کد خبر: ۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
■ حضور در منطقه محمدآباد شهر قدس ■ بازدید از کمپ بازپروری اخوان شهر ملارد ■ بازدید از مجتمع بزرگ صنایع لبنی کاسپین ■ بازدید از پروژه نیمه تمام بیمارستان امام خمینی شهریار ■ حضور در منطقه محمدآباد شهر قدس ■ بازدید از کمپ بازپروری اخوان شهر ملارد ■ بازدید از مجتمع بزرگ صنایع لبنی کاسپین ■ بازدید از پروژه نیمه تمام بیمارستان امام خمینی شهریار

گروه سیاسی/ رئیس جمهور روز گذشته به مناطقی سفر کرد که گرچه همجوار مرکز کشور هستند، اما عموماً وضعیت آنان با مناطق محروم کشور برابری می‌‌کند.  شهرستان‌های غرب استان تهران دیروز مقصد بازدید سرزده و از پیش اعلام نشده آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی بود. این سفر که با همراهی استاندار تهران و تنی چند از اعضای هیأت دولت بود، از شهر قدس آغاز شد.  رئیس جمهور در سفر به این شهر از منطقه محروم محمدآباد  شهر قدس بازدید کرد. برخی اهالی منطقه نیز با دیدن رئیس جمهور، مسائل و مشکلات خود را با عالی‌ترین مقام اجرایی کشور درمیان گذاشتند. بازدید از کمپ بازپروری اخوان شهرستان ملارد، بازدید از مجموعه بزرگ صنایع لبنی کاسپین و شرکت در شورای اداری شهرستان شهریار از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر یک روزه بود.
 گفت‌وگو با اهالی یک منطقه حاشیه‌نشین
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در نخستین بازدید در این سفر، در منطقه محمدآباد شهر قدس حضور یافت و مشکلات مردم این منطقه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. رئیس جمهور، با گزارش استاندار و مسئولان شهری و نیز گفت‌وگو با مردم در جریان مشکلات ساکنان این مناطق قرار گرفت.
در این بازدید همچنین شماری از مردم محمدآباد از نزدیک مشکلات خود را در زمینه‌های مختلف بویژه ممنوعیت ساخت و ساز به خاطر قرار گرفتن در محدوده حریم رودخانه مطرح کرده و خواستار بازنگری در مسافت تعیین شده برای حریم رودخانه شدند. رئیس جمهور در این بازدید، استاندار و مسئولان شهری را موظف کرد گزارش مشکلات ساکنان این مناطق و راهکارهای حل و فصل آن را در جلسه شورای اداری ارائه دهند.
 بازدید از کمپ بازپروری اخوان شهرستان ملارد
رئیس جمهور در بازدید از کمپ بازپروری اخوان شهرستان ملارد، ضمن حضور در مراسم سوگواری شهادت امام علی(ع) مددجویان این مرکز، اظهار کرد: شما مددجویان عزیز امروز با زحمات و خدمات مجموعه سازمان بهزیستی آماده بازگشت به جامعه می‌شوید تا بعد از پاک شدن از هرگونه اعتیاد بتوانید برای خود، خانواده و جامعه انسان مفیدی باشید.
آیت‌الله رئیسی اعتیاد را بلای خانمانسوزی برای معتادین و خانواده آنها دانست و گفت: زجری که خانواده معتادان از این بلای خانمانسوز می‌‌کشند، بسیار دردآور است.
وی مددجویان را به قوی کردن اراده و تصمیم جدی برای ترک اعتیاد فرا خواند و گفت: در شب‌های قدر قاطعانه تصمیم بگیرید تا دیگر سراغ نکبتی به نام اعتیاد و مواد مخدر نروید و به جای این عادت زشت، عادت کسب روزی حلال و به‌جا آوردن نماز اول وقت را جایگزین کنید.
رئیس جمهور اظهار کرد: در این مرکز امکانات خوبی فراهم شده است تا علاوه بر ترک اعتیاد شغل مناسبی یاد بگیرید و آن را زمینه کسب و کار حلال قرار دهید.
آیت‌الله رئیسی افزود: امروز شما با یادگیری شغل مناسب و تصمیم جدی برای ترک اعتیاد باید به خانواده خود اطمینان بدهید که دیگر آن آدم سابق نیستید و قصد دارید زندگی شرافتمندانه و به دور از هرگونه آلودگی داشته باشید تا در کنار امنیت خود و خانواده در امنیت جامعه نیز موثر باشید.
رئیس جمهور گفت: این مرکز برای آن است که وضعیت جسمی و روحی شما بازسازی شود تا فرد مؤثری برای خانواده و جامعه‌تان باشید.
وی بر ضرورت توسعه امکانات کمپ بازپروری اخوان تأکید کرد و گفت: دولت حمایت می‌کند تا ظرفیت این مرکز به ۲ برابر افزایش پیدا کند که به این وسیله امکانات بیشتری در کنار مددجویان قرار بگیرد و تعداد بیشتری از معتادان متجاهر بتوانند در این مرکز از خدمات ترک اعتیاد و بازگشت به جامعه برخوردار باشند.رئیس جمهور همچنین از سالن آموزش مهارت‌های شغلی و اشتغال مددجویان بازدید و در گفت‌وگو با آنان، وضعیت رضایتمندی آنان را از حضور در این کمپ جویا شد.
تأکید بر تأمین نقدینگی یک واحد تولیدی
آیت‌الله رئیسی در ادامه این سفر از مجموعه بزرگ صنایع لبنی کاسپین بازدید کرد و ضمن ابراز ناراحتی از راکد بودن آن، دستور داد مشکل سرمایه در گردش این مجموعه بلافاصله با هماهنگی بانک برطرف شده و حداکثر تا یک ماه آینده به افتتاح برسد. رئیس جمهور پس از اطلاع از ظرفیت‌های مجموعه پیشرفته و مجهز صنایع لبنی کاسپین که با سرمایه‌گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی احداث شده و از ظرفیت اشتغال مستقیم برای ۸۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای ۳ هزار نفر برخوردار است، تأکید کرد: راکد بودن چنین مجموعه بزرگی ناراحت کننده است و ضرورت دارد بلافاصله مشکل سرمایه در گردش آن با هماهنگی بانک برطرف شده و حداکثر تا یک ماه آینده به افتتاح برسد و ضمن ایجاد اشتغال محصولات این مجموعه وارد بازار شود.

 بازدید از پروژه نیمه تمام بیمارستان امام خمینی شهریار
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران ضمن بازدید از بیمارستان نیمه تمام امام خمینی شهریار، در گفت‌وگو با پیمانکار و مسئولین وزارت بهداشت و درمان، از مشکلات و موانع تکمیل و معطلی ۳۰ ساله مطلع شد. رئیس جمهور معطلی ۳۰ ساله برای افتتاح پروژه‌هایی مانند بیمارستان شهریار را غیرقابل قبول دانست و اظهار داشت: امروز پروژه‌های نیمه تمام بسیاری در سراسر کشور به شکل نامناسبی مقابل دیدگان مردم قرار دارد که ضرورت دارد به سرعت آنها را سر و سامان دهیم. دکتر رئیسی در ادامه با تأکید بر اینکه در مدت زمان کمتر از یکسال این بیمارستان باید تکمیل شود، از وزارت بهداشت و درمان خواست تا همزمان روند جذب نیرو و تأمین تجهیزات بیمارستان را شروع کند تا همز‌مان با تکمیل بیمارستان زمینه افتتاح کامل آن فراهم شود.
امیرعباس شفیعی زاده فرماندار شهریار د راین باره به ایرنا گفت: خدمات بهداشتی و درمانی یکی از نیازهای اساسی شهرستان شهریار است و در راستای بهبود آن بیمارستان امام خمینی(ره)‌ که اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در دست تکمیل است.
وی افزود: شهرستان شهریار علاوه بر تأمین نیازهای درمانی خود به شهرستان های قدس و ملارد نیز خدمت رسانی می کند.
افطار با زائران امامزاده اسماعیل(ع) شهریار
در ادامه این سفر، رئیس جمهور با حضور در حرم مطهر امامزاده «اسماعیل بن موسی بن جعفر(ع)» شهریار ضمن زیارت بارگاه این امامزاده نماز مغرب و عشاء را همراه با جمعیت زائران اقامه کرد. آیت‌الله رئیسی شنبه شب پس از اقامه نماز جماعت، روزه خود را همراه و در کنار زائران امامزاده اسماعیل شهریار افطار کرد. دکتر رئیسی  همچنین در جریان حضور در حرم امامزاده اسماعیل، مزار چند تن از شهدای مدفون در این محل را نیز زیارت کرد.
مشروح سایر اخبار سفر رئیس جمهور به شهرستان های استان تهران را در شماره بعدی بخوانید.
نام:
ایمیل:
* نظر: