نسخه چاپی
به گزارش بیبنا ، یکی از بانک ها
در اقدامی پیشنهاد تغییر در کارمزد دستگاه صندوقهای فروشگاهی یا POSها را به بانک مرکزی ارائه کرده
که به وسیله آن کارمزدها مانند گذشته به صورت یک درصد از مبلغ خرید به صورت حداقل ۵۰ و حداکثر ۲۵۰ تومان است اما به جای آنکه بانک پذیرنده تمام این
کارمزدها را پرداخت کند در تراکنش های خرد یعنی کمتر از ۵۰
هزار تومان توسط خریدار و در تراکنش های متوسط یعنی بین ۵۰
هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان توسط فروشنده کارمزد پرداخت می شود و بانک پذیرنده تنها در تراکنش های بالا یعنی بیش از ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کننده باشد.
سعید جهانشاهلو درباره تاثیراتی
که ممکن است پیشنهاد بانک مزبور به بانک مرکزی مبنی تغییرات کارمزد POSها بر این شرکت به دنبال داشته
باشد، گفت: براساس آنچه بانک مرکزی اعلام کرده یک بانک پیشنهاداتی مبنی بر تغییر
در کارمزد POSها
ارائه کرده اما هزینه تراکنش ها بر شرکت های PSP بی تاثیر است زیرا با توجه به ماهیت این شرکت ها که ارائه دهنده خدمات هستند صرفاً در ازای ارائه خدمات درآمد کسب
می کنند و تغییر یا اصلاح مبلغ کارمزدها تاثیری بر درآمدهای
آنها نخواهد داشت.
وی درباره سایر اثرات نیز گفت:
این نظام مندی باعث تطبیق نظام کارمزد با مدل بین الملی و اخذ درست کارمزد از مرجع صحیح خواهد شد و در نهایت شاهد جهش
مثبتی در درآمد شرکت های psp خواهیم بود.
علل افزایش سودآوری در سال جاری
و تداوم رشد
وی در خصوص اینکه چرا سود سال
جاری شرکت با رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل در نظر گرفته شده اظهار داشت: رشد
سودآوری آپ در سال جاری را می توان تحت تاثیر چند عامل دانست. در درجه اول بهبود
خدمات ارائه شده در اپلیکیشن آپ و همچنین رابط کاربری ساده در این نرم افزار موجب
این افزایش سود شده است. ضمن اینکه در سال جاری سعی کردیم تا سبد خدماتی شرکت را
نسبت به سال گذشته متنوع تر سازیم. در کنار این عوامل استقبال مناسب از پایانه های فروشگاهی و افزایش POSها نقش بسزایی در افزایش سودآوری در سال جاری داشته است.
این مقام مسئول به تاثیر کاهش
هزینه های ثابت در افزایش سود شرکت اشاره کرد که از بالا بردن
ضریب بهره وری دستگاه های کارتخوان آپ به وجود آمده است.
جهانشاهلو درخصوص اینکه آیا جهش
سودآوری در نیمه اول سال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل در نیمه دوم نیز ادامه
خواهد داشت افزود: اقدامات و برنامه ریزی های مختلفی در زمینه گسترش سبد خدمات در اپلیکیشن و
همچنین ارائه خدمات به کاربران در شرکت صورت گرفته که می تواند ما را به تداوم رشد
سودآوری امیدوار کند.
وی با اشاره به استراتژی های آتی تاکید کرد: در آینده تمرکز آسان پرداخت پرشین بر روی کارمزد
شاپرکی رفته رفته کاهش خواهد یافت زیرا بازارهای جدید به سمت کارمزد خدمات ارائه
شده پیش خواهند رفت. به گزارش بورس پرس، جهانشاهلو درخصوص برخی از شنیده ها درباره ورود آپ به سایر حوزه های خدمات انفورماتیکی گفت:
خدمات جدیدی در دست اقدام است که هم اکنون در مرحله آزمایشی است. چنانچه بررسی ها به پایان برسد در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.