کد خبر: ۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
ظاهرا ماجراي فردوسي‌پور و صداوسيما پاياني ندارد. هر از چندگاهي شنيده مي‌شود که مجري محبوب در مسير بازگشت به صداوسيماست اما اين اتفاق رخ نمي‌دهد. عادل فردوسي‌پور با برنامه نود در شبکه سه مطرح شد و البته در کنار آن بازي‌هاي حساس داخلي و خارجي را هم گزارش مي‌کرد

آرمان ملي – ياسمين طالقاني: ظاهرا ماجراي فردوسي‌پور و صداوسيما پاياني ندارد. هر از چندگاهي شنيده مي‌شود که مجري محبوب در مسير بازگشت به صداوسيماست اما اين اتفاق رخ نمي‌دهد. عادل فردوسي‌پور با برنامه نود در شبکه سه مطرح شد و البته در کنار آن بازي‌هاي حساس داخلي و خارجي را هم گزارش مي‌کرد با اين حال دوستان نزديک عادل خوب مي‌دانند که برنامه نود براي او حکم فرزندش را دارد و نسبت به آن بسيار حساس است. به طور حتم اگر قرار باشد او روزي به شبکه 3 برگردد، حتماً با اين برنامه برمي‌گردد نه به عنوان يک گزارشگر مسابقات داخلي و خارجي. چندي پيش و در پي اذعان رئيس جديد سازمان صدا و سيما مبني بر اينکه عادل فردوسي‌پور براي بازگشت به تلويزيون هيچ مشکلي ندارد رسانه‌ها خبر دادند که مجري برنامه نود به سرعت به شبکه3 بر مي‌گردد و برنامه خود را به روي آنتن خواهد بود. در صورتي که انجام اين کار موازي کاري خواهد بود و اگر روزي زمينه بازگشت عادل فردوسي‌پور به شبکه سه مهيا شود او بايد برنامه جديدي را تدوين و طراحي کند. بعد از اينکه سازمان صدا و سيما تصميم گرفت برنامه نود به روي آنتن نرود برنامه فوتبال برتر جايگزين برنامه 90 شد و يکي دو فصلي است به جاي برنامه نود بازي‌هاي ليگ برتر را با اجراي ميثاقي تحليل مي‌کند و شبکه3 ديگر نياز به اجراي برنامه جديدي در اين بخش نمي‌بيند. از همه مهمتر اينکه برنامه شب‌هاي فوتبال هم در شبکه ورزش بازي‌هاي ليگ برتر را تجزيه و تحليل مي‌کند.
باز هم اميد به بازگشت عادل
پيش از اين يعني در اول آذر رسانه‌ها نوشتند که جبلي، رئيس جديد صداو سيما بعد از قبول اين پست اعلام کرد مشکلي براي بازگشت عادل فردوسي‌پور به آنتن تلويزيون ندارند. بعد از اين اظهارنظر اکثر رسانه‌ها گمانه زني کردند و نوشتند عادل در آستانه بازگشت به شبکه سه قرار دارد و به زودي کارش را آغاز مي‌کند. در اين مدت اما اتفاقي رخ نداد. جبلي وقتي دوباره با اين سوال روبه‌رو شد که آيا فردوسي‌پور بازمي گردد، جواب داد: «در مورد بازگشت چهره‌هايي همچون عادل فردوسي‌پور به آنتن رسانه‌ملي هم پاسخ همان است که از قبل اعلام کرده‌ام.» آنطور که مسئولان صداوسيما مي‌گويند عادل فردوسي‌پور مشکلي براي گزارشگري در صداوسيما ندارد اما براي بازگشتش شرط‌هايي دارد. اين روزها دوباره زمزمه بازگشت عادل فردوسي‌پور به رسانه‌ملي شنيده مي‌شود و حتي مورد استقبال مديران صداسيما قرار گرفته است اما به نظر مي‌رسد مجري برنامه 90 خودش علاقه‌اي براي بازگشت ندارد و در صورتي برمي‌گردد که شرط‌هايش عملي شوند. عادل فردوسي‌پور مي‌تواند به عنوان گزارشگر در صدا و سيما فعاليت داشته باشد اما خودش نمي‌خواهد گزارشگري کند! او شرط گزارشگري‌اش در صدا و سيما را پس گرفتن برنامه 90 و تعطيل شدن برنامه فوتبال برتر عنوان کرده است. از سوي ديگر محمد سرافراز، رئيس اسبق صداوسيما پيش ازاين گفته بود : در دوره ما فشار براي تعطيلي برنامه 90 بود، منتها مجموعه تصميمات اين بود که اين کار انجام نشود. اما به نظرم در دوره بعد خواستند مدير مجموعه شبکه 3 خودش را نشان دهد و او هم کمک کرده که اين برنامه تعطيل شود.
مخالف اصلي حضور فردوسي‌پور در صداوسيما
ظاهرا مخالف اصلي حضور فردوسي‌پور در صداوسيما علي فروغي مدير شبکه 3 بود فروغي در يک گفت‌وگو درباره عدم حضور عادل فردوسي‌پور گفت: نه محبوبيت ايشان براي ما پنهان بود و نه تخصص ايشان. اما وقتي مي‌بينيد يک دروازه‌بان دارد در يک خط ديگر حرکت مي‌کند، بايد شخص ديگر را درون دروازه بگذاريد. در مورد ايشان بايد بگويم که کار داشت از مدار خارج مي‌شد. بقيه هم داشتند نگاه مي‌کردند و با اين روش صدا و سيما داشت از هم مي‌پاشيد. فروغي ادامه داد: ناگزير بوديم که اين تصميم را بگيرم و راه هم براي ايشان باز است و به شما بگويم ايشان دارد مظلوم نمايي مي‌کند. ايشان کارمند رسمي صدا و سيماست و در همين يک سال اخير يک ميليارد از مطالبات ايشان را پرداخت کرديم، با امضاي بنده به ايشان ترفيع شغلي داديم، شبکه ورزش زيرنظر شبکه سه است و ايشان رقم زيادي بابت برنامه فوتبال 120 دريافت کرد. به ايشان پيشنهاد داديم بيايد گزارش کند، اما خودش قبول نکرد. برخلاف اين مظلوم نمايي‌ها و در همان دوره‌اي که بحث مهاجرت شده بود، ايشان به صورت دستي درخواست فوتبال 120 را به ما داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: