کد خبر: ۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
دستگاه های نظارتی مدیران را در زمینه فروش و مولد سازی اموال دولتی ترسو کرده اند و مدیر دیگر حاضر نیست به خاطر مردم ریسک کار را بپذیرد. به واقع واگذاری ها و فروش اموال دولتی یکی از راهکارهای موثر در جبران کسری بودجه قلمداد می شود.


سید غنی نظری
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

دستگاه های نظارتی مدیران را در زمینه فروش و مولد سازی اموال دولتی ترسو کرده اند و مدیر دیگر حاضر نیست به خاطر مردم ریسک کار را بپذیرد. به واقع واگذاری ها و فروش اموال دولتی یکی از راهکارهای موثر در جبران کسری بودجه قلمداد می شود. متاسفانه ما در زمینه مولد سازی دارایی های دولت خوب عمل نمی کنیم؛ به واقع این مسئله باید . مشخص شود که سال گذشته ما چه عملکردی در فروش اموال دولتی داشته ایم. برخی از سازمان ها اموالی در اختیار دارند که مورد استفاده شان نیست ،به عنوان مثال سازمان و دستگاهی در بهترین نقطه شهرستانی زمینی دارد که اگر آن را مولد سازی کند، اقدامات به درستی پیش خواهد رفت. البته جالب اینجاست که آن زمین بلااستفاده مانده و بهتر است برای آن تعیین تکلیف شود.مولد سازی اموال دولتی در بودجه سالیانه ضعیف پیش می رود ؛ متاسفانه به این بخش نظارتی ضعیفی وجود دارد و با این حال ۳۳ هزار میلیارد تومان منابع بودجه ای در این بخش پیش بینی شده است. به عنوان مثال در حال حاضر وزیر جهاد کشاورزی تاکید دارد که اگر اجازه داده شود، وزارت جهاد می تواند با راهکارهایی برخی از اموال خود را به فروش برساند و بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
متاسفانه در فروش اموال دولتی ده کمیته تعیین شده است، پیرو این رویکرد حتما در زمینه مولد سازی اموال دولتی اتفاقی رخ نخواهد داد. همچنین برخی از دستگاه های نظارتی مدیران را در زمینه فروش و مولد سازی اموال دولتی ترسو کرده اند و مدیر دیگر حاضر نیست به خاطر مردم ریسک کار را بپذیرد. برخی از دستگاه های نظارتی در زمینه فروش اموال دولتی ایرادات زیادی را می گیرند، به عنوان مثال اگر مدیری با قیمت کارشناسی هم اموال دولتی را به فروش برساند باز هم گفته می شود که چرا به این قیمت فروخته است. متاسفانه این رویکرد ها باعث شده تا مدیران ترسو شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: