کد خبر: ۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
شکاف در آمریکا عمیق، گسترده، خطرناک و بی‌سابقه است
آمریکا از درون در معرض تهدیدات گوناگونی قرار دارد. «اف بی‌آی» اخیراً طی گزارشی اعلام کرده بود تروریسم داخلی که نژادپرستان و گروه‌های راست افراطی پشت آن هستند بزرگترین تهدید امنیتی برای آمریکا محسوب می‌شو.

آمریکا از درون در معرض تهدیدات گوناگونی قرار دارد. «اف بی‌آی» اخیراً طی گزارشی اعلام کرده بود تروریسم داخلی که نژادپرستان و گروه‌های راست افراطی پشت آن هستند بزرگترین تهدید امنیتی برای آمریکا محسوب می‌شو. وزارت دفاع آمریکا نیز در گزارشی اعلام کرده است سونامی خودکشی بزرگترین تهدید علیه ارتش آمریکا محسوب می‌شود. از سوی دیگر جامعه آمریکا به شدت دوچار دوقطبی شده است به طوری که این شکاف تمامی صحنه سیاسی و اجتماعی این کشور را از خود متاثر کرده است. این شکاف به حدی است که یکپارچگی آمریکا را نشانه رفته است و کارشناسان هشدار می‌دهند در صورت تعمیق شکاف دو قطبی در جامعه آمریکا از هم گسیختگی و تجزیه این کشور دور از انتظار نخواهد بود. نتایج جدیدترین نظرسنجی نیز که دانشگاه آمریکایی ویرجینیا آن را انجام داده است نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از مردم آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه خواستار تجزیه آمریکا به دو کشور قرمز (جمهوریخواه) و آبی (دموکرات) هستند.
به گزارش فارس، نتایج این نظرسنجی که توسط مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا انجام شده نشان می‌دهد بیش از نیمی از کل حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا «تا حدودی» با این نظر که ایالت‌های قرمز (رنگ نماد حزب جمهوری‌خواه، ایالت‌هایی که اکثر مردم حامی جمهوری‌خواهان هستند) باید از آمریکا جدا شوند، موافق هستند. در طرف مقابل، ۴۱ درصد حامیان جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از ایده جدایی ایالت‌های آبی (رنگ نماد دموکرات‌ها) حمایت کردند.  به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در همین حال، داده‌های بیشتر ارائه شده توسط محققان نشان داد که یک چهارم حامیان ترامپ با ایده جدایی ایالت‌های قرمز «به شدت» موافق هستند، در حالی که ۱۸ درصد از حامیان بایدن از جدایی ایالت‌های آبی حمایت کردند. «لری ساباتو» مدیر مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا، در در بیانیه‌ای مطبوعاتی که با هدف اعلام این پروژه منتشر شد، به بحث درباره انگیزه‌های پشت این نظرسنجی پرداخته و گفت:« شکاف میان رای‌دهندگان حامی ترامپ و بایدن عمیق، گسترده و خطرناک است. ابعاد آن بی‌سابقه است و به آسانی ترمیم نخواهد شد».
به گزارش فارس در این نظرسنجی حداقل ۸۰ درصد از رای‌دهندگان حامی ترامپ و بایدن گفتند که سیاستمداران منتخب از حزب مخالف «خطری آشکار و فعلی برای دموکراسی آمریکایی» هستند..همچنین حداقل سه چهارم حامیان ترامپ و بایدن گفتند آمریکایی‌هایی که از حزب مخالف به شدت حمایت می‌کنند «خطری آشکار و فعلی برای زندگی آمریکایی» محسوب می‌شوند. به طور دقیق، ۷۵ درصد رای‌دهندگان به بایدن و ۷۸ درصد رای‌دهندگان به ترامپ  چنین نظری داشتند. بر اساس این نظرسنجی، در مجموع ۵۶ درصد از هواداران بایدن تا حدودی موافق هستند که هیچ تفاوتی بین جمهوری‌خواهان و فاشیست‌ها مشاهده نمی‌شود، در حالی که ۷۶ درصد از رای‌دهندگان به ترامپ دموکرات‌ها و سوسیالیست‌ها را یکسان می‌دانند.
استعفای بایدن
از سوی دیگر نتایج یک نظرسنجی دیگر نیز در آمریکا نشان می‌دهد که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند جو بایدن رئیس‌جمهوری کشورشان باید به دنبال عملکردش در اجرای مغشوش و بی‌نظم عملیات خارج‌‌سازی عوامل و نیروها و شهروندان از پایتخت افغانستان استعفا دهد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت نظرسنجی محافظه‌کار «راسموسن» در نظرسنجی جدید خود مشخص کرد ۵۵ درصد از رای‌دهندگان موافقند که بایدن ۷۸ ساله آمریکا باید استعفا دهد، در حالی که ۴۱ درصد «شدیدا» با آن موافقند. همچنین طبق این نظرسنجی، ۳۹ درصد معتقدند که بایدن در ریاست جمهوری باقی بماند که از میان آنها ۲۹ درصد «شدیدا» با آن موافقت کرده‌اند.همچنین موسسه راسموسن دریافت که ۶۰ درصد از کسانی که در دسته رای‌دهندگان احتمالی بوده‌اند، معتقدند بایدن باید سربازان آمریکایی را با نقض توافق صلحی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری قبل از او با طالبان امضا کرده بود، در افغانستان حفظ می‌کرد.دولت بایدن متهم به نادیده گرفتن هشدارها درخصوص امکان فروپاشی ارتش ملی افغانستان بعد از خروج ارتش آمریکا و رها‌سازی طالبان برای تصرف افغانستان و ورود به شهر کابل در شهریور ماه شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: