کد خبر: ۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
حجت الاسلام والمسلمین درویشیان صبح دیروز با دستور ریاست قوه قضاییه به منظور بررسی مشکلات ناشی از سیل و آبگرفتگی به خوزستان سفر کرده است، در جمع تعدادی از مسئولان استانی مرتبط با سیل اظهار داشت: مردمی که ۸ سال دفاع مقدس پیشگام خدمت و مقاومت بودند، شایسته بهترین خدمات هستند

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان صبح دیروز با دستور ریاست قوه قضاییه به منظور بررسی مشکلات ناشی از سیل و آبگرفتگی به خوزستان سفر کرده است، در جمع تعدادی از مسئولان استانی مرتبط با سیل اظهار داشت: مردمی که ۸ سال دفاع مقدس پیشگام خدمت و مقاومت بودند، شایسته بهترین خدمات هستند و انتظار میرود کار اساسی برای مشکل جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب انجام شود.رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به آبگرفتگی و سیل اخیر در استان خوزستان افزود: کار گذاشتن پمپ، علاج موقت است و باید کار بهصورت ریشهای انجام شود، ما به دوستان گفتهایم کمکاریهایی که انجام شده است از سوی هر نهادی که بوده مورد بررسی قرار بگیرد و اگر ترک فعلی انجام شده است، سازمان بازرسی ورود کند.وی با بیان اینکه این حق طبیعی مردم است که هم آب شرب مناسب و هم سیستم فاضلاب درست داشته باشند، خاطرنشان کرد: اختلافنظرها باید در جهت خدمت به مردم کنار گذاشته شوند و یک بار برای همیشه باید تکلیف این موضوع مشخص شود و اینجور نباشد که هر سال بیاییم راجع به این مسئله بحث کنیم. به گزارش تسنیم ، درویشیان با اشاره به ضرورت ارائه گزارش، حسب دستور رئیس قوه قضائیه به ایشان در خصوص ترک فعلهای صورتگرفته در این حوزه افزود: اینکه بگوییم باران زیاد باریده که توجیه خوبی نیست، کما اینکه در نقاط زلزلهخیز، ساختمانها را برای تحمل ۹ ریشتر هم پیشبینی میکنند و این موضوع در بحث آبگرفتگیها و فاضلاب و آبهای سطحی خوزستان باید لحاظ شود و حسب دستور ریاست قوه، گزارش مبسوط از کموکیف اقدامات انجامشده و قصور و تقصیرهای احتمالی به ایشان ارائه خواهد شد.

پرداخت وام معیشتی به سیل زدگان

اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در مورد وضعیت فعلی استان خوزستان گفت: در مجموع چهار هزار درخواست برای وام تعمیرات و ۱۰۰۰ درخواست برای وام ساخت واحدهای تخریبی و نوسازی در این استان تایید شده است.

علاوه بر آن ۶۰۰۰ وام معیشتی نیز به حادثه دیدگان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از این وام ها بلاعوض و بخشی دیگر نیز با بازدهی کم است، گفت: وام معیشتی از نوع بلاعوض است و همچنین بخشی از وام های جبران خسارات نیز به شکل بلاعوض پرداخت خواهد شد.

پرداخت اجاره بها برای اسکان موقت

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین از پرداخت اجاره بها برای اسکان موقت سیلزدگان خبر داد و گفت: به این افراد مبلغی


داده خواهد شد تا به شکل موقت محلی را برای اسکان خود انتخاب کنند. نجار تعداد فوتی های ناشی از این حوادث را نیز هفت تن اعلام کرد و گفت: دو نفر در بوشهر و پنج نفر در هرمزگان جان خود را از دست دادند .

در این میان فقط یک زن در استان بوشهر به دلیل سقوط در آب جان خود را از دست داد و مابقی تحت تاثیر غیرمستقیم سیل قرار داشتند. یک نفر در بوشهر به دلیل ریزش ساختمان و پنج نفر شامل دو زن، دو مرد و یک کودک نیز که سرنشینان دو خودرو بودند به دلیل ریزش کوه جان خود را از دست دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر: