که کشور آمریکا با ۵۰ ایالت و جمعیتی بالغ بر ۳۳۰ میلیون نفر (بر اساس آمار سال ۲۰۲۰ میلادی)، تعداد افرادی که در این کشور در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند، هنوز بسیار ناچیز است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، شمار موارد فوتی ثبت شده کرونا در آمریکا از مرز ۵۴۸ هزار نفر فراتر رفته است و شمار افراد آلوده به این ویروس نیز به بیش از ۳۰ میلیون رسیده است. چندی پیش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت شمار قربانیان کووید ۱۹ در کشور بیش از مجموع کل قربانیان آمریکا در جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنام است.

نام:
ایمیل:
* نظر: