کد خبر: ۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
پروژه تخريب اقتصادي سعيد حجاريان مدت‌هاست در جريان است و نکته قابل تامل اينکه يک سر مجريان اين پروژه در خارج کشور هستند.

آرمان ملي- مطهره شفيعي: پروژه تخريب اقتصادي سعيد حجاريان مدت‌هاست در جريان است و نکته قابل تامل اينکه يک سر مجريان اين پروژه در خارج کشور هستند. ادعاي بدون مدرک يک نماينده مجلس چنين است: «واردات گندم توسط سعيد حجاريان» آناني که تئوريسين جريان اصلاحات را مي‌شناسند پس از اطلاع از اين ادعا تنها لبخند بر لب آوردند چون به‌خوبي فعاليت‌هاي حجاريان آگاهي داشتند و مي‌دانند او نسبتي با آنچه نماينده جوان مدعي ‌آن شده است ندارد. روياي شيرين حذف اصلاح‌طلبان از عرصه سياست و مديريت اجرايي کشور سال‌هاست که در ذهن بخش عمده‌اي از اصولگرايان وجود دارد آنها را وادار به اتهام‌زني اقتصادي به اصلاح‌طلبان کرده است.
ادعاي نماينده جوان درباره حجاريان‌ها
29تير علي خضريان نماينده تهران در مجلس با اشاره به سوالش از وزير جهاد کشاورزي پيرامون حذف بودجه خودکفايي گندم از يک شخصيت پرنفوذ سياسي مدعي شد: «اين شخص که با استفاده از فضاي تضعيف‌شده توليد داخلي اقدام به واردات محموله‌هاي گندم از خارج از کشور کرده کسي نيست جز سعيد حجاريان! اسناد نشان مي‌دهند جناب حجاريان تحت لواي اين شرکت خانوادگي و در ادامه فاميلي، چندين محموله محصولات زراعي اعم از گندم را به کشور وارد کرده است. جناب سعيد حجاريان در 20 اسفندماه سال 1392 و تنها چندماه پس از پيروزي جناب #ÍÓä_ÑæÍÇäí æ ÇÓÊÞÑÇÑ #ÏæáÊ_íÇÒÏåã¡ ÈÇ ÔÑÇ˜Ê ÝÑÒäÏÔ ãÍÓä¡ ÇÞÏÇã Èå ËÈÊ ÔјÊí Èå äÇã #ÑÇÔÇ_ÊäÏíÓ_ÇÑÓíÇä ÏÑ ÍæÒå æÇÑÏÇÊ ˜ÇáÇåÇí ÇÓÇÓí äãæÏå ÇÓÊ.»
پاسخ پسر حجاريان به خضريان
سعيد حجاريان همواره يک توصيه به اصلاح‌طلبان دارد و مي‌گويد: «در برابر اتهامات و جعليات، دفاع همه‌جانبه از خود را در پيش بگيرند و به‌طور مستند عملکرد و مواضع نيروهاي مقابل و اسطوره‌سازي‌هايشان را به تيغ نقد بسپارند.» اکنون پسر او هم همين کار را کرد. محسن حجاريان به خضريان چنين پاسخ داد: «مورخه 29/4/1399 مطلبي در يک حساب توييتري که ظاهرا منتسب به جنابعالي است منتشر شده که متاسفانه حاوي اکاذيب و تهمت‌هايي عليه اينجانب است. بر کسي پوشيده نيست که هدف از اين دست تهمت‌پراکني‌ها پيشبرد برخي نيات سياسي و... عليه پدر اينجانب است که تازگي ندارد! اما نظر به حضور شما در نهاد قانون‌گذاري کشور انتظار اين است که در انتشار مطالب و سخنان خود الزامات بديهي قانوني را مبني بر عدم تخلف از قانون و نقض حقوق افراد از طريق افتراء و نشر اکاذيب رعايت فرماييد. در مطلب مذکور ضمن انتشار آگهي‌هاي مربوط به اداره ثبت شرکت‌ها و همچنين چند ‌فاکتور خريدوفروش، اظهاراتي بيان فرموده‌ايد که از جنابعالي دعوت مي‌شود تا به روش مقتضي آن را نزد مراجع قانوني ارائه کنيد تا رسيدگي قانوني صورت گيرد. بديهي است با اثبات کذب اين ادعاها وقوع عمل مذموم و مجرمانه افترا و تهمت از سوي جنابعالي مفروض خواهد بود.»
پاسخي کامل به ادعاهاي بي‌سند
آنچه محسن حجاريان نگاشت پاسخ کافي به نماينده دلواپس و همراهان او در اتهام‌زني به اصلاح‌طلبان است. بدون شک اگر واردات غيرقانوني گندم از سوي سوي شرکت راشا تنديس پارسيان صورت مي‌گرفت، فرزند حجاريان آن اندازه اقتدار نداشت که از اين نماينده بخواهد مدارک تخلف اين شرکت را به مراجع ذيربط تحويل دهد تا به آن رسيدگي شود!
پروژه تخريب در خارج کشور
البته اتهام‌زني اقتصادي به حجاريان جديد نيست و پيش از اين يعني در فروردين دلواپسان اصولگرا مانند امير مقدم که روزي از نزديکان جامعه اسلامي مهندسين بود و اکنون در خارج کشور عليه نيروهاي داخلي قلم‌فرسايي مي‌کند ادعاهايي را مطرح کرد. برخي سايت‌ها به نقل از اين دلواپسان مدعي شدند: «حجاريان و همسرش هزينه فوق نجومي تامين زمين و ساخت بيمارستان آتيه که بزرگ‌ترين و يکي از لاکچري‌ترين بيمارستان‌هاي خصوصي است را از کجا آورده‌اند و چگونه مالک بيشتر سهامش شده‌اند؟ هزينه نجومي تامين زمين، ساخت و راه‌اندازي اين بيمارستان، آلوده به فساد، رانت‌ و دزدي خانوادگي حجاريان بوده است. مسعود حجاريان برادر سعيد حجاريان نيز 14سال از سال 82 مديرعامل بيمه ملت بود که متعلق به هلدينگ‌هاي وزارت رفاه است.» با توجه به اين ادعا و اتهام‌زني توئيتري يک اصولگراي سابق عليه حجاريان مشخص مي‌شود که پرونده‌اي براي تخريب تئوريسين سياسي تدوين شده و اکنون نبايد از اظهارات خضريان جوان متعجب شد!
راهکار حجاريان براي شفافيت مالي
در حالي اتهامات اقتصادي از داخل و خارج به حجاريان وارد مي‌شود که بايد يادآوري شود او در 11 مهر 95 حجاريان به اصلاح‌طلبان پيشنهاد داد تا پرچمدار مبارزه با فساد باشند، فيش‌هاي حقوقي خود را منتشر کنند و در آزمون قانون «از کجا آورده‌ايد» شرکت کنند. وي در همين راستا گفت: بد نيست که در اين ميان اصلاح‌طلبان فيش‌هاي حقوقي خود را منتشر کنند. اعلام کنند که قوه قضائيه قانون «از کجا آورده‌ايد» را از آنها شروع کند. من معتقد هستم اکثريت قريب‌به‌اتفاق ‌اصلاح‌طلبان از اين آزمون سربلند بيرون مي‌آيند. جوان‌هاي اصلاح‌طلب که تازه وارد صحنه شده‌اند و چيزي از خودشان ندارند، بزرگ‌ترها و قديمي‌ها پيش‌قدم شوند و در اين آزمون شرکت کنند، نکته اينجاست که اگر از ميانشان کسي وجود داشت که از رانت‌ها استفاده کرده بود و در اموراتش فساد مشاهده شد را هم بايد معرفي کنند و به‌هيچ‌وجه از او حمايت نکنند. من مطمئن هستم اصلاح‌طلبان روسفيد از اين امتحان بيرون مي‌آيند. حجاريان همچنين گفت: استفاده از منافع ملي در جهت منافع خصوصي و گروهي را فساد مي‌خوانند. تعريف منافع خصوصي يا منفعت جناح و حزب است يا حتي سوق دادن منافع ملي به سمت يک شهر يا استان را هم دربرمي‌گيرد. هرکجا که منفعتي باشد مگسان دور شيريني هم وجود دارند و هر کجا رانت وجود دارد عده‌اي سمتش مي‌روند.
نام:
ایمیل:
* نظر: