کد خبر: ۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
احتمالا تعطیلی دو هفته‌ای برای خوزستان اعمال می‌شود
با گسترش شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا، شرایط بیماری در استان خوزستان پیچیده‌تر شده است. بار سنگین مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها یکی پس از دیگری، موجب نگرانی بیشتر شده است.




به گزارش ایسنا، در این وضعیت، مسئولان استان خوزستان پیشنهاد تعطیلی و قرنطینه دو هفته‌ای را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کردند که این پیشنهاد در جلسه روز شنبه ستاد رد شد. با این وجود مجمع نمایندگان خوزستان و استانداری و دانشگاه‌های علوم پزشکی همچنان پیگیر موافقت ستاد ملی با این پیشنهاد برای مدیریت بیماری در سطح استان خوزستان هستند.
کرامت جاودان‌زاده، مدیر بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به وضعیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: چهار بخش جنرال بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز با ۱۲۵ تخت و ۴۸ تخت ICU برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است. در حال حاضر ۷۵ درصد تخت‌های در نظر گرفته شده برای بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان، اشغال شده است. سرریز بیمارستان‌های پذیرای کرونا در اهواز به این بیمارستان منتقل می‌شوند و در صورتی که بیمارستان‌های شهرستان‌ها نیز ظرفیت نداشته باشند، بیماران این بیمارستان‌ها نیز با انجام هماهنگی به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز اعزام می‌شوند. تاکنون شرایط به گونه‌ای نبوده که برای بیماری تخت نداشته باشیم.
اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به روند افزایشی بیماری، گفت: روند و شدت بیماری در اهواز به گونه‌ای است که اگر در طیف رنگ‌بندی، رنگ سیاه نیز وجود داشت‌ می‌توانستیم بگوییم اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است.
مهران احمدی‌بلوطکی اظهار کرد: روند بیماری در خوزستان و شهرستان اهواز یکباره با شیب تندی مواجه شد؛ روزانه موارد بیماری بیشتر می‌شود و روز گذشته نیز نسبت به روز قبل صددرصد افزایش یافته است. روند و شدت بیماری در اهواز به گونه‌ای است که اگر در طیف رنگ‌بندی، رنگ سیاه نیز وجود داشت‌ می‌توانستیم بگوییم اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است. قبلا نگران جهش جدید کرونا بودیم که در پیک جدید با آن مواجه شده‌ایم. دوره کمون ویروس جهش‌یافته ۲۴ ساعت است یعنی در صورتی که فردی در تماس با یک مورد مثبت قرار بگیرد، پس از ۲۴ ساعت علامت‌دار می‌شود در حالی که در پیک قبلی، علامت‌دار شدن بیمار ۱۴ روز طول می‌کشید.
وی با اشاره به ابتلای نوزاد یک ‎روزه به کرونا در خوزستان، گفت: سن ابتلا کاهش یافته است و شاهد ابتلا و مرگ کودکان بوده‌ایم. این وضعیت نشان می‌دهد این جهش ویروس که وضعیت خوزستان را قرمز و اضطراری کرده است.
احتمالا تعطیلی دو هفته‌ای برای خوزستان اعمال می‌شود
استاندار خوزستان در خصوص اعمال قرنطینه در خوزستان و طرح پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای استان در ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: به احتمال زیاد تعطیلی دو هفته‌ای برای خوزستان اعمال می‌شود تا از روند شیوع کرونا در استان جلوگیری شود.
قاسم سلیمانی‌دشتکی، با تشریح آخرین اقدامات انجام‌شده در خوزستان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در شرایط فعلی، ادارات و سازمان‌ها بر اساس آنچه برای آن‌ها تصمیم‌گیری شده است، باید حداکثر با یک‌سوم نیروهای خود فعال باشند و کارکنان نباید بیشتر از این حد در ادارات و سازمان‌ها حضور داشته باشند. به ادارات و سازمان‌ها تکلیف شده به افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و زنان باردار مرخصی بدهند یا با دورکاری، از ظرفیت آن‌ها استفاده کنند. از دیگر اقدامات انجام‌شده برای مهار کرونا در خوزستان، این است که تردد میان شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع اعلام شده و امکان رفت و آمد وجود ندارد. در این زمینه ارتش نیز به کمک نیروهای انتظامی در ورودی شهرها آمده است تا ورودی‌های شهرها به خوبی کنترل شوند. قرارگاهی در خوزستان با مسئولیت معاون امنیتی انتظامی استانداری تشکیل شده است و دستگاه‌های نظامی، انتظامی، تعزیرات، بازرسی صمت و بازرسی اصناف در این قرارگاه عضو هستند و بر مصوبات ستاد کرونا و اجرایی شدن این مصوبات در استان خوزستان نظارت خواهند کرد. همه بازارها و اصناف به جز گروه شغلی ۱ در شهرهای قرمز خوزستان تعطیل شده‌اند و اجازه فعالیت به آن‌ها داده نمی‌شود. تا حد ممکن ارتباط میان شمال و جنوب استان خوزستان نیز محدود شده است و به افرادی اجازه تردد داده می‌شود که از وضعیت سلامت آن‌ها مطمئن باشیم زیرا وضعیت در جنوب استان بسیار بد است اما در شمال خوزستان مشکل چندانی در شیوع کرونا نداریم.
وی در خصوص اعمال قرنطینه در خوزستان و طرح پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای استان در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به احتمال زیاد تعطیلی دو هفته‌ای برای خوزستان اعمال می‌شود تا از روند شیوع کرونا در استان جلوگیری شود.
نماینده اهواز: شرایط کرونا در خوزستان باید مدیریت شود
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط کرونا در خوزستان باید مدیریت شود و همه جوانب در نظر گرفته شود؛ برای حفظ سلامت مردم باید محدودیت‌هایی اعمال شود و نباید عادی‌انگاری شود و در عین حال باید به فکر اصناف و افرادی باشیم که معیشت‌شان بیش از یک سال است با مشکل مواجه شده است. مجتبی یوسفی اظهار کرد: سیاست‌های غلط دولت در عادی‌انگاری شرایط، باعث شد که شاهد چنین وضعیتی در شیوع کرونا به ویژه در خوزستان باشیم.
یوسفی با بیان اینکه از مردم عاجزانه درخواست می‌کنیم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کرونا را جدی بگیرند، گفت: در شرایط فعلی باید به فکر معیشت کارگران روزمزد، کسبه بازار و سایر افرادی که حقوق‌بگیر دولت نیستند نیز باشیم زیرا حدود یک سال است که با کرونا درگیر هستیم و این قشر، وضعیت بسیار دشواری دارند. برای تصمیم‌گیری در خصوص کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی و سایر بخش‌ها نباید نگاه، تنها دولتی باشد و در عین حال که سفر به خوزستان محدود و ورودی‌های شهرهای استان کنترل می‌شود، باید به فکر اقشاری که از این شرایط آسیب می‌بینند نیز باشیم.
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافق محدودیت‌های جدی هستم اما با تعطیلی همه صنوف مخالف هستم، گفت: شرایط کرونا در خوزستان باید مدیریت شود و همه جوانب در نظر گرفته شود؛ برای حفظ سلامت مردم باید محدودیت‌هایی اعمال شود و نباید عادی‌انگاری شود و در عین حال باید به فکر اصناف و افرادی باشیم که معیشت‌شان بیش از یک سال است با مشکل مواجه شده است.
آغاز ممنوعیت تردد در ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان گفت: از سه‌شنبه در ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان ممنوعیت تردد ایجاد خواهد شد و هیچ مجوزی نیز جز در موارد خاص برای تردد صادر نمی‌شود.
سرهنگ رضا دولتشاهی با اشاره به آخرین وضعیت ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان اظهار کرد: از ۲۵ بهمن‌ماه طرح محدودیت‌های کرونایی در خوزستان آغاز شده است؛ به شکلی که پلاک‌های غیر بومی حق ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ندارند و پلاک‌های بومی خوزستان نیز اجازه خروج از استان را ندارند. متخلفان در شهرهای با وضعیت نارنجی، ۵۰۰ هزار تومان و در شهرهای با وضعیت قرمز نیز خودروهایی که این قانون را رعایت نکنند، یک میلیون تومان جریمه می‌شوند. تاکنون بیشتر سعی شده با تذکر، خودروها را به مبدا بازگردانیم اما اکنون با توجه به حساسیت‌های به وجود آمده و شرایط وخیم، اعمال قانون با شدت بیشتری انجام خواهد شد. از سه‌شنبه ۵ اسفندماه در ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان ممنوعیت تردد ایجاد خواهد شد و هیچ مجوزی نیز جز در موارد خاص برای تردد صادر نمی‌شود. این محدودیت‌ها به شدت اجرایی خواهد شد. بر اساس آنچه ابلاغ شده، این محدودیت‌ها تا ۱۵ اسفندماه ادامه خواهد داشت و برای ادامه آن نیز ستاد مقابله با کرونا تصمیم‌گیری خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: