کد خبر: ۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
سخنگوی دولت با یادآوری اینکه تنها نماینده رسمی ایران در مذاکرات آقای علی باقری هستند، تاکید کرد که هیچ شخص و کشور دیگری نماینده ایران نیست.

سخنگوی دولت با یادآوری اینکه تنها نماینده رسمی ایران در مذاکرات آقای علی باقری هستند، تاکید کرد که هیچ شخص و کشور دیگری نماینده ایران نیست.


علی بهادری‌جهرمی در نشست با نمایندگان رسانه‌ها با تشکر و قدردانی از حمایت‌ها و رهنمودهای اخیر رهبری انقلاب اظهار کرد: «بیانات رهبر معظم انقلاب برای اعضای دولت روحیه‌بخش بود. قطعا حضور دولتمردان در بین مردم با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت  و رئیس‌جمهوری محترم  هم بر ارتباط مستمر اعضای کابینه با مردم و نخبگان تاکید کرده‌اند.»


عمل به وعده‌ها  امکان‌پذیر نباشد با مردم در میان خواهیم گذاشت


او افزود: «همچنین عمل به وعده‌ها و استفاده از نظرات متخصصان مورد توجه دولت خواهد بود و هرکجا که عمل به وعده‌ها امکان‌پذیر نباشد، صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.»



دولت و نهادهای انقلابی در کنار سیل‌زدگان خواهند بود

بهادری‌جهرمی با اشاره به وقوع سیل در برخی از مناطق جنوبی کشور خصوصا استان‌های فارس، کرمان و سیستان‌وبلوچستان یادآور شد: «در این‌خصوص چند اقدام فوری نیز صورت گرفت. اتصال سریع برق، آب، رفع انسداد راه‌ها و شبکه مخابرات، تخلیه سریع آب از مناطق سیل‌زده، اختصاص ۲۰۰هزار میلیارد تومان تنخواه برای استان‌های سیل‌زده، ایجاد مراکز اسکان اضطراری، توزیع اقلام مورد نیاز همچون چادر، پتو، مواد غذایی و خوراکی، سوخت و برخی لوازم ضروری زندگی، از جمله اقدامات عملیاتی فوری برای رسیدگی به مردم بوده است.»
میزان افزایش حقوق کارکنان دولت ۱۰درصد نیست
سخنگوی دولت ادامه داد: «در لایحه بودجه سال آینده میزان افزایش حقوق کارکنان دولت ۱۰درصد نیست، بلکه میانگین افزایش حقوق مجموع کارکنان دولت در سطح کشور ۱۰درصد است. بر همین اساس میزان افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت در توزیع، ۲۹درصد رشد برای حداقل حقوق است و حقوق تا ۵میلیون تومان هم از مالیات معاف شده است و بقیه کارمندان هم به‌صورت پلکانی حقوق‌شان رشد دارد.»
خط قرمز دولت معیشت مردم است
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره حذف ارز ترجیحی تصریح کرد: «حذف ارز ترجیحی قانون مجلس شورای اسلامی است و دولت مکلف به اجرای قانون است. خط قرمز دولت معیشت مردم است. نکته مهم این است که در قانون مجلس، راهکار جبران حذف ارز ترجیحی پیش‌بینی نشده است. اولویت دولت حفظ قدرت خرید و بهبود معیشت مردم است و رئیس‌جمهوری تاکید دارد بدون در نظر گرفتن راهکارهای کارآمد حمایتی، تغییری در اجرا صورت نگیرد.»
سفر اقتصادی و تجاری رئیسی به روسیه
بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی درباره سفر رئیس‌جمهوری به روسیه نیز اظهار کرد: «رئیس‌جمهوری به دعوت آقای پوتین سفری به مسکو خواهند داشت. محوریت سفر اقتصادی و تجاری است و سیاست ما نگاه متوازن است. پیش از این هم شاهد سفر رئیس‌جمهوری به سایر کشورهای منطقه بوده‌اید.»
تا زمانی که لازم باشد واکسن از طریق واردات تامین می‌شود
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره آمادگی هلال‌احمر در زمینه  واردات واکسن تاکید کرد: «برای واکسن هیچ گونه محدودیتی نداریم. ۹میلیون نفر تا الان دوز سوم را تزریق کرده‌اند. تا زمانی که نیاز داشته باشیم، چه از طریق واردات، چه از طریق داخلی واکسن تامین می‌شود.»
اعتقاد دولت بر مردمی‌شدن اداره «استقلال» و «پرسپولیس»
او در پاسخ به پرسشی درباره حذف سه تیم ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا گفت: «اعتقاد دولت اداره مردمی باشگاه‌های ورزشی به ویژه باشگاه‌های مردمی استقلال و پرسپولیس است. این موضوع از سال۲۰۱۶ یا ۱۳۹۴ مطرح بوده و متاسفانه در داخل به طور جدی به موضوع توجه نشده است. همانطور که اهالی فوتبال می‌دانند «ای‌اف‌سی» استانداردهای خاص خود را برای حضور باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا دارد و امسال علاوه بر حذف دو تیم ایرانی، شاهد حذف برخی از تیم‌های مطرح عربستان، امارات، ژاپن و کره‌جنوبی از لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ هستیم.
رابطه دولت با مردم شفاف است
او در پاسخ به پرسشی درباره شایعه تغییر و ترمیم کابینه تصریح کرد: «خواهش می‌کنم از انعکاس هرگونه شایعه به ویژه در حوزه‌هایی که دغدغه مردم است و با معیشت مردم سروکار دارد، پرهیز شود. رابطه دولت با مردم شفاف است و هر تصمیمی که بخواهد گرفته شود، اول با مردم در میان گذاشته می‌شود. همه تصمیمات اقتصادی دولت با همدلی و همکاری تیم اقتصادی گرفته می‌شود.»
تنها نماینده رسمی ایران در مذاکرات آقای دکتر علی باقری هستند
او در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اولیانوف درباره مذاکرات اظهار کرد: «تنها نماینده رسمی ایران در مذاکرات آقای دکتر علی باقری هستند. هیچ شخص و کشور دیگری نماینده ایران نیست. طبیعی است کشورهای دیگر در چارچوب اقدامات دیپلماتیک کشور خودشان اقدام می‌کنند. برخی حضور  رسانه‌ای بیشتری دارند. بنابراین هیچ کشور و مقام دیگری نمایندگی از دولت ایران در مذاکرات ندارد. همچنین جایگاه مقامات سابق کشور نیز محترم است و به روش‌های دیپلماتیک حمایت می‌شوند.»
برنامه دولت برای عرضه مستقیم کالاها در پایان سال
بهادری‌جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه دولت برای عرضه مستقیم کالاها در پایان سال اعلام کرد: «دو اقدام مهم در ماه‌های پایانی دولت در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است. اقدام نخست راه‌اندازی جشنواره «خرید شفاف» است که به منظور شفاف‌سازی نظام توزیع، نظارت کامل بر قیمت‌ها، حذف واسطه‌های زائد و کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده، از ۲۵ دی به مدت یک ماه در قالب اصناف منتخب، فروشگاه‌های مجازی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه‌وتره‌بار برگزار می‌شود.»
او افزود: «اقدام دوم نیز تامین مالی زنجیره‌ای است که به جای شیوه سنتی دریافت تسهیلات مستقیم، فرآیند تامین مالی بنگاه‌ها به صورت پیوسته و در طول زنجیره‌های تامین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات صورت می‌گیرد که در همین مورد تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت صمت و هفت بانک عامل امضا شد که نشان‌دهنده هماهنگی تیم اقتصادی دولت است.»
با ابتکارات دولت سیزدهم، منابع ارزی در حال برگشت است
او در پاسخ به پرسشی درباره علت تاخیر و بروز احتمالی مشکلات در نحوه دریافت مطالبات ایران از دیگر کشورها تصریح کرد: «با توجه به شرایط تحریم قاعدتا مشکلاتی وجود دارد، اما مانع تامین ارزهای مورد نیاز کشور نیست و در حال حاضر با ابتکارات دولت سیزدهم، منابع ارزی در حال برگشت است و راهکارها متناسب با هر کشور تفاوت دارد.»
دولت سیزدهم، دولت وعده‌های صادق است
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره علت اعلام برخی آمارها اظهار کرد: «پس دولت خودش را ملتزم به وعده صادق می‌داند و اگر تحقق نیابد مقام مسئول مکلف به اعلام دلایل آن است. پایش عملکرد جزئی مهم از هر فرآیند اجرایی و نظارتی است. طبیعتا عملکردها هم توسط بخش‌های مختلفی در ریاست‌جمهوری به طور مستمر در حال پایش و ارزیابی هستند.»
گفتاردرمانی چاره درد مردم نیست
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره راهکار دولت برای بازگرداندن اعتماد اجتماعی گفت: «اصلی‌ترین راهکار برای تقویت اعتماد مردم، عملکرد درست دولت است. دولت اعتقاد دارد تضعیف یا تقویت اعتماد مردم در گرو عملکرد دولت است، نه در گرو شعارها، گفتاردرمانی چاره درد مردم نیست. به همین دلیل اصلی‌ترین راهکار برای تقویت اعتماد مردم عملکرد درست دولت و خدمت‌رسانی صادقانه و جلوگیری از اعلام وعده‌هایی است که محقق‌نشدنی هستند.»
نام:
ایمیل:
* نظر: