کد خبر: ۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه کلرزنی کشور و فاز اول پارک کلر خوزستان، افزایش ۳۸ درصدی صدور گواهی های تأسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در ۱۰ ماهه اول امسال را نشانگر امید به کارآفرینی، اقتصاد پویا و تولید در کشور دانست.



به گزارش شاتا ، علیرضا رزم حسینی در این آیین با بیان این مطلب، افزود: کارآفرینان و تولیدکنندگان به فرموده مقام معظم رهبری عابدان و مجاهدان هستند و در این شرایط سخت اقتصادی نگذاشتند که کشور با مشکل مواجه شود. وی همچنین با اشاره به تحریمهای ظالمانه دشمنان و محدودیتهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، بیان کرد :علیرغم همه این مشکلات، اما به همت همین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی اکثر کارخانجات کشور دو یا سه شیفته در حال فعالیت هستند. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزایش ارزش افزوده صنعتی را از اولویتهای این وزارتخانه دانست و تصریح کرد: میخواهیم ارزش صادراتی کشور را دو برابر نماییم. رزم حسینی همچنین با اشاره به برنامههای این وزارتخانه برای احیا و بازگشت مجدد واحدهای راکد در کشور، گفت: در همین مدت یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی نیمه تعطیل، تعطیل یا راکد، احیا و به عرصه تولید بازگشتند که ۴۷ مورد از این واحدها مربوط به استان خوزستان بوده است. وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حوزه صنایع بر زنجیره تأمین، ایجاد ارزش افزوده صنعتی بیشتر و صادرات کالاهای ارز آور تاکید داریم.

رزمحسینی همچنین در جلسه بررسی آغاز عملیات اجرایی خط دوم و سوم پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران با تاکید بر آغاز عملیات اجرایی خطوط دوم و سوم این پروژه در آینده نزدیک، افزود: پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران پروژهای بزرگ و مهم برای کشور و منطقه است. وی با بیان اینکه این خط انتقال آب، تمدن ساز و فرهنگ ساز خواهد بود، گفت: مطمئناً تاثیرات این پروژه در ایجاد امنیت و ثبات اجتماعی، توسعه، آبادانی و همچنین تأمین آب شرب پایدار مناطق شرقی کشور برای جلوگیری از مهاجرت از این مناطق بسیار چشمگیر است. وزیر صنعت، معدن و تجارت پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران باعث افزایش سهم ایران از این آبها خواهد بود.

رزم حسینی همچنین از رسانه ها خواست که با اطلاع رسانی مناسب و انعکاس ابعاد مختلف این پروژه مهم و ملی در راستای امیدآفرینی گام بردارند. وی آب را یکی از مؤلفه های مهم در راهبرد توسعه صنعتی ایران دانست و ادامه داد: این پروژه علاوه بر تاثیراتی که که در حوزه تأمین آب صنایع و معادن خواهد داشت، در دیگر حوزهها کشتهای پر بازده و کشت صنایع گلخانهای نیز قابل تأمل و بررسی خواهد بود. وزیر صمت همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و دستورات ویژه رئیس جمهور در جلسه اخیر هیات دولت در خصوص پروژه انتقال آب، بر عزم راسخ تمام مسئولین دولت برای تکمیل این پروژه تاکید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: